Stage/Digitale piano of midi keyboard + Software Piano?

Djones

Stamgast
Lid sinds
30 mei 2005
Berichten
260
Zeer waarschijlijk ga ik binnen nu en een aantal weken 1 van deze bovengoemde aanschaffen, echter ik heb wat hulp nodig bij het maken van mijn keuze.

Mijn budget ligt op maximaal 2000 Euro en hiervoor wil ik het best mogelijke halen.

Wat ik zoek is een klavier wat zo dicht mogelijk in de buurt komt van een echte Piano, maar ook de klank mag niet onderdoen.
Ik zat te denken aan de Roland RD 700 SX, Yamaha CLP 240, andere aanraders?
Of, ik neem een midi keyboard met gewogen toetsen en dit combineer ik met een virtuele piano voor mijn PC, zoals de http://www.ilio.com/synthogy/ivory/

Momenteel heb ik al de NI Akoustik voor mijn PC, maar deze vindt ik een beetje tegenvallen.

En kan iemand mij misschien ook wat vertellen hoe het met de kwaliteit gesteld is van de Diannova piano, te koop bij http://www.oostendorp-muziek.nl/templates/standard.asp?p=189

Dit is namelijk een digitale piano die eruit ziet als een akoustische, maar zelf heb ik hier wel erg mijn twijfels over of het uberhaupt wel wat is, aangezien ze 'maar' 1400 Euro kosten.

Alvast bedankt.
 
Die ROLAND is vet OK, maar als je een 200 EURO erbij doet, kun je een Yamaha ES 90 kopen.:eureka: Absofuckin'lutely schoftige sound!!!

Gr
RoZo
 
Maar hoe zit het met klavier van de Yamaha?

En de Kawai MP9500, is dat ook een optie voor mij?
Waar kan ik deze eigenlijk bestellen?
 
Beide klavieren zijn heel erg goed (de RD-700SX heeft Rolands beste klavier, bij Yamaha weet ik het niet zeker, maar in ieder geval een van hun beste), maar je moet in dit geval af gaan op je persoonlijke voorkeur. Uitproberen en vergelijken dus!

Kwa sound zul je met een stagepiano beter uit zijn denk ik dan een software. Mijn ervaring is dat je met de topmodellen van Roland en Yamaha toch net even iets meer uit de sound haalt dan een software versie. Overigens hebben de meeste merken hun eigen sound, je zult dus moeten vergelijken wat je het beste bevalt.
 
Origineel geplaatst door Djones
Maar hoe zit het met klavier van de Yamaha?

En de Kawai MP9500, is dat ook een optie voor mij?
Waar kan ik deze eigenlijk bestellen?

Met het klavier van de YAMAHA is het zwaar OK.

En de KAWAI? als het die KAWAI is die ik denk......... hebbie centjes teveul ofzo

Probeer de FEEDBACK winkel in R dam anders even. Je mag er alles uitproberen en aanraken. Zo kwam ik aan mijn ROLAND RD170. Bleek een goedkopere en betere kwaliteit dan duurdere modellen. Het klavier beviel me erg, de Rhodes sound nog meer en als ik een betere pianosound wil dan ik nu heb, koop ik gewoon een module van mijn keuze erbij.

Ik denk dat ik de Rackversie van de YAMAHA MOTIF er nog graag bij wil.

Groeten
RoZo
 
Nog andere die hier iets aan toe willen voegen?

Waarschijnlijk wordt het toch een stage Piano.

Momenteel heb ik een lijstje met eventuele opties:

Yamaha S 90
Roland RD700 SX of Roland RD300 SX
Gem Promega 3

Kan iemand mij vertellen welk van de drie de beste klank heeft, en welke Piano samples er precies in zitten (Steinway of wat dan ook?)?
Hebben ze allemaal dat Progressive hammer action klavier?
Wat ik mij ook afvraag is of deze piano's dat sustain systeem hebben, waarbij je ook de mogelijkheid hebt om het af en toe wat minder in te drukken en ook maar half dat sustain effect hebt.
 
Alleen de RD-700SX heeft het Roland Progressive hamer action systeem. Bij Yamaha heet dat weer anders, weet de verschillen niet precies. Ze hebben allebei goeie klavieren, je zult voor jezelf moeten bepalen welke je het fijnste vindt spelen.

Elke fabrikant sampled weer andere piano's. Ik heb een persoonlijke voorkeur voor Roland, ik vind de klank wat warmer en iets natuurgetrouwer dan Yamaha. Promega heb ik nog niet op gespeeld; de demo's daarvan klinken wel erg goed, althans, wat betreft de rhodes en de hammond's etc, de piano vind ik in de demo's wat minder klinken.


Ga vooral uitproberen, zeker voor dit geld!!
 
Je sustain controllen, ligt aan je pedaal. Koop een DP8 van Roland. Daarop zit een schakelaar die OF an/uit verzorgt OF trapsgewijs.
 
Hoe groot is het verschil precies in kwaliteit tussen de Roland RD700 SX en de Roland RD170?
Mocht dat te verwaarlozen zijn, dan is het misschien geen verkeerd idee om er nog een leuke synthesizer bij aan te schaffen:)

En de Yamaha Cp300, is dat ook wat?
 
Origineel geplaatst door Djones
Hoe groot is het verschil precies in kwaliteit tussen de Roland RD700 SX en de Roland RD170?
Mocht dat te verwaarlozen zijn, dan is het misschien geen verkeerd idee om er nog een leuke synthesizer bij aan te schaffen:)

Groot verschil! Met name het klavier van de 170 is slechter, de aanslag is minder, de druk wordt niet zwaarder bij de lagere noten etc (niet 'Progressive')... ik vind het klavier een stuk minder dan de 700/700SX. Ook de klank vind ik minder, de 700/700SX hebben duidelijk betere samples, met name de 700SX met z'n 64MB piano.

Maar nogmaals, je moet het echt zelf gaan uitproberen.
 
Even op een rijtje, de Yamaha piano's

P, CP en PF

Voor als je voornamelijk piano speelt.

___________________________________

S90 ES

Met name de S90ES is erg goed, kan ik uit eigen ervaring zeggen.
Naast dat dit een waanzinnige piano is met een uitzonderlijke pianoklank, is het een pracht van een synthesizer (Motif ES engine). Heeft bovendien "half-damper capability" (variabele sustain)
 
Ok, dan gaat het denk ik slechts nog maar tussen de Roland RD 700 SX en de Yamaha S 90 ES.
Heeft de een technisch een betere Piano klank dan de andere of is dit enkel persoonlijk te beoordelen?

Iets anders, ik heb nergens gelezen of de Yamaha S 90 ES wel over dat graded hammer klavier beschikt.
Als dat niet zo is, zou het wel een groot minpunt zijn.
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb zelf een S90 thuis en vind de klanken blikkerig. Ik weet niet van de S90ES ik ga nu zelf overstappen op een RD700sx..... Ik zou hem nieuw kopen bij peterverspuy.nl en gewoon een galmpedaal erbij vragen.
 
Bijvoorbeeld de S90 NaturalGrand Daarin is in het ondergebied heeeel veel bass in het middengebied is hij dof en bovin is hij veeeeel te schel, en dat is ongeveer de mooiste piano die ik er in vind zitten.
 
Back
Top