welke sampler?

Origineel geplaatst door vinnieq
Wat moet je in vredesnaam met een 96KHz sampler ? 96KHz sample CDs afspelen ? De hond pesten ? Het moet wel een beetje in je keten passen, en bij je muziek. Knappe jongen die het verschil hoort tussen 44.1 en 96 KHz in een zinvolle eindproduktie.

Mmm, ben ik niet (helemaal) met je eens.
Intern opnemen/ samplen (jaja) op 96khz heeft een toegevoegde waarde,
tuurlijk theoretisch alles boven 20.000hz is verwaarloosbaar, al zijn daar de
meningen over verdeeld, om maar weer een beetje richting ontopic te manoevreren:D
 
Origineel geplaatst door mikemix
Geef je e-mail maar via pb, gooi ik een AK-sys even over....

Hee, dat is tof.......ik ga je inderdaad even een PB sturen.

Kans is groot dat het evengoed niet gaat werken hoor, want het zal wel aan mijn computer / OS liggen. Ik werk nu met OS 10.1.5 en Apple is natuurlijk al veeeeeel verder, dus ik heb het idee dat de software op de Akai website gewoon niet compatible is met wat ik draai. Maar je weet nooit natuurlijk.

Het downloaden gaat overigens wel goed, maar als ik het icoon van Ak.sys dubbelklik werkt het gewoon niet. Het lijkt even op te starten (icoontje in menubalk stuitert even) maar er gebeurt uiteindelijk niets. Misschien doe ik wel iets anders verkeerd. Niet voor niets werk ik zoveel mogelijk met hardware :D

Op hoop van zegen!
 
Origineel geplaatst door vinnieq
Wat moet je in vredesnaam met een 96KHz sampler ? 96KHz sample CDs afspelen ? De hond pesten ? Het moet wel een beetje in je keten passen, en bij je muziek. Knappe jongen die het verschil hoort tussen 44.1 en 96 KHz in een zinvolle eindproduktie.

Ik vind het verdomde handig, zeker voor waneer je bijv wilt gaan downpitchen. ;)
 
Origineel geplaatst door Hooihuis
Hee, dat is tof.......ik ga je inderdaad even een PB sturen.

Kans is groot dat het evengoed niet gaat werken hoor, want het zal wel aan mijn computer / OS liggen. Ik werk nu met OS 10.1.5 en Apple is natuurlijk al veeeeeel verder, dus ik heb het idee dat de software op de Akai website gewoon niet compatible is met wat ik draai. Maar je weet nooit natuurlijk.

Het downloaden gaat overigens wel goed, maar als ik het icoon van Ak.sys dubbelklik werkt het gewoon niet. Het lijkt even op te starten (icoontje in menubalk stuitert even) maar er gebeurt uiteindelijk niets. Misschien doe ik wel iets anders verkeerd. Niet voor niets werk ik zoveel mogelijk met hardware :D

Op hoop van zegen!

Helaas Mikemix, ik was er al bang voor.......niet gelukt dus! Als ik de file die je gestuurd hebt open dan krijg ik een soort teksteditor te zien die allemaal regels met een soort machinetaal afgaat :confused: Ik denk dat die Mac van mij OF van slag is, OF ik moet gewoon kijken voor het laatste OS - als dat op mijn verouderde G4 IMac draait, tenminste.

En anders maar weer eens kijken of ik een andere computer moet kopen, zucht.

Maar anyway, bedankt voor je moeite!!!

Erwin
 
Re: welke sampler?

Origineel geplaatst door SubZ
Ik wil een sampler aanschaffen maar kan er niet goed uitkomen.

Wat ik wil:

Drumsounds, voices via de sampler laten lopen, bij voorkeur met effecten er in. (sequencer niet nodig)
Pre is ook een harddisk of mogelijkheid om de samples via mijn pc aan te voeren.
uiteraard voldoende sample geheugen en minimaal 16bit.

Waar ik aan zat te denken:

Yamaha A3000
Korg electribe S MKII (lees overal dat dit gericht is op drums?!?)
Roland S760

Kan iemand me uit de brand helpen of zijn er andere opties?


Koop een S6000 met USB, da's een heel fijne sampler, en je kan er alles mee.
Het aantal bit's maakt niet zoveel uit, zeker niet als je analoog mixt.

Ik heb in het verleden met ouwe Akai 12 bitters even frisse en overtuigende tracks gemaakt als met mijn S5000 of E4 nu...

Ik zou dus gaan voor Akai of EMU, dat is gewoon goed spul.
 
Re: Re: welke sampler?

Re: Re: welke sampler?

Origineel geplaatst door cybermax
Koop een S6000 met USB, da's een heel fijne sampler, en je kan er alles mee.
Het aantal bit's maakt niet zoveel uit, zeker niet als je analoog mixt.

Ik heb in het verleden met ouwe Akai 12 bitters even frisse en overtuigende tracks gemaakt als met mijn S5000 of E4 nu...

Ik zou dus gaan voor Akai of EMU, dat is gewoon goed spul.

Idem.

Al vind ik de EMU's meer synth georienteerd en de Akai's meer als sampleplayers
allround werk.
 
