Orkapot Live

Ravon

Stamgast
Lid sinds
28 november 2002
Berichten
375
Locatie
Eindhoven
Orkapot... LIVE!

Je kunt het je bijna niet voorstellen; Orkapot zonder smeulende schijven vinyl, krassende naalden en opgepitchte draaitafels... Op 24 juni 2006 laat Solid Decay je echter zien dat je ook een feestje kunt bouwen zonder DJ’s als zij de host zijn van de 6e editie van Orkapot in de grote zaal van Dynamo! Vier beukende live-acts leggen dan namelijk hun synthesizers op de pijnbank, folteren hun sequencers en laten hun drumcomputers het zware werk doen. Dit is Orkapot in haar puurste vorm... LIVE!

De Helmondse producer Klaas van der Weij is al een tijdje aan het produceren onder de naam Siq. Tijdens Orkapot LIVE maakt hij nu zijn debuut als live-act onder de naam Solemn Beats. Zijn afwisselende live-set van electro, progressive psy-trance en techno is kenmerkend voor zijn melodieuze, frisse sound. Geinspireerd door Infected Mushroom, Underworld en Quick & Brite, maar zeker ook door de vele underground electro, goa en acid/techno feesten in en rondom Eindhoven. Verwacht dus niets minder dan eclectische soundscapes, knetterende hi-hats, hallucinerende geluidsspiralen en rollende beats. Met een bloedstollend tempo trekt Solemn Beats alle registers open en trakteeert hij de bezoekers op een adembenemende live-ervaring.

Robert Bantin, beter bekend als The Steel Cube (UK), is weer een heel ander, maar niet minder spannend, verhaal. Zijn gitaar heeft hij al lang geleden op zolder gelegd en toen The Steelcube begin jaren ‘90 Londen ontvluchtte, kwam hij in de Eindhovense Funky Bizniz in aanraking met fenomeen techno. Zijn prille techno-verslaving leidde al snel tot de samenwerking met D=P+Cer (Zodiak Commune) onder de naam Labour Saving Device en vele succesvolle optredens tijdens de illegale Underground Invasion feesten. Hierna verhuisde hij weer terug naar Londen, waar hij soundtracks maakt voor onafhankelijke films en remixes voor onder andere Chris Liebing en Nine Inch Nails. Terug in Eindhoven zal hij op Orkapot LIVE een kille en donkere techno-set vol overstuurde geluiden, tapeloops en effecten uit de synthesizer en drumcomputer neerzetten, waarvan je haar rechtop gaat staan en het koude zweet je uitbreekt.

Tachini (Dommelvalei) heeft zijn hiphop roots al lang achter zich gelaten. De uit Suriname afkomstige Sergio Karijopawiro is inmiddels de live-resident van DommelVallei en heeft met diverse acts in onder andere de Effenaar, op PACT en tijdens de Spank!-feesten al bewezen dat hij een gevaar is voor de dansende mensheid. Bereid je voor op bombastische, pompende soundwaves met krachten van meer dan 8 op de Schaal van Richter. Onophoudelijk word je blootgesteld aan een spervuur van duistere, funky basslines en sissende hi-hats. Tachini leidt je naar de soul van techno en het gevaar bestaat dat je er zo zwaar van zult genieten dat je daarna nooit meer zonder kunt. Een gewaarschuwd mens telt voor twee; Ongetraind blootstellen aan deze verleiding, wordt sterk afgeraden...

De immer enthousiaste Eindhovense techno LIVE-act Solid Decay (Zodiak Commune, Common Good Records) heeft na releases op Lessismorecordings, het winnen van de Publiekprijs bij de Grote Prijs van Nederland en hun toetreding als live-resident tot de legendarische Zodiak Commune, nu zelfs een eigen platenlabel opgericht, genaamd Common Good. Solid Decay heeft geen trukendoos vol breaks, violengejank en drum roffels nodig om de sterveling te laten dansen. Gewoon een energieke, bijna hypnotiserende groove die op en neer golft met de dansende mensenmassa. Dirk Kanters en Ralph Plompen, het dynamische duo achter Solid Decay, zullen met hun metronoomstrakke samenspel tussen hun 505 groovebox, synth en sampler en een breed scala aan nieuwe tracks weer weer het uiterste van de bezoekers vergen. Verzetten heeft geen zin; geef je over aan de eerste symptomen van de “natural high” die Solid Decay je bezorgd.

