[Geluidskaart] Weer iemand in dubio!

Yawgmoth

Moderator
Staff member
Lid sinds
4 januari 2002
Berichten
6.265
Locatie
Grou
Alo,

Ga eind oktober m'n computer weer in het hok zetten. Heb laats m'n Sounblaster Live naar de computer van m'n vriendin getransplanteerd, dus kan weereens een doos kopen.

Ik gebruik m'n computer metname als opnamemedium. Heb Reason(I) en Rebrith. Maar die staan op de verkooplijst. Gebruik (nog) geen software sequencer (besloot zaterdag Logic te kopen, las maandag dat het gediscontinueerd werd), dus enkelt Wavelab (recent naar V4 geupdate, wat hebben ze de interface toch verneukt).

Dus een geluidskaart voor de opnamen te maken.

Heb drie kaarten voorgeselecteerd:

Creamware Luna II + breakout
http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw2_creamware_luna_ii_extreme_io_prodinfo.html

Hoontech DSP2000
http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw2_hoontech_dsp_2000_prodinfo.html

Steinberg Nuendo + I/O
http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw2_steinberg_nuendo_st_9652_prodinfo.html
http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw2_steinberg_nuendo_8_io_prodinfo.html

Waarom zou ik geen Nuendo kopen? Graag jullie gedachten hierover!!

Greeetz,

Yawgmoth

ps. Nee, ik wordt niet geponsoort
 
Hoi hoi,

Als je hem echt puur voor opnames/HD-recording wil gerbruiken lijkt mij die Creamware te veel fratsen. DSP on board, etc.

Is meer iets voor iemand die juist zijn PC voor klankopwekking wil gebruiken. (Ik dus, ga hem volgende week ophalen)
 
Re: [Geluidskaart] Weer iemand in dubio!

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Waarom zou ik geen Nuendo kopen? Graag jullie gedachten hierover!!

Omdat Nuendo en het veel goedkopere Cubase SX praktisch hetzelfde programma gaan worden. Voor muzikanten is Cubase SX een betere keuze, omdat je al die extra poespas (video, surround, etc) waarschijnlijk toch niet nodig hebt. Koop er een goeie geluidskaart bij en je hebt een hele goede basis voor je studiootje. :okdan:

CreamWare kaarten zijn goed, maar zorg dat je een moederbord met Intel chipset (is niet hetzelfde als Intel processor!) hebt om eventuele problemen te voorkomen.
 
Je kan weer eens een doos kopen omdat je je vriendin hebt getransplanteerd? ;) Sorry kon het niet laten...

Maargoed... nu ga ik iets engs roepen...Terratec EWX 2496?? Als je niet meerdere audiochannels tegelijk hoeft op te nemen is deze voor 200 euro waarschijnlijk perfect voor je. Goede ASIO drivers, signal to noise is lager dan Echo cards etc.

Ga hem binnenkort sowieso zelf aanschaffen maar heb dan ook een goede zoektocht gehouden en kan simpelweg niet meer betalen want anders was ik voor de hammerfall gegaan persoonlijk.
 
De M-audio audiophile is ook een goed keuze.

En de Terratec DMX fire 6.1 is misskien ook wel handig als je toch meerdere outputs wilt.

Creamware en Nuendo IO zijn te uitgebreid en duur wat je waarschijnlijk toch nog niet gaat gebruiken.
 
De Hoontech DSP2000 is absoluut wat je zoekt! Beste prijs/prestatie uitstekende support.

Creamware ... te duur voor gebodene. Alleen kopen als je duidelijk creamware-oriented doelen voor ogen hebt.

Nuendo. RME + vage software. Koop dan liever Hoontech DSP2000 + Cubase SX.

En heb je nu wel of geen officiele versie van Reason en Rebirth? Ik heb namelijk Reason 2.0 en Rebirth RB-338 in de verkoop omdat ik ze te weinig gebruik (ben hele studio drastisch in het inperken vanwege tijdgebrek). PB me even over de prijs.
 
Origineel geplaatst door Rhy

En heb je nu wel of geen officiele versie van Reason en Rebirth? Ik heb namelijk Reason 2.0 en Rebirth RB-338 in de verkoop omdat ik ze te weinig gebruik (ben hele studio drastisch in het inperken vanwege tijdgebrek). PB me even over de prijs.

Heb Reason 1 + Rebirth orginelen, en verkoop deze zelf omdat ik ze (zelden tot) nooit gebruik. Een vriend neemt ze over.

Die Hoontech komt inderdaad goed voor de dag, alleen als ik op de berichten van Olaf Mol afga, is de service maar zo zo. Of de Nuende kaart te veel features heeft voor mijn doel weet ik niet uit de praktijk. Moet er nog eens een demo mee draaien.

