synth en setting herkennen (bij devo)

2206

www.florisvanhoof.com
Lid sinds
6 juni 2006
Berichten
1.029
Locatie
www.florisvanhoof.com
goeiesmorgends,
weet iemand wat welke synth devo gebruikt in het nummer "shrivel up"?
en vooral (omdat ik die synth wel niet zal heben) wat zijn de settings op de synth?
met andere woorden welke golfvormen en filter zouden er kunnen gebruikt zijn?

niet dat ik per sé covers wil spelen, maar ik heb het heel dikwijls dat ik een mooi stuk synth hoor in een nummer, maar niet weet hoe ik dat zou kunnen nadoen.

kàn je zoiets wel horen? waarop moet ik letten?

bestaat daar misschien een soort audio cursus voor?

wel positief: ik heb nu zo'n jaar een poly 61 en een paar maanden een kleine formant (hier van eze gekocht!) en ik begin meer en meer de synthstukken in mijn cd-collectie te "snappen" :)
 
nou?

nou?

voor de duidelijkheid nog dit: ik bedoel niet het melodietje of de noten kunnen naspelen, maar wel kunnen herkennen hoeveel vco's ze hebben gebruikt, wat voor filter ongeveer en hoe de resonantie staat e.d.

kan iemand zoiets?? -hoeft niet per sé bij devo te zijn?
+tips hoe settings te herkennen zijn zeer welkom!
 
ik zou het eens bij devo proberen, jerry casale en mark mothersbaugh zijn redelijk eenvoudig te benaderen.
het lijkt mij dat sommige markante synths prima te herkennenzijn, maar dat het vaak toch moeilijk is.
in shrivel up zitten toch wel meer synts trouwens....
you gotta pooty--poo-poo
 
Je vraag is niet heel specifiek. Gaat het je om een specifieke klank uit de track? Noem er eens een tijd bij en een omschrijving.

Of ben je op zoek naar een snelle weg om klanken zodanig te herkennen dat je ze kunt namaken op een van je synthesizers? Die snelle weg is er niet vrees ik. Kost heel veel tijd van leren, luisteren en werken met synthesizers en effecten.

Pas dan kun je wat je hoort doelgericht vertalen naar instellingen op apparaten (zoals een synthesizer). Zoals het klankje vanaf het begin van de track. Witte ruis door een resonant Band Pass Filter met flink wat Resonance (en een smalle bandbreedte). Cuttoff gemoduleerd door keytracking (resonantie frequentie op nootfrequentie). Simpele on/off amp envelope. En dat door een effect (Reverb).
 
Je vraag is niet heel specifiek. Gaat het je om een specifieke klank uit de track? Noem er eens een tijd bij en een omschrijving.

Of ben je op zoek naar een snelle weg om klanken zodanig te herkennen dat je ze kunt namaken op een van je synthesizers? Die snelle weg is er niet vrees ik. Kost heel veel tijd van leren, luisteren en werken met synthesizers en effecten.

Pas dan kun je wat je hoort doelgericht vertalen naar instellingen op apparaten (zoals een synthesizer). Zoals het klankje vanaf het begin van de track. Witte ruis door een resonant Band Pass Filter met flink wat Resonance (en een smalle bandbreedte). Cuttoff gemoduleerd door keytracking (resonantie frequentie op nootfrequentie). Simpele on/off amp envelope. En dat door een effect (Reverb).

met een antwoord op een vraag van 12 jaar geleden, kan je inderdaad moeilijk van een snelle weg spreken.
het was trouwens vast een model D.
 
met een antwoord op een vraag van 12 jaar geleden, kan je inderdaad moeilijk van een snelle weg spreken.
het was trouwens vast een model D.

Haha....niet eens gezien. Ik moet mischien eens aan een sterkere bril! Of leren lezen...
 
welnee, soms kom je ergens en let je op de inhoud en niet op de datum.
ik vraag me af wie hier de muziek van devo nog kent. (die overigens steeds minder werd, naarmate de synthesizer meer werd ingezet.)
 
Back
Top