Prophet 5 met vreemde midi implementatie!

jes303

DIY brain mods
Lid sinds
30 augustus 2002
Berichten
802
Locatie
Transistorbasstraat 303
Hallo daar,

Ik heb alweer een jaartje ofzo een Prophet 5 rev 3.3, m'n 2e exemplaar inmiddels die qua midi mogelijkheden behoorlijk afwijkt van de vorige, dat ook een rev 3.3 was.

Als ik het receive-midi-kanaal van de P5 wil veranderen, moet ik de record en bank knop tegelijk ingedrukt houden en op 1 vd 8 memory knopjes drukken. Dit gaat allemaal wel goed. Maar het probleem is dat ik nu m'n programma's niet meer kan saven, waar je normaliter ook gebruik maakt van de record knop. Het lijkt of de midi-upgrade de record methode overrulet. Ik heb al contact gezocht met de makers van de midi-kit (ben ff hun naam kwijt, kgeloof linntronics) maar ze supporten dit allang niet meer.

Iemand een P5 met soortgelijke midi implementatie en enig idee hoe je presets kunt opslaan??

Mvg, Jeroen.
 
Laatst gewijzigd:
hmm. Klein kansje dat je hier wat aan hebt. Is eigenlijk van de software matige prophet 5 (pro 53) maar misschien dat ie werkt.

53.jpg
 
Hmmm, interessante tip. Ik kan alleen niet uit de manual of Kenton's site opmaken of de 'red button' de record knop op de prophet zelf is of een door kenton gemaakte knop...

Ik ga vanavond eens proberen!
 
Je kunt hem ook weg doen en een andere kopen er staat er een op viavia.nl prophet 600 dat is een prophet5 met midi
445 Euro
 
Die rode knop waar Kenton het over heeft, is een extra knop die bij de kit van Kenton zit en bij een standaard Prophet er niet op zit. Als je nergens zo'n speciale rode knop kunt vinden, dan heb je waarschijnlijk de factory MIDI kit van Sequential zelf in je Prophet zitten. En hoe die werkt... waarschijnlijk kunnen de jongens van Wine Country je het wel vertellen.
 
Die rode knop waar Kenton het over heeft, is een extra knop die bij de kit van Kenton zit en bij een standaard Prophet er niet op zit. Als je nergens zo'n speciale rode knop kunt vinden, dan heb je waarschijnlijk de factory MIDI kit van Sequential zelf in je Prophet zitten. En hoe die werkt... waarschijnlijk kunnen de jongens van Wine Country je het wel vertellen.

Hmm die rooie knop heb ik idd niet. Maar ik heb aleens eerder een Prophet gehad, die had volgens mij de standaard midi kit want dan moest je de midi receive channel instellen dmv het inhouden van een witte toets terwijl je de P5 aandeed. In de prophet waar ik het nu over heb moet ik mbv de record en bank switches de midi channel veranderen, echter kan ik niet meer de record knop gebruiken voor het bewaren van m'n sounds
 
Zo, 18 jaar verder en ik zwengel deze draad weer even aan (bizar hoe snel de tijd gaat). Ben nog steeds niet uit welke MIDI implementatie het nu is en hoe ik de Record knop kan gebruiken om programma's op te slaan. Al gebruik ik de P5 niet heel veel, ik ben er laatst toch weer even ingedoken. Via Google heb ik tot op heden nog niks kunnen vinden over deze MIDI implementatie. Wine Country heeft me nooit geantwoord, helaas. De Kenton midikit is het in elk geval zeker niet.
 
Wil je nog steeds niet liever een Prophet 600?

(sorry :D)
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top