Wat gebeurt er als deze vier spraakmakende live-acts de nummers ten gehore brengen die ze nooit voor het grote publiek durfden te spelen? Wederom laat Orkapot de artiesten spelen met de muziek zoals zij dat leuk vinden, om zo weer op speurtocht te gaan in underground. Terugkijkend op de vaak vergeten vallei waar de roots van de hedendaagse dansmuziek liggen. Maar ook proberend om ver over de top van de hedendaagse elektronische muziek te kijken en zo te ontdekken waar de live-acts aan de andere kant van de berg mee bezig zijn en wat hen beïnvloedt. De weg is ingeslagen, er is geen ontkomen meer aan... Stap in het avontuur dat Orkapot LIVE heet!

NAME:
Orkapot LIVE

DATE:
24-06-2006

LOCATION:
Dynamo , Catharinaplein 21 , Eindhoven

TIME-TABLE:
23.00-23.30 D=P+Cer (Zodiak Commune)
23.30-00.30 LIVE: Solemn Beats (a.k.a. Siq)
00.30-02.00 LIVE: The Steelcube (UK)
02.00-03.00 LIVE: Tachini (Dommelvallei)
03.00-04.00 LIVE: Solid Decay (Zodiak Commune, Common Good Records)

TIME:
23.00-04.00

INFO:
www.SolidDecay.com
www.Dynamo-Eindhoven.nl
www.Orkapot.nl

TICKETS:
Kaarten kosten 7.50 Euro en zijn verkrijgbaar bij de locatie zelf!
 

Attachments

  • orkapot240606_back.jpg
    orkapot240606_back.jpg
    132,6 KB · Bekeken: 159
Re: Orkapot Live

Origineel geplaatst door Solid Decay
..Op 24 juni 2006 laat Solid Decay je echter zien dat je ook een feestje kunt bouwen zonder DJ’s ..


Pfff, dat liet ik 12 November 2004 al zien met 5 Live-acts.. ;)

Maarre, klinkt leuk, 'k zal es kijken!
 

Attachments

  • nodex odeon 12-11-04.jpg
    nodex odeon 12-11-04.jpg
    55,4 KB · Bekeken: 141
Re: Re: Orkapot Live

Re: Re: Orkapot Live

Origineel geplaatst door Zoidsity
Pfff, dat liet ik 12 November 2004 al zien met 5 Live-acts.. ;)


kmerk een ondertoon
no-dex = dat niet ,.......meer live met drum&bas
kwas wel by dss band i funk met no dex in t paard was fattt
[goeie naam no dex ...zegt t al toch]
haha:engel:
 
Als ik 't een beetje begrepen heb, denk jij aan een andere(?) no dex?

Ik had 't over deze ;)


Affijn, dwalen een beetje af.. :D
 
Paar weken trug heb ik Suwu3 en Phone home gezien in de Roos in Deurne, daar hing idd iets van nodex.com ofzo maar ook dat even afgedwaald...

@ Zoidsity
Helaas heb ik toen nix gehoord over die live avond in Odeon, maar altijd vet als mensen live hun musica kunnen brengen.... tuurlijk is het niet de eerste keer dat het gebeurd dat er alleen maar live acts staan geprogd, maar ik vind het wel iets wat vaker zou moeten worden gedaan, dus vandaar dit initiatief in Dynamo.
 
Orkapot feestjes zijn altijd leuk :)

Jammer dat het een beetje rustig bleef de vorige keer in de kelder.
 
