Koptelefoons

ga voor de 250Ohm:= kwaliteit geluid!
Meestal is 250 genoeg vooor meeste toestellen, behalve voor gsm of tablet spul. maar men gaat hier voor studiokwaliteit,, niet om ter luidst. dan nog een klein Boss ampje ofzo kost niks tegnwoordig
 
ga voor de 250Ohm:= kwaliteit geluid!
Meestal is 250 genoeg vooor meeste toestellen, behalve voor gsm of tablet spul. maar men gaat hier voor studiokwaliteit,, niet om ter luidst. dan nog een klein Boss ampje ofzo kost niks tegnwoordig

Hey !
Thanks bro, Welk ampje raad jij dan aan? :)
 
Ik gebruik nog steeds mijn oude Boss TM3 Training monitor, werkt goed. kan je tweeddehands tegenwoordig voor 20 euro ofzo vinden, ben er zeker van dat er nu wel een nieuwe versie zal van bestaan.
 
Ik gebruik nog steeds mijn oude Boss TM3 Training monitor, werkt goed. kan je tweeddehands tegenwoordig voor 20 euro ofzo vinden, ben er zeker van dat er nu wel een nieuwe versie zal van bestaan.

Ik ga eens opzoek online thanks !!!!
 
Hey !
Thanks bro, Welk ampje raad jij dan aan? :)

ik raad een creek audio ob11 of 22 aan.
heb ze alle bij. 1 zit met een highend psu in een preamp voor mijn platen speler.
De andere gebruik ik met hd25 hd600 op mijn lynx Aurora dac.
heb er 50 euro voor betaald of zo.

 
Laatst gewijzigd:
Hallo

aangezien ons moeder tijdens bepaalde tijde niet geheel achter mijn keuze staat om hiphopbeats te maken heb ik iets van een goede koptelefoon nodig. Waarschijnlijk denken de buren er ook zo over tegen de tijd dat ik op kamers ga dusja...

Mn budget is tussen 100 en 175 euro

Mij zijn de volgende modellen al aangeraden (prijzen heb ik van thomann.de)
- Sony MDR 7506 - 138 euro
- Beyer DT770 - 139 euro
- AKG K240 studio - 99 euro
- Technics RP-DH1200

Wat ik dr precies mee wil doen
- 's Nachts kunnen werken
- Om te kunnen gebruiken bij draaien
- en natuurlijk om op af te mixen, ik weet ook wel dat dit niet ideaal is omdat geluid zich toch anders gedraagt maar als extra referentie kan het handig zijn
- een lange snoer zou ook fijn zijn, zodat ik met gemak van pc naar draaitafel kan lopen zonder hem af te hoeven zetten.

dus wat raden julie me aan?
Geen twijfel over mogelijk Beyer DT770 is de beste kop telefoon. Geeft het geluid het best natuur getrouw weer.
 
Ik heb nu 3 koptelefoons…

Één voor de studio (Beyerdynamic DT 880): standaard merk bij mij...
Één voor de tekendesk (Samson SR850): voor de buren!:beard:
en één voor de TV (Bose): draadloos...:okdan:
 
Iemand al die V-moda wireles van Roland of de AIAIAI TMA 2 uitgetest?
 
Heb onlangs ergens 'n Audio Technica AT M40x gekregen en zit ff wat tracks te luisteren.. maar wat een verassing.. klinkt veel beter dan mijn gesloten Sennheisers.
heb ook een HD650.. klinkt goed.. Veel beter dan de AKG701, ook een open systeem. maar het laag in zo'n gesloten systeem komt er echt stukken beter uit.. De 30hz B in de track hieronder heeft gewoon veel meer body op de AT M40x.

 
Mijn "lievelings" headphones... de Shure SRH840, komt het meeste overeen met mijn monitors.
Dan heb ik nog een Presonus HD10BT voor onderweg, niks bijzonders, gewoon makkelijk omdat ik m ook met bluetooth kan gebruiken.

Verder van alles en nog wat getest en dan krijg ik iedere keer weer het advies... Beyerdynamic dit, zus en zo..Aaarghhh... nee, nee en nog eens nee !!!, wat heb ik een schij%!$#hekel aan die dingen.
 
Geluid testen en vergelijken via internet is niet te doen...
alle koptelefoons uitproberen gaat ook niet...
Dan maar zo: wat moet het kosten?
Waarvoor qua frequentie heb je het nodig... veel bass? weinig? kei harde gabber beats of sterile lichte classic of standaard pop or whatever...(even de specs lezen)
Grote studio of kleine home studio, live of VST?
Slijtage bestendigheid (vooral voor live)
Draadloos? kabel, met microfoon?
Dan voor jou betrouwbare reviews/sells kijken... als je die info hebt kun je bestellen via internet...
Zo deed ik het met de Adam speakers...

Of je stap eventjes naar een muziek winkel... die steeds minder worden...:o:
maar dan kun je ze echt testen...
 
Of je kan de experts op dit gebied vragen wat zij hebben ontdekt over goed geluid en koptelefoons....

Je weet wel, die wetenschappers.


Het blijkt dat ze heel goed kunnen voorspellen, welke koptelefoons mensen in blinde luistertests goed vinden klinken.
Hier een filmpje erover. Spoiler alert: Je kan een koptelefoon eqen om beter te klinken. Scheelt je weer een hoop geld.


Meer info hier: GitHub - jaakkopasanen/AutoEq: Automatic headphone equalization from frequency responses
Headphone correction curves hier: AutoEq/results at master · jaakkopasanen/AutoEq
 
Back
Top