Plugzilla: hardware VST2 host

Op de komende AES zal het bedrijf Manifold Labs de Plugzilla presenteren:

thumb


De Plugzilla is een hardware VST2 host waarmee je dus VST plugins standalone kunt draaien.

Specs:

• Fully compliant with Steinberg’s VST 2.0 specification

• Runs nearly any PC-based VST plugin* - including VSTi instruments

• Quick, simple, easy to use interface.

• Two independant, fully routable machines

• Dual stereo/four channel 96kHz/24bit balanced XLR analog I/O plus SPDIF standard

• Runs up to eight plugins simultaneously

• Internal FLASH storage for 1000s of plugins and plugin sets

• Compact FLASH and USB for additional plugin storage

• 32 MIDI channels plus 2 footswitch inputs with full routing/assignment to plugins

• Quiet, reliable 2-U chassis

• High performance processing - capable of running 16 channels of reverb

• Eight snapshot memories allow quick comparisons and creative flow

• HOT KNOBS™ parameter macro-routing/automation

-------

Als je denkt "VAPORWARE!" bedenk dan dat Manifold Labs niet door de minsten wordt gerunned: Tony Agnello, Marc Lindahl en Joe Waltz die ervaring hebben opgedaan bij bedrijven als Lexicon, Eventide, DBX etc.

Ben benieuwd wat de prijs en de performance van het beestje is.

Meer info:
http://www.plugzilla.com/

Olaf
 
Dit is denk ik het einde van dure effectapparaten. Met deze bak en alle (gratis) vst plugs heb je echt oneindige mogelijkheden.
 
ben benieuwd welk OS ie draait, wat de prijs is en hoeveel performance ie heeft...in principe concurreert zoiets nl met een gewone standalone PC, die kan je ook als VST host gebruiken.....dus ze kunnen op prijs, stabiliteit of gebruiksgemakt concurreren met een computer
 
waar ik heeeeel benieuwd naar ben

waar ik heeeeel benieuwd naar ben

is hoe je alle parameters gaat editten, en of dat makkelijker gaat dan op de pc, met die draaiknopjes gaat het vast makkelijker, maar in vergelijk met een logic control? sja.

Ook ben ik benieuwd naar het geluid... met zjin eigen d/a's zal dat misschien nog wel iets worden. Misschien ook nog wel adat. boards voor dat ding.

Waar het zeker handig voor is, is om de performance, in een pc loop je met native vst(i) toch tegen een muur aan.

Wat wel het nadeel is, dat een vst sample accurate is... nu wordt het eerst analoog, dan weer je eigen ad in... verder lijkt me leuk bakkie, ben alleen erg bang dat de prijzen achterlijk duur gaan wordden
 
Dit is een heel interessante ontwikkeling. Ik kan me nu al inbeelden dat er later opvolgers komen met 10 XLR's en Adat interface. Dan zie ik echt legio mogelijkheden.
Alleen als ik zo die display bekijk denk ik niet dat je zonder de computer dit beestje kan bedienen. duizenden plugins??? Daar heb je wel een mooie monitor bij nodig wil je alles enigzins kunnen organiseren en gebruiken. Ik ben zelf dan ook wel benieuwd wat dat moet gaan kosten. De tijd zal het leren.
 
als je de grote foto bekijkt zie je dat er per independent machine (waar er dus 2 van zijn) 4 drukknoppen, 4 LED endless rotaries en 2 up/down arrows zijn....als ik me niet vergis kan je een VST plugin zonder custom interface schrijven, die wordt dan door de standaard VST interface bediend...ik denk dat de knoppen op deze bak ook op zo'n manier werken....gewoon de standaard parameters van de VST plugin aflopen zeg maar....dat wordt nog leuk als je bv Absynth of Pro53 erop installeert, maar dan denk ik dat het makkelijker is om een externe midi controller op deze bak aan te sluiten....
 
Sja.. het voordeel van plugins op de PC is dat alles op je beeldscherm te editen is, dat valt nu helemaal in het niet.
 
dus een VSTi moet ook lukken?

beetje het idee van de Rack Attack dus... maar dan met oneindig veel toepassingen

handig om live me te nemen...hoef je niet meer je PC op het podium te slepen :)
 
Hier snap ik niets van....

Eerst hadden we analoge hardware instrumenten
Toen kregen we VA bakken die net doen alsof ze analoog zijn
Van de VA trekken we de hardware kassies af gooien het in een PC: VSTI
Nu halen we de VSTI uit de PC en jassen we er een kassie omheen?????

Binnenkort! Microsoft Wordt in Hardware vorm: Een typemachine!!!!!
 
kvind het een hele prestatie dat ze dit voor elkaar krijgen, maar ja mij lijkt het erg moeilijk werken met dat ding. zoveel knoppies zitten er nou ook weer niet op

mij lijkt het gewoon t beste om een laptoppie te kopen met eventueel een controller. maar misschien dat dit een goedkoper alternatief is..laptoppie met behoorlijk audio kaart is errug prijzig
 
Origineel geplaatst door Nolet
Eerst hadden we analoge hardware instrumenten
Toen kregen we VA bakken die net doen alsof ze analoog zijn
Van de VA trekken we de hardware kassies af gooien het in een PC: VSTI
Nu halen we de VSTI uit de PC en jassen we er een kassie omheen?????

:halleluja dit is echt wijs gezegd, respect :halleluja
 
Hoe zit het met de latency?
 
Origineel geplaatst door Nolet

Binnenkort! Microsoft Wordt in Hardware vorm: Een typemachine!!!!!


Brrrrr van deze uitspraak ga ik 3 maanden slecht slapen.
 
Hmmm... heb een beetje een 'gutfeeling' that het bakkie 3 a 4x zo duur als een 'normale' computer is. En bij deze plugzilla vraag ik me af hoe dat zit met plug automation. Wat zeker een van de grote voordelen van VST2 plugins is.

Desalniettemin een zeer interessante ontwikkeling.
 
Origineel geplaatst door Lotuz
Hoe zit het met de latency?

Dat is het laatste waar je je zorgen om hoeft te maken. Zo'n dedicated doosje zal echt latency hebben, net als iedere andere hardware synthesizer dat heeft. Als het goed is wordt het dus een latency die je niet echt kunt waarnemen met je oren. :)

Wat ik me eigenlijk afvraag is wat voor cpu/dsp/geheugen wat dan ook erin gaat. Ik bedoel, kan je alleen mac vsti's laden, of juist alleen die van de pc, of ehh.. beide??? Misschien alleen vsti's speciaal geschreven voor dit apparaat?

Overigens is dit niet nieuw want als ik me goed herinner, en dat doe ik, was Creamware van plan de Noah uit te brengen. Een standalone dsp bak voor Creamware plugs dacht ik... Iemand hier nog wat over te vertellen?
 
Het kan bijna alleen pc hardware zijn (of heel eventueel mac)... want inderdaad.. alle VSTi's zijn Native voor x86 (of gebruiken ze ook SIMD?). Hercompileren of speciaal schrijven is kansloos.. dus is het gewoon een speciale rackmount PC ?
 
Back
Top