[Jazzhop] Jazzcruesaders - It's a song



Ik vind het leuk. Ben geen uitgesproken jazz-kenner of -liefhebber. Ik vind jazz in de regel uitgesproken luistermuziek en vooral bedoeld voor mensen die muzikaal willen laten zien wie de langste heeft. Op zich kan dat heel interessant zijn.

Dit is meer een sferisch deuntje. Lekker als achtergrond. Het lijkt me ook niet gemaakt om meer dan dat te willen zijn dus is het heel geslaagd. Je muziek is zo goed als je eigen pretenties reiken.

:okdan:
 
Om weer terug te keren bij het nummer van de topicstarter: opzich lekker nummertje, goeie sfeer. Kwa stijl vind ik het redelijk jazzhop, alhoewel er van mij wat meer jazzy elementen in mogen. Maar je bent in ieder geval lekker op weg!

Paar puntjes:
- hoge vrouwenstemmen gaan mij op een geven moment irriteren, met name rond 2:30. Ze zijn vrij opvallend, maar niet levendig genoeg om zoveel te gebruiken (klinkt te gesampled). Een langgerekte noot om de overgang in die break te benadrukken zou veel effectiever zijn (dus niet teveel noten gaan stapelen).
- gitaar wahwah: idee is goed, maar de sound en slag zijn niet helemaal op hun plek. 'Dunnere' sound gebruiken, meer naar de achtergrond.
- bass: ik mis een lekkere funky bass, laat dat ding een eigen leven leiden ipv te veel met de rhodes meegrooven. Rhodes moet grooven met de rest!

Verder een lekker trackje, er gebeurt in ieder geval veel interessants! :okdan:
 
Back
Top