Welke synth moet ik kiezen?

...kan ik alleen maar beamen.
Kon het niet laten :D

1000008054.gif

Cheers,
Exo. :mega:
 
Ik word er bijna een beetje emotioneel van. Dit zijn het soort geluiden waardoor ik stopte met produceren, omdat ik ze zelf niet zo wist te maken. Zo blij dat ik er toch voor gegaan ben.
Mooie aankioop ben ook benieuwd welke engines je het meest gaat gebruiken of wellicht met andere experimenteren. :okdan: welcome to the club!
 
Als je graag met arpegio's werkt en je wil er een volledig customizen dan MOET je de yamaha kiezen want in de fantom 8 zit dat niet in. Heb er zelfs voor in contact geweest met roland productontwikkeling. Dus het kan wel op de fantom FA08 (kleinere fantom) (die ik ook heb) maar op de fantom 8 niet. Om de montage 8 lukt het volgens mij wel. Die heb ik niet maar heb de handleiding gelezen.
 
Hij heeft allang z’n Ns4..

Dit zag ik wel beetje aankomen.. vandaar dat ik sf ook zo waardevol vind. Ik leer hier elke dag.


IMG_4168.jpeg
 
Als je graag met arpegio's werkt en je wil er een volledig customizen dan MOET je de yamaha kiezen want in de fantom 8 zit dat niet in. Heb er zelfs voor in contact geweest met roland productontwikkeling. Dus het kan wel op de fantom FA08 (kleinere fantom) (die ik ook heb) maar op de fantom 8 niet. Om de montage 8 lukt het volgens mij wel. Die heb ik niet maar heb de handleiding gelezen.

Heb al een beetje zitten spelen met de arp van de NS4, is wat mij betreft meer dan ruim voldoende hoor!

Hij heeft allang z’n Ns4..

Dit zag ik wel beetje aankomen.. vandaar dat ik sf ook zo waardevol vind. Ik leer hier elke dag.

Ja je had het er al over dat ze in prijs omlaag gingen, gelukkig is dit de compact versie en niet de 88 keys versie :P
 
Ja tis meestal geduld is schone zaak. Bij meibergen had je zeker beste prijs gekregen omdat hij me mailde dat ie met nord veel kan doen.

Maar belangrijker nog hoe speelt ie? Is het een genot om in je huis te hebben? Zijn er nog dingen waar je tegenaan loopt?
 
Ja tis meestal geduld is schone zaak. Bij meibergen had je zeker beste prijs gekregen omdat hij me mailde dat ie met nord veel kan doen.

Maar belangrijker nog hoe speelt ie? Is het een genot om in je huis te hebben? Zijn er nog dingen waar je tegenaan loopt?
Tja ach die prijs overleef ik ook wel, heb er helemaal vrede mee. Hij speelt heerlijk! Loop er vooral tegenaan dat ik denk "ik ga even spelen" en vervolgens alleen maar aan knopjes zit te draaien voor 2 uur haha :W Maar hoort erbij dat het tijd kost om zo'n ding te ontdekken, al helemaal dit monster.

Denk wel dat ik even een mixertje ga aanschaffen met een switch zodat ik minder hoef te kloten met kabels voor die speakers
 
Tja ach die prijs overleef ik ook wel, heb er helemaal vrede mee. Hij speelt heerlijk! Loop er vooral tegenaan dat ik denk "ik ga even spelen" en vervolgens alleen maar aan knopjes zit te draaien voor 2 uur haha :W Maar hoort erbij dat het tijd kost om zo'n ding te ontdekken, al helemaal dit monster.
Oh ja, heel herkenbaar.
En part of the fun.

Denk wel dat ik even een mixertje ga aanschaffen met een switch zodat ik minder hoef te kloten met kabels voor die speakers
Hoe minder hobbels, hoe meer ik speel (zo gaat het iig bij mij). Als de inspiratie komt, moet ik niet eerst nog van alles moeten aansluiten. Dan is het soms al weer weg. (de hobbel te groot en dan heb ik er geen zin meer in).
Hoeveel dingen ga je aansluiten?
 
Misschien het nieuwtje van korg kingkorg neo een virtuele analoge synth,kleiner compacter dan KingKORG.

ee342041e8cc556f819e88885d10313a_pc.jpg
 
Hoe minder hobbels, hoe meer ik speel (zo gaat het iig bij mij). Als de inspiratie komt, moet ik niet eerst nog van alles moeten aansluiten. Dan is het soms al weer weg. (de hobbel te groot en dan heb ik er geen zin meer in).
Hoeveel dingen ga je aansluiten?

Dat probleem heb ik ook.

Maar ik ga nu zo veel mogelijk aansluiten...
Dat is het plan.
 
Dat probleem heb ik ook.

Maar ik ga nu zo veel mogelijk aansluiten...
Dat is het plan.
Precies. Dat werkt bij mij goed. Sommigen vinden alleen dat het het 'experimenteren' beperkt, omdat je steeds dezelfde setup gebruikt.
Nu is mijn setup sowieso niet zo experimenteel, daarvoor heb ik een interface die flexibel te routen is, dus wat ik kan experimenteren lukt nog steeds zonder teveel moeite.
 
Bij mij is alles aangesloten en via de audio interface of Live te routen naar elkaar. Geheel modulair eigenlijk. Alleen voor mijn gitaarpedalenchain moet ik fysiek draden omsteken als ik iets iets anders wil.
 
Back
Top