echt waard?

bambamstudio

Certified MoogPro
Lid sinds
15 september 2001
Berichten
8.914
Locatie
Eindhoven
Ik weet dat er veel posts van zijn maar ik kwam weer ergens tegen dat iemand zijn tr909 verkoopt voor 5000 gulden.

ik weet niet maar is ie dat nu echt waard? zo ja mag je de mijne hebben voor 5000 piek. En die is echt in nieuwstaat met orginele handleiding......
 
De waarde van een 909..

De waarde van een 909..

Los van de psychologische waarde die de 909 heeft als absoluut bruutste drumbak ooit.. is een TR-909 zo'n 1250 gulden waard.

Maar ook ik ben niet helemaal gestoord.. en besef dat het hier een legende betreft. Vandaar dat ik 2750 - 3000 gulden een mooie prijs vind voor een 909 in goede staat.

Een 909 van boven de 3000 gulden moet in absolute nieuwstaat, met manual, doos, piepschuim en een persoonlijk briefje van Atsushi Hoshihai zijn.. anders laat maar zitten.

Oh ja.. en zaken als "Mmmm Heheheo" te U. zouden beter moeten weten dan de prijzen voor tweedehands vintage spul op te drijven !
 
Re: De waarde van een 909..

Re: De waarde van een 909..

Orgineel geplaatst door CraZ
Oh ja.. en zaken als "Mmmm Heheheo" te U. zouden beter moeten weten dan de prijzen voor tweedehands vintage spul op te drijven !

Mwah, ben ik het niet mee eens. Als je bij een dealer 2dehands spullen koopt, dan weet je al van te voren dat je duurder uit bent dan dat je partikulier iets koopt. Een dealer kijkt de boel (vooral technisch) na (als het goed is) en geeft als het mee zit nog enige tijd garantie op de spullen ook. Daar komt nog eens bij, dat 2dehands apparatuur niet altijd voor een lage prijs en zo mogelijk in grote hoeveelheden kan worden ingekocht, dus de winstmarge op de apparatuur valt uiteindelijk lager uit dan bij de verkoop van nieuwe spullen. De dealer met de verkoop van onder andere 2dehands apparatuur gewoon z'n brood verdienen...en dat valt volgens mij vies tegen.
 
Ik zou me maar niet zo druk maken over dealers en hun marges. Zeker in Utrecht.
 
Dus wel !

Dus wel !

Ik maak me er wél druk om. Als er voor een dealer geen droog brood aan te verdienen is, moet ie vooral wat anders gaan verkopen. Maar als ik er een TB-303 zie staan voor 2495 gulden.. dan vind ik het niet raar dat mensen op marktplaats ook hun prijzen gaan opvoeren.

En dat (precies dat) vind ik een kwalijke zaak. De tweedehands markt functioneert prima zonder 'vintage'-dealers die er een grijpstuiver aan willen verdienen. Kijk alleen maar eens naar het gehandel tussen de leden van dit forum. Als er door toedoen van synth-winkeltjes overal 20 tot 30 procent bovenop moet, dan is de lol er toch een beetje van af.


TB-303 voor 1850, en niet voor 2495
TR-909 voor 2800, en niet voor 3500
TR-808 voor 1650, en niet voor 2100
 
OK, ok, ok. Ik probeer het uit te leggen. Als ik zeg 'maak je maar niet druk om....' bedoel ik daarmee, dat je met (laten we niet persoonlijk worden) dealers geen medelijden hoeft te hebben. Die redden zich wel. Het komt op mij gewoon wat naïef over als je de hogere prijzen van dealers gaat verdedigen. Het is allemaal niet zo romantisch (en dat hoeft ook niet): een dealer koopt en verkoopt om er aan te verdienen. En dat moet-ie ook, want hij leeft er van. Hij zal voor zo veel mogelijk verkopen en voor zo weinig mogelijk inkopen. En daarbij komt het geluk van de aspirant-koper of -verkoper voor hem echt op de tweede plaats, hoe aardig hij ook doet.

Ik vind trouwens wel dat hier snel om een uitleg wordt gevraagd; pas kreeg ik ook al een waarschuwing. Dat je het leven serieus neemt is prima, maar toch niet het synthesizer-leven?! Niet vergeten hoor, freak of niet, er zijn belangrijker dingen.
Prettige feestdagen allemaal.
 
Zie ik het nou verkeerd?

Zo lang er mensen zijn die meer voor die spullen willen betalen zullen de prijzen toch wel omhoog gaan. Of er nou winkels zijn die wat aan die dingen willen verdienen of niet. En die mensen zijn er blijkbaar want anders zouden die winkels niet kunnen bestaan.

Ik heb bij economie altijd geleerd dat de prijs bepaald wordt door vraag en aanbod. En er is blijkbaar vraag naar die dingen. Dat die synths in de winkel worden verkocht zou juist het aanbod verhogen en de prijs verlagen ....