Een vriend van mij wil ook beginnen met deze verslaving.

Wat hij wil is samplen met zijn pc (Halion) en deze samples afspelen via een hardwaresampler.
Dit om zijn systeem te ontlasten voor andere functies zoals vst/sequencen/effects.
Bij voorkeur een hardwaresampler die wav afspeelt.
Minimaal 16bit en qua memory toch wel enkele minuten sample tijd, dus kort gezegd als het ding samples afspeelt is dit al voldoende.
Ik zag wat staan over een Boss SP-202 maar heb geen idee of dit aan zijn verwachtingen voldoet.
Misschien een ESI-32 ESI-2000 Akai S2000/3000 of Electribe ES1?

Iedere tip is welkom, de sampler hoeft niets te kunnen buiten het afspelen, dus effecten/filters etc zijn niet belangrijk.
Qua uitgangen heeft hij niet meer nodig dan 2 tot 4 uitgangen.
Bedoeling is om Voices/Vocals af te spelen.

Budget tussen de 100 en 150 euro

Iemand nog tips of alternatieven die de moeite waard zijn?
 
Origineel geplaatst door SubZ
Dit om zijn systeem te ontlasten voor andere functies zoals vst/sequencen/effects.
Daarvoor hebben ze "Freeze" uitgevonden dat de track tijdelijk rendert naar een .wav file en 'm gewoon er in houdt. Afhankelijk van z'n sequencer natuurlijk :).

Bij voorkeur een hardwaresampler die wav afspeelt.
Minimaal 16bit en qua memory toch wel enkele minuten sample tijd, dus kort gezegd als het ding samples afspeelt is dit al voldoende.
Ik zag wat staan over een Boss SP-202 maar heb geen idee of dit aan zijn verwachtingen voldoet.
Een SP-202 is een phrase sampler, en lijkt vrij veel qua principe op de ES-1. Je neemt een sample op maar kunt 'm vervolgens maar op 1 toonhoogte afspelen; wat heel nuttig is voor drums (maar minder geschikt voor instrumenten die je over het hele toetsenbord wil "uitsmeren".

Misschien een ESI-32 ESI-2000 Akai S2000/3000 of Electribe ES1?
Yamaha A3000 zou ook een leuke optie zijn, en denk ik kwalitatief beter. Al je genoemde samplers kunnen geen .wav aan, behalve de ES - en die slikt alleen mono.

Iedere tip is welkom, de sampler hoeft niets te kunnen buiten het afspelen, dus effecten/filters etc zijn niet belangrijk. Qua uitgangen heeft hij niet meer nodig dan 2 tot 4 uitgangen. Bedoeling is om Voices/Vocals af te spelen.

Iemand nog tips of alternatieven die de moeite waard zijn?
Daar dingen als "karakter" waar men nogal graag hier over praat volstrekt niet interessant zijn; houdt 't zoveel mogelijk in het softwaredomein, en als 'ie de optie heeft om te freezen, doe dat :).

In Ableton is dit heel erg makkelijk: ik speel een instrument uit Native Instruments EIXT2 dat me 27% CPU kost (AMD XP2400+ hier). Ik "freeze" het spoor, en de teller valt weer terug naar 6-7% waar 'ie normaal op staat. Wil ik alsnog een effect aanbrengen, dan "unfreeze" ik het spoor en heb ik 't weer terug in oorspronkelijke staat.

Zo ontlast je het systeem op de meest snelle en efficiente manier, terwijl je bij een (externe hardware) sampler allereerst al een SCSI-ketting eraan moet hangen, en je dan vervolgens met allerhande obscure formaten aan de gang moet.
 
Er staat nu een A3000 voor 80 euro aangeboden op MP, is wel al 100 euro geboden
advertentienr. 7455248413

Yamaha A3000 (V1) Sampler incl 32mb intern geheugen en een ingebouwde Scsi schijf van 2.1GB (incl kabel en handleiding)

Evt verzenden is mogelijk (vooruitbetalen of rembours) Kosten voor koper
Maar natuurlijk kun je hem ook komen ophalen...

Bieden onder 80 eurie is zinloos --> absolute bodemprijs !!


En een ESI-32 voor 125 euro, advertentienr. 7454639213

aangeboden EMU ESI 32 in goede staat. max uitgebreid tot 32 mb jarenlang veel goede beats mee gemaakt, bak met goedklinkende filters, bekend om zijn doppler EFX. Gaat ooit een klassieker worden..

INCLUSIEF ;

- iomega ZIP DRIVE + met SCSI,
- 1 zipdiskette
- handleiding EMU
- schoenendoos met 10tallen 1,44 floppies
- en alle bijbehorende kabels en adapters..
- dozen van zowel de zipdrive als die van de EMU heb ik ook nog

€ 125,- meer dan een goede deal toch?!! wie het eerst komt wie het eerst maalt
 
thnx voor de reacties.
Een kale A3000 moet volgens mij afdoende zijn.

's kijken of dat wat is voor hem, hem d'r zelf altijd mee gewerkt maar had het idee dat de opties en prijs wat aan de hoge kant zouden zijn.

ff shoppen op mp dan maar ;)
 
Back
Top