Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Voor de verandering ben ik het een keer met @MstrFX eens - lijkt me ook een goede keuze voor dit specifieke geval.
Vr-09 is ook betaalbaar en goed. Maar vereist dat je het er voor over hebt om met twee keyboards te slepen. Voor piano speelt het niet echt lekker genoeg.Zeker, maar zijn wel meer goede (meer professionele) opties wat dat betreft. Nord, Yamaha, Korg.
Ik zou vooral nadenken over de “ergonomie” van de setup. Wil je gewogen toetsen. Wil je Hammond spelen op gewogen toetsen. Heb je drawbars nodig. Wil je real time controls voor je synth sounds. Dat soort dingen. Dat is erg bepalend voor de uiteindelijke
Setup.
Die p45 plus een module lijkt me live voor zo’n band niet zo praktisch. Ik zou zelf altijd voor 2 keyboards gaan. Iets buiten budget maar de Roland vr09 is een optie. Is wel een low budget apparaat alsnog en sluit me zeker aan bij NAP en mstrFX dat ik zelf wat meer geld zou uitgeven voor een professionele setup.
Jawel, er zijn idd wel wat opties. Nord wordt beetje lastig in die prijsklasse denk ik.Zeker, maar zijn wel meer goede (meer professionele) opties wat dat betreft. Nord, Yamaha, Korg.
Een Nord Stage heb ik nooit gehad. Wel diverse Leads en Waves. Het is super degelijk allemaal, maar ik vind de Stage qua sound en bediening nooit echt top top. De stage 4 is qua bediening wel dik OK. Maar als ik ze vergelijk met de Yamaha en Roland workstations (Motif, Montage, Fantom), dan vind ik die sounds echt veel beter. Ze zijn sowieso veelzijdiger. De MODX en FA series zijn qua sound nagenoeg hetzelfde, en dus ook top, maar wat lichter uitgevoerd.Sowieso is Nord zwaar overschat en overpriced wat stage piano’s betreft vind ik. Er was een tijd dat ze voorop liepen qua sounds, maar inmiddels niet meer. Qua klavier en gemodelleerde piano’s lopen Yamaha en Roland voor vind ik. Sommigen houden erg van de bedieningspanelen van de Stage en Electro, maar ik vond ze zelf nooit zo intuïtief. Wil je goede orgels, kijk dan liever naar Crumar of Viscount.
Sowieso is Nord zwaar overschat en overpriced wat stage piano’s betreft vind ik. Er was een tijd dat ze voorop liepen qua sounds, maar inmiddels niet meer. Qua klavier en gemodelleerde piano’s lopen Yamaha en Roland voor vind ik. Sommigen houden erg van de bedieningspanelen van de Stage en Electro, maar ik vond ze zelf nooit zo intuïtief. Wil je goede orgels, kijk dan liever naar Crumar of Viscount.
Qua bouwkwaliteit en intuïtieve bediening behoren de Nords tot de wereldtop. Het is niet voor niks dat er wereldwijd zoveel artiesten op vertrouwen voor hun live shows. Goede/dikkere/stevigere materialen kosten nu eenmaal meer. Mijn Nord Piano 1 is al bijna vintage te noemen en draait nog steeds als een zonnetje. Voor in de studio is een dergelijke tank-bouwkwaliteit niet echt nodig denk ik, en qua sounds zijn er zijn een hoop goede alternatieven. Maar Nord heeft in het algemeen altijd wat meer live- dan studio-focus gehad.Sowieso is Nord zwaar overschat en overpriced wat stage piano’s betreft vind ik. Er was een tijd dat ze voorop liepen qua sounds, maar inmiddels niet meer. Qua klavier en gemodelleerde piano’s lopen Yamaha en Roland voor vind ik. Sommigen houden erg van de bedieningspanelen van de Stage en Electro, maar ik vond ze zelf nooit zo intuïtief. Wil je goede orgels, kijk dan liever naar Crumar of Viscount.
Ja dat is waar. Zeker in een live setting is men wat minder geneigd om te experimenteren en speelt men graag op safe d.m.v. de gevestigde namen/tools. Op zich qua risico wel begrijpelijk, maar dat wil niet zeggen dat er geen goede alternatieven zijn.Ik heb ook wel eens het idee dat op een gegeven moment het idee heerst “dit is wat je moet hebben” en er niet meer naar alternatieven wordt gekeken.
Eens.Denk dat wij soms te veel spullen willen meeslepen... vaak horen de luisteraars de details toch niet, die gaat het alleen maar om het grote plaatje. Of je nu een drawbar live gebruikt of niet..