Koptelefoons

Iets minder scherp inderdaad
Tja, je hebt het of je hebt het :-)
 
Ik heb sterk het idee dat het verschil in klank meer te wijten is aan de tijd die je oren/hersenen nodig hebben om aan de klank van de nieuwe speaker/headphones te wennen, dan aan de tijd die het kost om in te branden...
 
Och ja kwaad kan het niet
En bij speakers doe ik het ook
Ik hou overigens niet de koptelefoon op gedurende die periode...:-)
 
Als de doelgroep dit verwacht te horen is het dus goede marketing. Bovendien durf ik te wedden dat ze ook niet beweren dat hun koptelefoon heel slecht klinkt totdat je hem hebt ingebrand.
Ik verwacht overigens niet dat ik in dit leven nog een auto ga kopen.. :)

Heeft niet zoveel met marketing te maken imo :D
ik heb best wel wat setjes speakers en dito hoofdtelefoons (ook versleten) en dit is gewoon info (een aanbeveling) die men geeft in de beschrijving.

Neem aan dat ze dit met een legitieme reden doen (niet als marketing........ zou ook nergens op slaan)

Ga er niet van uit dat al die bedrijven dezelfde "onzin" verkondigen als er geen kern van waarheid in zou zitten :eureka:

Enfin..... baat het niet dan schaad het niet
 
Welke: m50x, K240 mk2, K141 mk2, HD-280 Pro

Welke: m50x, K240 mk2, K141 mk2, HD-280 Pro

Aangezien mijn Beyerdynamic DT-250 stuk is ben ik op zoek naar een nieuwe hoofdtelefoon.

Ik heb geen zin meer om weer 150,- uit te geven.. ik vind hoofdtelefoons toch te fragiel voor defecten en daarom zoek ik iets van rond de 100,- die ik kan gebruiken voor produceren en mixen van dance en hiphop.

Ik lees her en der positieve verhalen over de volgende headphones. Ik zet er even bij wat m'n zorg is bij elk van hen:

• Audio Technica ath m50x
- constructie: 'hinges' waaraan de oorschelpen vastzitten breken af, plastic

• AKG K240 mk2
- slechte laagweergave?
- made in China..

• AKG K141 mk2
- zelfde zorgen als bij de k240 mk2, alleen is hij wel voordeliger qua prijs..

• Sennheiser HD-280 Pro
- heeft die een kabel die bedoelt is om te kunnen vervangen?

Heeft iemand een tip wat de beste keuze is? Ik kan ze namelijk niet direct met elkaar vergelijken..
 
Een 2 e hands hd 25?
Lijkt me moeilijk stuk te krijgen. Ben er erg tevreden mee.
 
Idem! :D

Die Sony mdr 7506 is ook een topper lees ik.. Al sinds 1991 op de markt blablabla..
Sennheiser lijkt me toch te plastic.. M'n pa heeft een hd518, ik kan me herinneren dat die ook vrij plastic was en amper wat woog. AKG: neutraal is wat ik zoek, maar ook weer niet te weinig..

Ok.
Ik neig nu naar:
• Sony mdr 7506. Ziet er stevig uit.. Geluid is goed dus. Alleen geen vervangbare kabel? Da's jammer...gaattie snel stuk?
• dt-770 (80 ohm). Tja.. toch weer wat duurder, maar lees erg durable en lees veel positieve verhalen over het geluid. En tja '..je koopt zo'n ding voor jaaaaren luisterplezier' - 'dan maar in 1x goed' :) En ook lekkere zachte velours oortjes.. dat vond ik bij mn dt250 erg lekker...

tja... keuzestress he.. vervelend luxeprobleem in deze westerse samenleving...
 
Ok, het is de Sony mdr 7506 geworden. Prijs is okay en built quality schijnt ook goed te zijn. Bedankt voor jullie hulp..
 
Ok, het is de Sony mdr 7506 geworden. Prijs is okay en built quality schijnt ook goed te zijn. Bedankt voor jullie hulp..

Nou, hij is binnen... snel aangesloten en getest met de plaat die ik echt kan dromen: 'EPMD - Strictly Business'.

