De Mackie D8B. Nu (nog) een goede keuze?

2FLY

Stamgast
Lid sinds
6 mei 2002
Berichten
147
Locatie
De Studio
Whattup?

Zit er aan te denken om op een gegeven moment een Mackie D8B te kopen en deze als controller van Logic EN als kanaal te gebruiken waardoor heen ik m'n sounds track (voor of na eq) te gebruiken.

Wat ik doe: muziek maken met midi-instrumenten in Logic Audio op een PC en vocals opnemen. Vervolgens wil ik alle midi tracken en mixen in Logic.

Voor het pre-production werk wil ik sowieso een mixer hebben en voor het 100% afmixen in Logic ook, dat ik een kick kan eq'en met een plug-in achteraf.. of met een plug-in van de DB8 voor ik hem track.. die vrijheid spreekt me zeker ook aan.

Ik ben op de hoogte dat het niet de latest greatest mixer is maar hij heeft me altijd aangesproken in ieder geval. Ik denk dat met een snelle PC, Logic Audio en veel inzet om het maximale uit elk geluid te halen er echt wel een professioneel product neer te zetten is. Ik weet dat we allemaal altijd praten over het laatste bijna onbetaalbare ding en doen of we dan pas iets profs neer kunnen zetten.. maar ik denk: het gaat om de muziek en voor velen van ons om de muziek te maken waardoor we LATER profs kunnen worden.. een professioneel product waar de gemiddelde consument (na goede mastering) nooit iets over zou zeggen van 'dit klinkt te dun.. had op een SSL gedaan moeten worden' haha. Ik heb interesse in de D8B vandaar deze post.


Ik heb vragen over de DB8:

1) Als controller: hoeveel banken zijn er. Zijn het 2 x 24 banken en moet je voor de kanalen die je hoger gaat de muis gebruiken?

2) Als mixer: wat is de de kracht van de plug-ins vs. Waves Diamond Bundle, SSL Waves etc.?

3) Ik begrijp dat 'ie niet meer gemaakt wordt - wat is de beste software versie en wat is de mikprijs op de 2e handse markt.

4) Aangezien je het als een controller kan gebruiken.. is de kans natuurlijk groot dat je het best kan werken met 2 schermen. 1 voor de Mackie. 1 voor Logic. Is dat heel onhandig werken?

5) Sowieso - alle ervaringen van mensen met de D8B zijn meer dan welkom.

Heb ooit een O2R gehad, de D8B lijkt me een te gekke tafel tussen beginner.. heel serieus bezig en 'this is my job'.


Reacties, discussies en ruzie over digitaal analoog haha. Let's go.
 
Bericht door een moderator:
Dubbelposten is nergens voor nodig!
 
Origineel geplaatst door Hanz
Bericht door een moderator:
Dubbelposten is nergens voor nodig!

Ja ik moet zoveel moeite doen om iets van een reactie te krijgen op posts af en toe dat ik deze nieuwe tactiek maar probeer. Krijg btw meestal wel veel reacties - alleen ook op vele andere sites krijg ik op dit en wat andere topics amper reactie. Zal in 1 ding posten voortaan - no problem.
 
Origineel geplaatst door 2FLY
Ja ik moet zoveel moeite doen om iets van een reactie te krijgen op posts af en toe dat ik deze nieuwe tactiek maar probeer. Krijg btw meestal wel veel reacties - alleen ook op vele andere sites krijg ik op dit en wat andere topics amper reactie. Zal in 1 ding posten voortaan - no problem.

Oh Hanz - de ! is nergens voor nodig. Ik snap je punt.
Ik post waar ik de meeste reacties verwacht.
 
Back
Top