Tone2 FireBird softsynth released

Tone2 (maker van o.a. Vanguard) heeft vandaag een nieuwe softsynth gereleased die gebruik maakt van een nieuwe vorm van synthese: Harmonic content morphing.

Features:

* A new, unique sounding synthesis: Harmonic content morphing (HCM).
* High-end sound quality
* 58 oscillator types containing 14,000 morphable waveforms.
* 20 analogue modeled filter types.
* True stereo mode, 4x unison mode, and up to 8 oscillators per voice
* Can sound like other synthesis methods - additive, subtractive, AM, FM, phase distortion, supersaw, vocoder, sync.
* Can sound like natural instruments like piano, brass, organs...
* 23 spectral manipulations or "modifiers" can be applied to the oscillators.
* IQM - intelligent micro tuning for cleaner chords.
* High-end quality DSP algorithms.
* Aliasfree oscillators, aliasfree FM, anti-aliased distortion, oversampling.
* Sample accurate timing.
* Digital precision as well as analogue warmth.
* Easy to program and easy to use.
* 21 arpeggiator types.
* 13 effect types.
* 300 hand picked presets included.



De introductieprijs is € 69

Verkrijgbaar op http://www.tone2.com (ook demo en MP3's beschikbaar)

:{
 
wow. dit lijkt me een soort UBERsynth...

Aliasfree oscillators, aliasfree FM, anti-aliased distortion... dat is helemaal nieuw voor zover ik weet.

ik ben erg benieuwd hiernaar

(dit is mijn 500e bericht, joepie!)

bliepbliep
 
Vond die BIfilter ook al gruwlijk voor een gratiz plugin. ga zekers even de demo checken!
 
Harmonic content morphing.
:D

Wtf.

En sample accurate timing?..bij een synth??
Wat een verkoop praat zeg.
Dat plaatje ook, maak er dan een echte hardwarebak van.

Dit oogt lullig voor een leek die het gaat kopen, en een leuke machine thuis verwacht en het dan moet doen met een jpgeetje.:D
 
Vind het knap dat ze voor die prijs met een pincet op de harde schijf in hun R&D ruimte met de hand de presets eruit gekozen hebben, dan moet een priegelwerkie zijn geweesssst.

Trouwens die Analog en Fat pot naast de OSC sectie vind ik ook makkelijk zeg, dat je ,door draaien aan een knoppie dus, van een softsynth een vette analoge bak maakt...zzzzzzzzzzzzzzzzzz


Ze kunnen lullen wat ze wullen, het is een blijft een softsynth.....prijs is zeker niet verkeerd.

U raadt het al, ik zal hem niet aanschaffen...
 
Markus Feil van Tone2 was onderdeel van ReFX, maar hij is er een tijdje geleden uitgeschopt... Hij heeft echter wel het belangrijkste werk aan Vanguard en andere synths zoals PlastiCZ en JunoX verricht.
 
Origineel geplaatst door Frank H
Markus Feil van Tone2 was onderdeel van ReFX, maar hij is er een tijdje geleden uitgeschopt... Hij heeft echter wel het belangrijkste werk aan Vanguard en andere synths zoals PlastiCZ en JunoX verricht.
van die 3 word ik niet echt vrolijk :o:
 
Je kan natuurlijk ook lezen op die site wat HCM betekend.
Eigenlijk een soort variant van wave-table synthese. (maar dan anders)

En hoe die klinkt kun je alleen maar HOREN.

Dat verdoemde gezever over hoeddie klinkt ook altijd voordat je hem hebt geprobiert.
Je zal er vast wel lekkere trance leads mee kunnen maken. :P
 
Waarom worden er van software producten in het algemeen toch zo vaak 3d modellen gemaakt?.............:bekdicht:
 
vroeg ik me ook al af...

het zou wel vet zijn als de software ook die optie had... ik denk omdat het er cool uitziet op de doos en op de site en om mensen een hardware-gevoel mee te geven.

niet dat het erg lukt overigens, maar dat is een ander verhaal.

hoor eens, ik kan muziek maken! k weet nix van marketing dus wat lul ik??

:D :D

bliepbliep
 
Waarom maakt men zo vaak zo'n render van een zogezegde hardware synth? Ik vind dat misleidend.
 
alleen voor de pc, begrijp ik? (hoe is die filterbank van hun? ben nog steeds op goed naar goed-klinkende filter-plugins voor de mac.)
 
Back
Top