[Virus TI] Solar Soundset Demo track

quifster

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
12 januari 2003
Berichten
6.225
Mijn eigen virus ti soundset is inmiddels klaar. Als preview van deze set heb ik even een trackje gemaakt met alleen sounds uit mijn soundset. (op de drums na die uit battery komen).

deze track is een combinatie van meerdere stijlen waarin de verschillende sounds voorbij komen. Dit varieert van pads, leads, bass tot sounds fx.

Alle sounds komen dus realtime in 1 keer uit de virus TI.

je kunt de track hier downloaden:
Solar Soundset Demo Track
 
De presets klinken erg goed!
is puur de TI, of heb je nog geprocessed?
de snare bijv heeft mijn inziens nog flink wat compressie derop ;-)

De sounds, nogmaals, klinken erg levendig!
Wanneer komt ie uit? :)
 
Ik weet niet of het gezegd mag worden maar elke keer als ik iets van quifster hoor denk ik van... Waarom die nog niet een platen contract heeft, of heeft hij stiekem toch iets wat wij niet weten.

Want wat jij maakt is gewoon super klinkt gewoon net als of het van een cd af komt.

quifster ga zo door hier doe je mijn oren groot plezier mee :)
 
Origineel geplaatst door virkaz
De presets klinken erg goed!
is puur de TI, of heb je nog geprocessed?
de snare bijv heeft mijn inziens nog flink wat compressie derop ;-)

is na geprocessed, maar heel minimaal. het enige wat ik veranderd heb is op insert 7 de cubase 4 compressor aangezet. dat is alles. Voor de rest komt het zo uit de TI. Geen eq truuken of zo dit keer op de sounds, de sounds komen zo uit de ti.
 
Origineel geplaatst door quifster
is na geprocessed, maar heel minimaal. het enige wat ik veranderd heb is op insert 7 de cubase 4 compressor aangezet. dat is alles. Voor de rest komt het zo uit de TI. Geen eq truuken of zo dit keer op de sounds, de sounds komen zo uit de ti.

thanks 4 telling...

verders ben ik benieuwd wanneer hij bij access is te vinden... ik ben eveneens benieuwd naar wat de volgende os update gaat brengen... ik vind het niet altijd even stabiel nog. vooral arps willen nog wel eens out gaan :/
 
Die strings op het einde klinken wel lekker. Coole sounds.

De mix zelf had wel geprocessed mogen worden want die blijft niet staan halverwege.
 
Origineel geplaatst door fuse
De mix zelf had wel geprocessed mogen worden want die blijft niet staan halverwege.

grappig, je beoordeelt hem nu als finale release track, terwijl het juist bedoelt was om te laten horen welke sounds erin zaten zodat iedereen met een ti zonder moelijkheden dit kan bereiken met deze soundset.

bij een volledige track had ik uiteraard de 5 outputs van de TI gebruikt , alle subgroepen in cubase en volledige bewerking erop gedaan, dit heb ik nu dus bewust niet gedaan ;)

dus alles komt over 2 usb sporen rechtstreeks uit de ti.
 
LOL

Je hebt iig laten horen dat je hem kaal iig nog moet bijmixen. :)
 
Origineel geplaatst door fuse
LOL

Je hebt iig laten horen dat je hem kaal iig nog moet bijmixen. :)

Wat kan jij zeiken zeg. :kont:


Perfect gedaan quif!!
 
thnx voor de opmerkingen :)

@fuse: kijk je kan de zure mossel uitblijven hangen hier op het forum ,maar feit blijft dat het toch een behoorlijke prestatie is voor 1 synth om zo'n soundpalet zo goed over 2 bussen te voorschijn laten komen. Dat zou jij als masteraar (tenminste dat zeg je zelf) toch wel op waarde moeten kunnen beoordelen ;) Dus ik ben het niet met je eens dat het zo slecht is. Maar uiteraard ben ik altijd bereid om inhoudelijk op de mix problemen die er volgens jou bestaan in te gaan :)
 
Wat een gedoe zeg. Maak je niet te druk. Het was puur als opmerking en niet als afzeikerig bedoeld. Als je er dat uit leest dan is ligt het aan de lezer en niet de schrijver. En iedereen met een gezond stel oren aan z'n hoofd en redelijke boxen kan gewoon horen hoe die vork in de steel zit.

Heb zelf ook flink wat weten te persen uit een TG77 en een alecto prutmixertje en da's was ook passen en meten. En dan weet je dat het ook anders kan.
Zowieso was je vorige nummer qua mix ook niet 100% dus ik vermoed dat je afluistering niet optimaal is of zo.
 
Origineel geplaatst door fuse
Wat een gedoe zeg. Maak je niet te druk. Het was puur als opmerking en niet als afzeikerig bedoeld. Als je er dat uit leest dan is ligt het aan de lezer en niet de schrijver. En iedereen met een gezond stel oren aan z'n hoofd en redelijke boxen kan gewoon horen hoe die vork in de steel zit.

Heb zelf ook flink wat weten te persen uit een TG77 en een alecto prutmixertje en da's was ook passen en meten. En dan weet je dat het ook anders kan.
Zowieso was je vorige nummer qua mix ook niet 100% dus ik vermoed dat je afluistering niet optimaal is of zo.

Niemand mixt 100%!
Ook de toppers niet, want toppers zijn nooit tevreden imho
 
ho ho :)

voordat dit uit de hand gaat lopen, ik vind het niet erg als iemand vind dat ik niet kan afmixen, dat is slecht een mening van iemand. Wat ik wel erg zou vinden als de virus ti enorm afgekraakt zou worden kwa afmix terwijl dat niet terecht is naar mijn mening.

dus laten we het on topic houden over de ti :)
het is mij duidelijk dat het meer om mijn mixing skills ging dan om de ti sound (zoals ik het geinterpreteerd had)
en dat mag iemand best vinden dat ik slecht kan afmixen. daar heb ik geen enkele moeite mee.
 
Back
Top