Wat me in de eerste instantie opvalt:
- clean geluid
- ik hoor midden en hoog beter als dat ik lage tonen hoor
- weinig laag.. de baslijnen klinken wat zwak, de totale sound klink wat uit balans omdat het geluid neigt richting mid en hoog.. Kicks klinken wat zwak.
 
Laatst gewijzigd:
Nee.. hij gaat terug.

Te veel treble, slechte weergave van laag...
Ik hoef geen dik laag maar het klinkt niet in balans.

Voor wie het interssant vind heb ik een file meegestuurd en mijn beleving er van qua sound op de Sony 7506...

1. Massive Attack - Safe from harm flac
- drums plat, levensloos
- sound is erg vlak. Geen diepte in geluid
- sd klink naar
- op 5:00 bliepgeluidjes klinkt naar, hard.

2. Basecamp - Smoke filled lungs
- reverse reverb is mooi duidelijk hoorbaar
- eigenlijke klinkt de sd best raar… maf geluidje gruizig
- ruis is nu duidelijk hoorbaar
- bas (subbassig) hoor ik wel.. maar zwak, klinkt er ingehouden en voorzichtig
- gedetailleerd: de stem sample op 3.20 daarvan hoor ik nu hoe gruizig die is bij lage pitch

3. Loyyd Banks - Cake
- brrr.. die clap/sd. Snerpend pijn aan mn oren
- stemmen erg op voorgrond
- bd ingehouden.. komt te zacht over qua volume
- ‘ssss’ stem geluid: snerpt
- vlak levensloos

4. Gui Boratto - The blessing
- intro white noise… duidelijk
- sd iel en hard
- irritant hoog geluidje.. komt dat van zn bas sound?
- bd klinkt echt zwak. geen punch
- cymbals en soort arp drum soundje: hard

5. Katy B - Easy please me
- bass goed.. is stevig
- bd klinkt als kartonnen doos
- 808 sd op 2e beat klinkt hard en droog
- itSS not that eaSSSy… theSSSe daySSS
- IIIEEEEzy
- LLLLLLevel believe me
 

Attachments

  • furious5_headphonetest_7506.mp3
    8,2 MB · Bekeken: 89
Dus wat gaat het dan worden Furious5?

Misschien moet je denken aan het opkrikken van je budget.
Ik heb zelf gekozen voor de Sennheiser HD650, en die keuze heb ik nog steeds juist gemaakt vind ik.
Niet alleen klinkt ie gewoon goed, hij zit lekker en maakt je oren niet te warm. Ook zitten er connectors bij de draadjes, zeer handig als je vaak op je snoer oid staat (zoals ik) want dan breekt niet meteen alles aan gort.

Just a hint!
 
Dus wat gaat het dan worden Furious5?

Misschien moet je denken aan het opkrikken van je budget.
Ik heb zelf gekozen voor de Sennheiser HD650, en die keuze heb ik nog steeds juist gemaakt vind ik.
Niet alleen klinkt ie gewoon goed, hij zit lekker en maakt je oren niet te warm. Ook zitten er connectors bij de draadjes, zeer handig als je vaak op je snoer oid staat (zoals ik) want dan breekt niet meteen alles aan gort.

Just a hint!

ik ga wel wat omhoog qua budget.. dt770 zit ik naar te kijken.. iedereen is daar zo enthousiast over...

die HD650 is een mooi ding.. maar pfew.. 320,- kosttie. Dat is ff too much voor me...
 
Weeg het af met hoeveel je zo een koptelefoon gebruikt. Als je meestal op je monitors af gaat, dan hoef je niet per se een high end ding imo. Maar als je wel veel mixed/afmixed etc op je koptelefoon dan moet het wel een eerlijke weergave zijn.
Imo is dat bij de duurdere koptelefoons beter dan bij de goedkopere.

Voor mijzelf, ik heb denk ik 50% van de tijd de HD op mijn hoofd. Puur omdat het geen verschil maakt en dus je geen concessies hoeft te doen als je niet je monitors wil/kan gebruiken.
 
ik ga wel wat omhoog qua budget.. dt770 zit ik naar te kijken.. iedereen is daar zo enthousiast over...

die HD650 is een mooi ding.. maar pfew.. 320,- kosttie. Dat is ff too much voor me...

Heb eerst de DT-990 pro gehad, en nu de HD-650... de Sennheiser is het geld dubbel en dwars waard!
 
Back
Top