• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

    Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

Dmc Mx8

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Slipperman

Rooibosje iemand?
Lid sinds
19 april 2002
Berichten
5.336
Locatie
thuis
Ik heb binnenkort in de verkoop of te ruil:

Een Digital Music Corps MX8 Midi patchbay/Processor. Vergeet de Roland A880 en de Akai's. Deze patcher valt eerder in het rijtje van Opcode en Miditemp qua mogenlijkheden.

* 6 inputs, 8 outputs
* 50 geheugenplaatsen
* 2 processoren met elk de volgende functies:
Key split, velocity split, compressor (diverse ratio's voor de velocity of gewoon vast in stellen), midi delay, filtering van alle soorten midi events, channel shift, transposing
* Per preset kan je een chain van in totaal 8 program change messages maken (is dus voor live goed geschikt !)
* midi reset
* merging van de 2 processoren (dus midi merging van 2 inputs naar 1 output)

Is standalone te gebruiken. Word niet op de PC aangesloten al kan je die er natuurlijk gewoon aanhangen. Uiteraard kan je de hele boel via SysEx dumpen. Er is ook een windows programma om al die patches etc. mee op te stellen. Vroeger wel gebruikt. Werkte erg goed. Maar pas tegenwoordig alles met de hand aan (is sneller dan dat ik een windows machine opstart) en zowieso ben eigenlijk een mac gebruiker nu.

Al met al een ZEER uitgebreide patcher die meer kan dan alleen input X met output Y verbinden. Zeer goed te gebruiken live (heb hem in de studio voor een vergelijkbaar iets gebruikt. Echter ik moet NOG geavanceerder gaan en heb aan 8 outputs en 6 inputs niet meer genoeg dus vandaar dat er nu een opcode studio 5 lx in mijn rack prijkt).

Vraagprijs? Rond de 150 euro lijkt mij redelijk. De A880 gaat rond de 100 weg vaak. Deze kan veel meer, plus is nog een zeldzame ook (want geef toe, had jij van dit merk en dit type gehoord?)

Optisch en technisch in uitmuntende staat !

Maar, hij mag ook geruild worden. Ik zoek nog aardig wat dingen om het on stage en in de studio net ff af te maken. Dus hieronder een lijst met waar ik intresse in heb:

+Roland DEP5
+Boss SE50/70 of vergelijkbaar (zoek in ieder geval goede delay, leuke chorus, volledig midi aanstuurbaar want heb hem live nodig endaarbij half rack)
+Presonus Bluetube DP preamp (of vergelijkbaar met uiteraard zelfde of vergelijkbare maat. Denk aan focusrite, joemeek etc.)
+ ook wel leuk vind ik een condensator microfoon. Denk hierbij aan een goede AKG, Studio Projects, SE etc. Zoek groot membraam. Geschikt voor acoustische gitaar, mooie vocals en eventueel nog wat percussie werk. Liefst een wat warme mic.
+ Eigenlijk met een beetje spoed gezocht:

SAMSON PL2404 Rackmixer !!! (deze heeft echt de voorkeur uit heel het rijtje aangezien ik zowel in de studio kanalen te kort kom en live en voor rehearsals ik gewoon een grote rack mixer nodig heb (echt rack, niet rackmount) met toch wel 24 kanalen in totaal !)

Vanaf wanneer is deze module te koop? Klinkt zeer stompzinnig maar eigenlijk vanaf het moment dat ik een goede 8 pins seriele kabel heb om mijn opcode ook daadwerkelijk aan het stokoude powerbookje te hangen... Heb alleen een kabel met Windows pc seriele poort stekker naar mac stekker. Maar moet dus 2 ronde mini din stekkers hebben en tja die zijn zeer lastig te vinden.

(iemand idee? uiteraard als je wilt ruilen of hem wilt over kopen en zo'n kabel hebt liggen, neem hem mee ;))
 
OK hij is in de verkoop :) Mijn opcode loopt als een zonnetje dus heb de DMC niet meer nodig !

Bij voorkeur ruilen tegen de Samson PL2404 rack mixer. Zie vorige post voor andere opties en richtprijs.

Fotos zal ik ASAP plaatsen (moet de studio nog steeds opruimen:o: )
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top