hollow sun...

bliepbliep

music - non stop
Lid sinds
3 december 2005
Berichten
1.120
Locatie
thuis
hoi sf'ers

ik ben al de hele dag op zoek naar die goeie ouwe samples van hollow sun. bij de herinstallatie van mn pc was ik ze vergeten mee te copieeren... vroegah waren die samples gewoon te downloaden op http://www.hollowsun.com/ maar nu moet je ze ineens kopen :confused:

staat dit nog ergens op internet of is het ineens illegaal om deze samples te downloaden?

alvast bedankt,

bliepbliep
 
Hollow Sun heeft die hele sample-collectie verkocht aan Zero-G en die hebben het download-recht ingetrokken. Dus ja, daarmee zijn de downloads illegaal geworden.

De sample-cd's die Hollow Sun nu verkoopt zijn niet dezelfde samples als die vroerger online stonden. De meeste hiervan zijn zelfs pas na de verkoop gemaakt.
 
Ik heb bijna alle samples van Hollow Sun op cd staan, ik heb ze gedownload toen ze nog gratis waren. Neem contact met me op dan maak ik er een kopie van.
 
Als ik me niet vergis zitten al die samples nu n zero-g nostalgia.
Op zich een gave sample library/player, maar wat mij betreft heeft holluwsun niet al te netjes gehandeld.
Ik ken niet alle feiten, dus corrigeer me als ik er naast zit, maar volgens mij heeft hollow sun de samples verkregen door donaties. Iedereen droeg z'n steentje bij om een soort publiek toegankelijke sample library te maken.
Opeens wordt de boel echter dicht gezet en moet je gaan betalen voor de samples die hollowsun notabene gratis heeft gekregen.
Als je ze dan ook n og terug vind in een commercieel product als zero-g nostalgia, vind ik dat we flink gen***d zijn.
Maar zoals gezegd, misschien ken ik niet alle feiten en zit het heel anders en wat genuanceerder in elkaar.

Omdat de samples nu commercieel verkrijgbaar zijn, denk ik niet dat het nog toegestaan is ze ergens gratis te downloaden, maar ja... er mag wel meer niet toch....?
 
Ik heb uit eerste hand vernomen dat mensen die samplepacks hadden bijgedragen, werden 'blijgemaakt' met een gratis sample-cd van het een-of-ander.
 
Da's tenminste nog iets dan, maar ik neem aan dat de mensen die samples bijgedragen niet vantevoren is verteld dat ze commercieel gebruikt zouden worden in een product als nostalgia. Dat je dan achteraf een sample cd'tje krijgt is natuurlijk leuk, maar hollow sun is natuurlijk de grote winnaar hier. Die verdient lekker wat centen over de rug van anderen. Sorry, maar zo zie ik het op dit moment.
 
Maar zoals gezegd, misschien ken ik niet alle feiten en zit het heel anders en wat genuanceerder in elkaar.

De nuance zit hem erin dat er een (soms groot) verschil zat tussen wat er aangeleverd was en wat er te downloaden was. Veelal bestonden de donaties uit ruwe opnamen van synths. Niet geknipt, niet geloopt. Gewoon synth aan, recorder aan en toetsen indrukken. Om daar schone, geloopte Akai-programs van te maken zit nog wel wat werk aan. Dus het is niet zo dat de donaties 1-op-1 doorverkocht zijn.

Er zit van mij ook wat spul in Nostalgia en het zou me eerlijk gezegd worst zijn. Dus ik zou me niet drukmaken renepela als je zelf niks geleverd hebt, want ik heb dat wel en voel me geenzins benadeeld :D
 
En toch klopt het niet. Het leuke aan Hollow Sun was dat de samples PUBLIC DOMAIN waren en dus voor iedereen toegangkelijk. En wat geeft het als de samples niet helemaal op maat gemaakt waren. Er was in ieder geval een goede basis om mee te beginnen. Maar nee, er moest zonodig weer geld aan verdient worden. :(
 
Maar nee, er moest zonodig weer geld aan verdient worden. :(

Zover ik weet zijn de opbrengsten gebruikt om de vele duizenden euro's aan achterstallige hostingkosten te betalen. Want vergeet niet dat er heel, heel veel bandbreedte gebruikt is.
Er is in ieder geval niemand rijk van geworden.
 
Het leuke aan Hollow Sun was dat de samples PUBLIC DOMAIN waren

Dat is ook een misverstand trouwens. Gratis beschikbaar is niet gelijk aan public domain...
 
En zoals vaak is de telecom-maatschappij dus weer de lachende derde :D
 
hehe...

dit verhaal is voor mij helemaal nieuw, het enige dat ik weet is dat er het ene moment nog wel samples stonden en op het andere moment niet meer:(

tis wel balen... maar bedankt voor de info!!
 
Origineel geplaatst door Septic
En zoals vaak is de telecom-maatschappij dus weer de lachende derde :D

ja het is gewooon echt lachen als die gasten opeens uit het niets met een hele hoge rekening komen.

Het kutte is dat het vaak door de vingers gezien wordt door de hosting provider, tot er weer geld binnen moet komen voor een nieuwe technologie of manager! En wie is de pineut die gast die geen geld wilt verdienen aan zijn hobby!

Ik maak zelf se plugins maar durf deze niet meer te hosten.

Fuck de datalimiten die horen alleen bij websites die er ook centen verdienen!
 
Hm.. heel deze draad over het hoofd gezien. Toevalligerwijs op Hollow Sun uitgekomen toen ik wat demo's /samples zocht van de OB Matrix 1000.

Wel klote dit inderdaad.. voorheen hele bulken samples gedownload en nu ineens als produkt verkocht :confused:

Nu ja gelukkig nog mijn deel op tijd binnengehaald maar het blijft wel jammer =(
 
Back
Top