xsidplay

zaphod

Stamgast
Lid sinds
5 september 2001
Berichten
241
Locatie
Delft
XSIDPLAY is a graphical front-end for libsidplay. SIDPLAY emulates the Sound Interface Device chip (MOS 6581, commonly called SID) and the Micro Processor Unit (MOS 6510) of the Commodore 64 on your computer. It allows you to listen to more than 14000 famous C64 game and demonstration songs.



Echt wat voor liefhebbers lijkt me zo, zie:

http://freshmeat.net/projects/xsidplay
 
Maar een echte SIDStation kost maar 1100 piek en hoef je niet elke week te onderhouden / installeren / upgraden / reboten / image terugzetten... 8)
 
X-windows = linux = niet elke week onderhouden / installeren / upgraden / reboten / image terugzetten

Maar de SID blijft natuurlijk stoerder
 
X-windows = linux = kut

duss... Maar goed... Een computer is geen synth...
Een synth wel vaak een computer..
 
Niet mee eens..

Niet mee eens..

X-Windows draait zelfs onder Windows/Dos.. en is niets meer dan een windowing environment (server) waarvandaan je meerdere (of eentje.. kan natuurlijk ook) Unix dozen als client kunt besturen. X-windows is daarmee net zo stabiel als het systeem waarop je het draait. De clients (Unix, Linux.. whatever) draaien de eigenlijke software..

Ehh.. afdwaal..

Unix is rock-solid.. en linux kan dat ook zijn. Zie het niet als workstation OS.. want dat is het gewoon (nog) niet. Wél leuk dat het ook op *nix mogelijk is om de SID te emuleren.

Maar een echte SID Station roeleert als een dolle !!
 
Maar om ff terug te komen op de SID ipv linux....

Er zijn toch ook genoeg sid nadoeners die gewoon onder M$-windhoos draaien? Ik was er ooit een paar tegengekomen. Ik zal wel weer es zoeken of ik die progjes nog kan vinden.
 
Winamp / SIDAmp

Winamp / SIDAmp

Winamp kan het volgens mij ook al.. weet niet zeker of je daar nu nog SID amp voor nodig hebt.. maar bij mij werkt het in ieder geval prima..

Klinkt nog super ook !:p
 
wach effe Johnny, SIDstation 1100 piek? Waar? Op de site kost ie 720 euro. Nou heb ik geen idee wat 'n euro is, maar volgens mij is ie meer dan twee piek waard.
 
Second Hand..

Second Hand..

Die 1100 piek is tweedehands.. na een potje afdingen :p Het ding is echter als nieuw.. met manual (ook als nieuw).. en doos !
 
Ik gebruik zelf TinySid, een klein freeware programmaatje om sid's mee af te luisteren. Is wel lache en die sid's zijn veel kleiner om te downloaden dan een mp3tje. Gemiddeld 7k ofzo :)

lekker retro
 
Back
Top