Mening over nieuwe (MIDI/SoftSynth) home studio?

machuidel

Nieuwkomer
Lid sinds
26 juni 2006
Berichten
1
Locatie
Amsterdam
Ik ben van plan na 6 jaar bijna geen muziek meer gemaakt te hebben mijn oude hobby weer op te pikken. Hiervoor wil ik een nieuwe home studio bouwen. Momenteel heb ik de software omgeving al gereed maar alleen zit het probleem hem in de hardware.
De problemen zijn:

- Ik heb geen goede microfonen meer.
- De laptop die ik nu heb en voornamelijk gebruik, heeft een on-board geluidskaart, geen midi poorten en geen game poort(en). Wel zit er 3x USB en 1x 4pins firewire op.
- Ik heb heel veel MIDI hardware uit de Amiga/Atari tijdperk. Deze past niet op mijn laptop.

Hieronder volgt een overzicht van de huidige situatie:

Hardware:
- HP Pavilion laptop, Centrino Duo 1.66 Mhz, Connexant HDA, 2x512mb DDR2 533Mhz
- Asus P2B-DS + solder mods, Dual Pentium 3 500MHz, SB Live 5.1, 768mb PC133 SD, U2W SCSI HD's (Gebruik ik bijna niet meer)
- Zelfgemaakte DSP spul. In 1e instantie niet bedoeld voor audio.
- Oude MIDI spul.

Software:
- Ardour DAW
- Audacity DAW
- Jeskola Buzz Modular Synth (Lukt me niet om van die trackerverslaving af te stappen)
- Windows XP SP2 Home + ASIO4ALL (64ms latency in/out)
- Ubuntu/Linux + Wine + Linux + Jack + Low Latency Patch (4.2ms latency. yep)
- Dynebolic 2.0 GNU/Linux LiveCD
- En de rest: GNU Radio, PD en een hele hoop public domain samples

Mijn nieuwe home studio wil ik voornamelijk richten op audio processing door de computer. Hierbij vind ik ondersteuning voor Linux en low-latency (dus ook onder Windows) voor input/output belangrijk.
Hieronder volgt een overzicht van de situatie waar ik denk naartoe te willen gaan:

Gewenste situatie:
- B-CONTROL FADER BCF2000 (273 euro)
- B-CONTROL ROTARY BCR2000 (177 euro)
- U-CONTROL UMX49 (177 euro) of U-CONTROL UMX61 (201 euro)
- Edirol FA-101 soundcard (499 euro) (Op latop met 4pins dus geen power over firewire)
- Sennheiser HD25 (monitoring) headphone (200 euro)
- Shure SM58 microphone (100 euro)
- *Shure SM57 microphone (95 euro)

(*Als er nog geld over is)

Natuurlijk omdat ik hier zo lang van weg ben geweest heb ik minder inzicht in de huidige stand van zaken op het gebied van audio hardware. Ik hoor graag wat jullie van de gewenste situatie denken.

Alvast bedankt ;)

[edit]
Nog even een vraagje. Waar kan ik wat het beste kopen? Ik heb net bij feedback gekeken. Ze lijken mij betrouwbaar en goedkoop. Zijn er betere plekken?
[/edit]
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top