Roland rocks on tour

RROTlogo.gif


Roland gaat hun producten weer eens demonstreren.
4 topmuzikanten ,de laatste nieuwe technologie.
Entree is gratis en je krijgt een "goodiesbag"

Data zijn :

2 November Hof Ter Lo / Antwerpen
4 November Melkweg / Amsterdam
5 November AB Club / Brussel
6 November 013 / Tilburg
En dan nog een paar keer in Frankrijk.

Is zeker het kijken waard dacht ik zo ...

meer info: www.roland.be
 
Last edited by a moderator:
hier 'n quote van de 013-site

Gundy Keller (D)op gitaar,Michael Schack (B)op electronische drums,Axl Peleman (B)op bas en Peter Schreurs (D)op toetsen.

Het is overigens wel opvallend dat de bekendste naam tijdens deze Roland Tour is uitgerekend geen keyboard- en synthesizerspeler maar de voormalig Ashbury Faithbassist en huidig Camdenzanger Axl Peleman. Luisteraars van Studio Brussel kennen hem van (vast panellid - samen met Luc De Vos van Gorki) French Quiz en VRT-kijkers als de bandleider in het programma ‘Aan Tafel’. De band wordt gecompleteerd door Gundy Keller (de bandleider, vaste Rolandmuzikant), Michael Schack en Peter Schreurs.
 
Ik heb het ook in mijn agenda staan, weet alleen niet of ik het ga redden.
 
Voor de goodiesbag zal je het niet moeten doen...
Bestond uit een cdrommetje(nog niet bekeken) n interface, slagwerk en de bekende catalogus wat bij de plaatselijke muziekwinkel af te halen is...

De mc909 kwam wel aan bod, voordat de "band" zou gaan spelen, samen met de mc505 werd er wel wat "gegrooved8o) "
(maar zoals je aan mijn postgedrag ziet) lezend kom ik hier meer te weten dan zo'n stomme groovesessie.

De sh32 stond gestationeerd op de fantom, die werd enkel gebruik voor een stukkie met de appregiator.
De fantom en de vk kregen natuurlijk alle aandacht.

Enige stuk gear, wat ik persoonlijk interessant vond was de g33, de gitaarsynth (Volgens roland met sounds gebasseerd op de jvsynths).
Het bracht je gewoon op een andere manier muziek spelen dan de toetsen.

Woorden zoals mooi, geweldig, gewoon tof en cool waren dan ook weer van toepassing, supergeweldig als je dus met een dee-beem kontroller ken werken enz.
:bekdicht:

Er zal wel genoeg momenten geweest zijn waar ik ff bij stil stond:okdan: , mocht je in tilburg niet om de grappen kenne lachen...
Dan ben ik gelukkig niet diegeen die geen gevoel voor humor heeft op z'n belgisch.

Ow ja...
Van al die gear wil ik wel weten hoeveel dat vliegenmeppertje kost (inside joke als je daar bent heengeweest weetjetwel)
 
Origineel geplaatst door DeLoN
Voor de goodiesbag zal je het niet moeten doen...

Ja, vroeger zat er nog wel eens een leuke sticker of button in zo'n baggie. Misschien gaat het nu bij Roland economisch ook wat minder. Maar een mooie kleurenfolder van de 909 en de SH32 had ik graag gehad :(

De mc909 kwam wel aan bod, voordat de "band" zou gaan spelen, samen met de mc505 werd er wel wat "gegrooved8o) " (maar zoals je aan mijn postgedrag ziet) lezend kom ik hier meer te weten dan zo'n stomme groovesessie.
Toen ik arriveerde, was de band al begonnen, dus het 909-gegroove heb ik gemist. Gelukkig werd er aan het eind nog een "Wereldpremiere Demo :D" gegeven. (pattern 96 en 97). Inderdaad, net genoeg om uit te vinden dat je geen reet wijzer geworden bent.

De sh32 stond gestationeerd op de fantom, die werd enkel gebruik voor een stukkie met de appregiator.
De fantom en de vk kregen natuurlijk alle aandacht.
Die spectaculaire Fantom boeide me nog het minst. Alwéér een workstation met nóg meer sounds en nóg meer funkties. Ik geloof het wel, hoor. Dan vond ik de VK overtuigender. Gewoon weer de oude orgelsound-met-drawbars uit de kast gehaald. Daar kan geen sampleplayer mee concurreren. Maar waar ik het meest nieuwsgierig naar was, de SH32? Die had toch zeker wel een beetje aandacht verdiend. Nou weet ik nog niks...

Enige stuk gear, wat ik persoonlijk interessant vond was de g33, de gitaarsynth.
Het bracht je gewoon op een andere manier muziek spelen dan de toetsen.
Absoluut een gave gitaarsynth. Hetzelfde geldt wat mij betreft voor de HPD15 Handsonic. Geen apparaat waar je na 5 minuten oefenen al een nummer uitramt, maar zeker een perfecte manier om met percussie-techniek totaal nieuwe dingen uit je vingers te krijgen.

Er zal wel genoeg momenten geweest zijn waar ik ff bij stil stond:okdan: , mocht je in tilburg niet om de grappen kenne lachen...
Dan ben ik gelukkig niet diegeen die geen gevoel voor humor heeft op z'n belgisch.
Ach ja, het zijn uiteindelijk muzikanten die betaald worden om een "onderhoudende" avond te leveren en geen stand-up comedians8o). Als de timing van de muziek net zo slecht geweest was als van de grappen was de zaal snel leeggelopen.
Ik heb toch echt wel een gezond gevoel voor humor (normaal vindt ik Belgen-moppen heel erg leuk, maar deze keer niet ;) ). Als je wilt schaterlachen kun je beter op de BBC een cricketwedstrijd gaan kijken.
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door senso

Ja, vroeger zat er nog wel eens een leuke sticker of button in zo'n baggie.

Hee Senso, ik heb nog zo'n fluoriserend Roland plectrum van die demo in Krasnapolski.

Je weet nog wel: "Tulpen uit Amsterdam" op een Jupiter-8!
:stupid
Wat waren we toen nog jong...
 
Het gaan waard ?

Het gaan waard ?

Johnny wil er vanavond in Tilburg naar toe gaan.. en ik twijfel of ik er een avond + reisje in wil investeren.

Als het echt alleen maar een avondje band + fantom + vk-7 is.. dan kan ik beter gaan kantklossen..

Of is het écht de moeite waard ?
 
Back
Top