Origineel geplaatst door Solid Decay

@ Zoidsity
Helaas heb ik toen nix gehoord over die live avond in Odeon, maar altijd vet als mensen live hun musica kunnen brengen.... tuurlijk is het niet de eerste keer dat het gebeurd dat er alleen maar live acts staan geprogd, maar ik vind het wel iets wat vaker zou moeten worden gedaan, dus vandaar dit initiatief in Dynamo.

:) Ik juich het ten zeerste toe!!

Mijn comment was ook niet serieus bedoeld, hoor ;)

Wat ik wel eens jammer vind, is dat je als startend live-actje redelijk moeilijk "er tussen komt". Ik spreek in 't algemeen nu.
Zou leuk zijn als er wat meer avondjes georganiseerd werden door bekendere DJ's, etc. voor onbekender talent, zodat ook die een kans krijgen op een wat bekendere lokatie te performen. Er zit zeker talent bij!


MAAR goed:


Nog maar een paar nachjes en dan: ORKAPOT LIVE!!!!

:biertje:
 
Origineel geplaatst door Zoidsity
Wat ik wel eens jammer vind, is dat je als startend live-actje redelijk moeilijk "er tussen komt". Ik spreek in 't algemeen nu.
Zou leuk zijn als er wat meer avondjes georganiseerd werden door bekendere DJ's, etc. voor onbekender talent, zodat ook die een kans krijgen op een wat bekendere lokatie te performen. Er zit zeker talent bij!

:biertje:


So true... jezelf verkopen is een vak apart wat eigenlijk anderen voor je moeten doen!! ....t blijft lastig als startende act, het belangrijkst is denk ik dat je in jezelf blijft geloven en niet onderschat dat je toch ineens kan worden opgemerkt door maar die mp3tjes of demos rond te blijven sturen. In principe is dat het grote voordeel van het digitale netwerk dat je uit moet buiten in een tijd van ´overkill`.

IIG lijkt het me wel een goed plan om hier een draadje te openen voordat we de programmering van de volgende live editie gaan maken... ervan uitgaande dat die gaat komen en dat kan helaas nog wel even duren, maar dit is wel een zeer geschikte stek om nieuw LIVE talent te ontdekken en ev. een podium te bieden.

Dan proosten we daar maar op :biertje:
 
Origineel geplaatst door Solid Decay
Dan proosten we daar maar op :biertje:

:biertje: Zeker, daar doe ik aan mee!


Iig veel succes de 24e ! :okdan:
 
Het was echtsupergezellig... top sfeertje... de crowd kwam wat later echt op gang maar toen ging het bij Tachnini ook echt los... Ook de startende act Solemn Beats kreeg meteen de swing in de zaal... hij heeft een fantastisch debuut gemaakt... Helaas viel het bezoekers aantal wat tegen maar dat hebben de sfeer en het nivo vd live acts zeker wel gecompenseerd!!!

Dynamo was ook tevreden dus ik neem aan dat er (misschienb al begin volgend jaar) een volgende LIVE editie kan komen!!

Cheerzzz =)
 
Origineel geplaatst door Solid Decay
Het was echtsupergezellig... top sfeertje... de crowd kwam wat later echt op gang maar toen ging het bij Tachnini ook echt los... Ook de startende act Solemn Beats kreeg meteen de swing in de zaal... hij heeft een fantastisch debuut gemaakt... Helaas viel het bezoekers aantal wat tegen maar dat hebben de sfeer en het nivo vd live acts zeker wel gecompenseerd!!!

Dynamo was ook tevreden dus ik neem aan dat er (misschienb al begin volgend jaar) een volgende LIVE editie kan komen!!

Cheerzzz =)
he solid decayert, ik vond 't een goed initiatief om zo'n avond te organiseren,
fijn dat dynamo jullie regelmatig carte blanche geeft. volgende keer ga ik er zeker weer eens bij zijn..
c-ya
 
Back
Top