Roland TB-303

Status
Please reply by conversation.
1000 euro teveel?, dat hangt ervan af. Als hij niet meer na te maken valt (en al die clonen zijn toch vaak misklonen) dan worden goed werken tb303 alleen maar meer waard wellicht. Misschien wel de techno-stradivarius van de toekomst. En dan worden ze nog veel duurder dan 1000 euro!! Zo lijkt er aan de prijs van een minimoog, OSCar, noem maar op ook geen einde te komen. 2000-3000 euro het houdt niet op!!

De vraag is welke relatief goedkope apparaten van NU krijgen dezelfde status in de toekomst: waldorfs?,emu samplers? , wie zal het zeggen.
 
Origineel geplaatst door oozi
'kvin € 1000,- ook teveel voor wat 't apparaat kan..
maar in dit geval is 't toch echt "wat de gek d'r voor geeft" en da's met een TB-303 toch al snel veels teveel..

Mee eens...
Probeer eens iets van Spectral Audio ofzo... De Neptune klinkt al snel als 3 tb-tjes+extra ranzigheid (distortion/fuzz:{ )
En dat vaak al onder de 300 eurootjes...
 
Maar de neptune heeft dat geinige half random sequencertje net dus!
 
niet dus bedoelde ik, sorry!
 
Toch vraag ik me af bij die bakjes hoe lang dat zo blijft want hoe lang blijven de electrische onderdelen het nog doen? Helemaal als je bendenkt dat er chippies in zitten waar je niet zo 1 2 3 aan komt..
 
Ik wil 800 euro betalen, maar dan moet hij flawless zijn en ik wil hem in de original bag en met cordwheel ? (kan iemand me uitleggen wat dat precies betekent?)

Ik weet nog zo veel niet van de 303, behalve de sound in de praktijk. Ongelovelijk mooi. Mijn Supernova heeft ook een aantal 303 patches gebouwd, maar dat lijkt nergens op. Met Rebirth kom ik aardig in de buurt, maar nu wil ik meer dan ooit the real thing.
 
Koop een Korg EA-1 en programmeer er eens een halve dag mee. Scheelt een hoop centen en je hebt een veelzijdigere bassynth IMHO.
 
Misschien wil Luftmeister helemaal geen veelzijdige basssynth, maar gewoon de enige echte 303-sound.
 
en nu gaan we weer keihard ontopic aub !
 
Status
Please reply by conversation.
Back
Top