En het mooie is dat als je wat moeite doet je die spullen heus wel voor minder kan kopen.
 
mmmm vreemd ben het eens met 4-tek ..... maar een vriend van mij raakte zijn tb (perfecte staat) via marktplaats aan de straatstenen niet kwijt vraagprijs fl 2000.- jaja gulden niet euro
en in de vintage shop gaan ze voor 2400 over de toonbank ???

Ps leo ik denk dat bambam je mededeling net zoals ik niet helemaal begreep en daarom om opheldering vroeg
 
Orgineel geplaatst door leo
Ik zou me maar niet zo druk maken over dealers en hun marges. Zeker in Utrecht.

Oh, dat doe ik ook niet hoor. Mijn verhaal ging over dealers in het algemeen en dat ze tot op zekere hoogte goede redenen hebben om hogere prijzen voor 2dehands spullen te vragen dan partikulieren. Ik koop al helemaal geen 2dehands spullen bij dealers, laat staan bij M.H. te U. Dealers zijn voor mij gewoon erg handig om oude en nieuwe apparatuur even uit te testen, voordat je de spullen partikulier gaat kopen. ;)
 
Nog een tip als je goedkoop wil: kijk op de buitenlandse 'marktplaatsen' daar is roland vaak een stuk goedkoper !! Moet je wel een gek vinden die aan je wil verkopen en versturen maar je kan dan natuurlijk altijd wat meer bieden als de gemiddelde prijs daar.
 
ja dat is waar in het buitenland vind je wel vaker iets goedkoper 2e hands. maar je ziet niet wat je koopt en werkt het apparaat en meestal zijn de verzend kosten voor de koper .
het is ***lig als je een defect apparaat opgestuurd krijgt en je kan hem zelf niet maken "hoe hoog lopen de kosten dan op".
je kan het altijd proberen maar vergeet de risico's niet die je mee neemt.
 
ach, je moet af en toe eens iets wagen.
en je hoeft echt niet meer te betalen om de verkoper over te halen, wel vaak vooruit betalen. en ja, dat is een risico.
toch lekker, wat dat betreft, als je in venlo woont!

http://www.synrise.de/html/syn_5b.htm

bij sommige van de sites genoemd op deze link heb ik al heel veel leuke apparaten gekocht. paar keer genaaid, 1 x op de 100.
dus het valt wel mee.
(op het moment heb ik trouwens wel een verstoorde stoelgang ivm de minimoog die ik vooruitbetaald heb en die opgestuurd wordt. als die binnen is en helemaal in orde, kom ik waarschijnlijk de eerste 2 uur niet van de pot af.)
 
hehehehe had je nog wel wat geld over voor wc papier

ja je moet ook eens wat wagen en dat vooruit schieten kan altijd weer via een paypal en dan maar hopen dat hij goed thuis word afgeleverd
ik heb het nooit gelukkig mee gemaakt dat het via de post stuk is gegaan maar heb er wel div. verhalen over gehoord
risico risico maar 1 op de 100 moet lukken denk ik anders heb je pech voor die ene keer
 
Leo G. te V.?

Leo G. te V.?

hahahaha :) Vooral het feit, dat je meestal het hele bedrag vooruitbetaald, kan inderdaad een raar gevoel in je maag geven ;)

Maar even een andere vraag: hebben we het hier te maken met de 'beruchte' Leo G. te V?
 
Bijna, het is Leo G te O.
Dus ehh Leo Gelderland in Oostvoorne. (Ik zie hier en ook in nieuwsgroepen en zo veel nicknames, maar ik probeer niet paranoïde te zijn en ik heb bijna niks te verbergen.)
Maar je zal het wel over een ander hebben, want berucht ben ik niet. Ik ben al een ouwe man, lief voor vrouw en kinderen en verder valt er weinig te melden.
Behalve dan misschien dat ik iets met synthesizers heb. Ik wou alleen dat ik er wat beter op kon spelen. Het enige wat ik dan weer van jou weet, is dat je uit n-h komt, daar ben ik wel vaak geweest om een synth te halen of brengen. en dat was (bijna) altijd leuk. Dus het zal wel ok zijn.
 
Naam goed, maar plaats niet: geen bonuspunten deze keer... ;)
Het wereldje is klein, dus je komt elkaar wel eens vaker tegen. Zoek maar eens in je emails over die 'gekleurde' OB-1 van een tijdje terug.

Dat 'beruchte' moet je niet letterlijk nemen, hoor. Om 'privacyredenen' worden grote criminelen vaak met volledige voornaam en eerste letter van de achternaam genoemd in de krant en op radio en TV. Vandaar dus :)
 
Voor die OB-1 hoef ik niet terug in de emails; ik droom er nog wel eens van. Ik had al zo'n idee. Wel grappig, omdat ik sinds een week of wat naast de synths ook de schildersezel weer heb neergezet. Als je begrijpt wat ik bedoel.
 
Back
Top