Greetz,

Yawgmoth
 
als je het geld hebt koop RME, die nuendo hw is namelijk gewoon RME met een ander labeltje.....als je iets minder geld hebt zou ik voor een m-audio delta gaan, of een hoontech DSP2000 (al heb ik met de laatste slechte ervaringen qua quality control) .... binnenkort hoop ik mijn ervaringen met de Marian (www.marian.de) Marc A + Adcon bundle te kunnen beschrijven
 
MotU??

MotU??

Ja ja, kom ik weer, maar heb je al naar MotU gekeken...

Die hebben nu de 2408MKIII met pci424 kaart... als je geld ervoor hebt zal het een keuze zijn waar je geen spijt van krijgt.

Anders een tweedehands/overjarig modelletje, de 2408MKII met PCI-324 kaart. Is wel geen 96khz, maar in praktijk gebruik je dat toch niet vaak (lees -> nagenoeg nooit)
kijk eens op www.motu.com

Ik heb zelf sinds enige tijd een 24i en in de studio hebben we de 2408MKII

Spijt is iets wat daarbij niet komt kijken, wel een leeg en hongerig gevoel omdat er niet zo veel meer overblijft voor eten..
Maar.. dat gevoel kan je dan lekker in je muziek leggen, en dat wordt dan weer prachtig opgenomen.. :)

sukses
 
Origineel geplaatst door olafmol
als je het geld hebt koop RME, die nuendo hw is namelijk gewoon RME met een ander labeltje


Heb RME ook in beeld gehad, maar misschien gewoon wat te verlieft in de Nuendo folder gekeken. :luv:

Zal vanavond de specs van de RME eens bekijken. 96hz Gebeuren is voor mij niet zo relevant. Wel een stabiele , betrouwbare kaart, schaalbaarheid in geval van opleuken setup. Heb trouwens erg goede dingen gehoord over de RME drivers, hoewel de Hoontech drivers ook wel te pruimen schijnen te zijn.

Gebruik trouwens AMD / Via processor / mobo ,dus Roomhandel is voor mij geen optie.

Greetz,

Yawgmotj
 
VIA??? AAAHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
inderdaad ja, VIA is zelfs zo AAAAHHHHHHHHHHH dat ik voorlopig geen nieuwe geluidskaart koop, omdat ik voor 99,9% verwacht dat ELKE geluidskaart problemen geeft met mijn heerlijke moederbord met de beruchte KT133 VIA chipset
 
Koop zo wie zo een kaart, zie wel of die met dit mobo werkt :). Anders nieuw mobo. Heb nog wel een pc waar huidig mobo inpast. Maar maak liever geen extra kosten.

Greetz,

Yawgmoth
 
Origineel geplaatst door Bahamut
inderdaad ja, VIA is zelfs zo AAAAHHHHHHHHHHH dat ik voorlopig geen nieuwe geluidskaart koop, omdat ik voor 99,9% verwacht dat ELKE geluidskaart problemen geeft met mijn heerlijke moederbord met de beruchte KT133 VIA chipset

een beetje tweaken kan wonderen doen hoor... :)
 
Prutsers, kap met dat VIA bashing als je geen pc kan installeren.. of doe een gedegen vooronderzoek, dan sta je nooit voor problemen. IEK HEB NOOIT PROBLEMO's MET VIA ! :P
 
Nuendo = RME met Steinberg plakkertje erop hoor.

En dan nog moet je er losse AD/DA converters voor Adat bij kopen en wil je niet weten hoeveel dat kost. Of je gaat voor een digitale mixer.
 
Origineel geplaatst door Sycorax

een beetje tweaken kan wonderen doen hoor... :)

Een BEETJE tweaken???? :)
ik heb alles gedaan wat eraan te doen viel (de kaart in een ander slot douwen, XP 'standard pc' installatie, bepaalde windows instellingen, PCI biosinstellingen, patches van VIA zelf...)

...en het haperen komt inderdaad minder voor nu, maar het gebeurt nog steeds en dat zal ook wel zo zijn met niet-sblive kaarten
maar ok ik hou op hierover want het komt m'n :[> uit
 
Origineel geplaatst door fuse
Nuendo = RME met Steinberg plakkertje erop hoor.

En dan nog moet je er losse AD/DA converters voor Adat bij kopen en wil je niet weten hoeveel dat kost. Of je gaat voor een digitale mixer.

het gaat hier om een 8 I/O in hardware rack als ik me niet vergis

Olaf
 
Origineel geplaatst door Bahamut

frustraties :P

We gaan nu weer erg offtopic, maar met dit chipset is dat wel te verklaren, dit was een probleem geval, de nieuwe niet meer.

KT133 VIA chipset is een probleem.
 
Back
Top