De grote modular (ab)users tread

Klein maar fijn... voeding etc. meegerekend nu 8 modules.
Maar er is even een leverstop vanuit de leverancier.. zou graag gewoon elke maand uitbreiden, maar dat gaat ff niet.

Oja, en er staat tegenwoordig ook een Regelwerk bij. Je ziet op de achterkant tussen de modules de spring reverb gemonteerd v.d. spring reverb module. En achter de onderste modules de voeding.

voeding, midi interface, oscilator, amplifier, envelope generator, spring reverb, ring mod en noise.
 

Attachments

  • system.jpg
    system.jpg
    172,3 KB · Bekeken: 39
kheb net allush byt vuil gegooid ,..want digi is wat de klok slaat probeer maars een dx7 te patchen ,.....8o)
trash xcuse 4 vrije-lose reclame
:okdan:
 

Attachments

  • trash22222222.jpg
    trash22222222.jpg
    7,3 KB · Bekeken: 35
nee ff serieus ,..met een patch bay en almn 10 stuks aan fx heb iktoch een geweldige ,..modulaire effecten controltower

ben blijdatr momenteel orde in de cable bende zit :{

iemand mod. ruilen tegen ...modded cr 8000
 

Attachments

  • s4021118.png
    s4021118.png
    527,7 KB · Bekeken: 33
dat ziet er al mooi uit hier
ik heb 1 paia, 8 formant modules, 3 doepfers in bezit en wat in bruikleen.
tegen de zomer zou het moeten opgepoetst zijn, dan post ik ook wel een foto.

ik zoek trouwens nog een formant vcf om los (eventueel zelfs met batterijen) te gebruiken voor tapes.
 
Ik weet niet of semi modulair eigenlijk ook mag? Nou ja, er is al een paar keer de MS-20 genoemd dus ik gok het er maar op :)

Macbeth M5
Korg MS-20, MS-50 en SQ-10

Daarnaast gebruik ik nog een Sherman Filterbank 2 en (sinds kort) een Moog MF-102 ringmodulator om er naar believen tussen te patchen. Ik weet, deze spullen hebben misschien niet veel met modulars te maken, maar ze hebben zoveel (CV) aansluitingen dat je er echt alle kanten mee op kunt. Voor mij is alles tot op heden te verbinden met normale jacks, wat ik wel zo prettig vind.

Ik zou best nog wel eens een "echte" modular willen maar ik heb er momenteel even geen geld en ruimte voor. En als ik heel eerlijk ben vind ik dat ik met de spullen die ik nu heb voorlopig nog niet ben uitgeexperimenteerd. Voor de wat meer "standaard" geluiden heb ik nog genoeg andere analoogjes :)

Ik heb even geen zin om foto's te maken want ik ben een beetje lui vandaag :z Maar goed, het is toch wel bekend hoe die spullen er uit zien denk ik.
 
Ik weet niet of semi modulair eigenlijk ook mag? Nou ja, er is al een paar keer de MS-20 genoemd dus ik gok het er maar op

:D
@hooi
waar een schop onder en oude draad niet goed voor is ,.. je hebt mense die hebben de shit,
en je hebter die zij 10 jaar aan t worstelen met hun patchbay,...


en asje een app hebt waar meer in kan dan alleen ; in/ out/ thru,..magje t van mij modulair van opzet noemn ,..bv een sherman is een synth byna modulair zonder osc/waveforms
:engel:

:halleluja
nu = de beurt weer aan de mannen ,...
beste zeelui staan tochaan wal....:okdan: :dubbel:
 
Origineel geplaatst door R-ond
een sherman is een synth byna modulair zonder osc/waveforms

Ja, die kant gaat het wel een beetje uit inderdaad. Je kunt er echt veel mee, maar ik moet er wel bij zeggen dat het al gauw niet echt subtiel meer is :) Het blijft een ranzige scheurbak maar hij heeft zeker zijn toepassingen.

Aan de andere kant, je kunt natuurlijk ook gewoon de wet/dry regelaar zo instellen dat je maar een beetje "scheur" hebt en dat dan weer door een ander filter halen bijvoorbeeld........ach, mogelijkheden zat. Wat ik mooi vind aan de Sherman zijn de traploze regeling voor het soort filter en de correctieregelaar. Met die twee samen kun je al heel veel doen.

Maar ja, we dwalen af, het ging over modulars. Ik ben van mening dat je een Sherman er gerust bij kunt hebben in ieder geval :)
 
Origineel geplaatst door dob
Klein maar fijn... voeding etc. meegerekend nu 8 modules.
Maar er is even een leverstop vanuit de leverancier.. zou graag gewoon elke maand uitbreiden, maar dat gaat ff niet.

Inmiddels is
m'n s.com kabinet half vol.. (of is het half leeg...?)
de Regelwerk weg. (doe de analoog achtige sequencing met Numerology)
de mixer bij m'n vader in dienst getreden. (bummer)
heeft de ESX-1 plaats gemaakt voor een mpc-1000. (VEEL beter, wel blutmakend)
is er een DP-4+ de gelederen komen versterken.

Nu nog dat kabinet vol krijgen en een mixer erbij...
en dan ben ik klaa.... dan ben ik toe aan m'n 2e kabinet.
You know how it gow.
 
mn doepfer bakken
A-100 system 2 met maq 16/3



is een yamaha rm1x & de modular
modular mashin



't doel is uiteindelijk de ganse rack met modular te voorzien en de maq erges anders in te zetten.
maar ja 'k wou liever met een basissysteem beginnen en dan uitbreiden.
de 18db LP & ms-20 cloon komen eraan =D
 

Attachments

  • main frame.jpg
    main frame.jpg
    16,6 KB · Bekeken: 37
Bijna klaar om gevuld te gaan worden :)
 

Attachments

  • kast 2x verf.jpg
    kast 2x verf.jpg
    235,2 KB · Bekeken: 39
en wat vulling :) Er is nog wat doepfer spul onderweg.
 

Attachments

  • gevuld.jpg
    gevuld.jpg
    265,9 KB · Bekeken: 35
Origineel geplaatst door Hazes
en wat vulling :) Er is nog wat doepfer spul onderweg.

zekers leuk hazes maar - blijftie op de grond staan wel op werk hoogte toch?
en is zoon sherman nou nog anders dan de versie 2..nee toch alleen alle in/out aan de front
beter eigenlijk ,..ik zat altyd te "klussen "met snoeren achter stond ie net goed ,..moestk er weer by!

:engel:
ik heb wel een 8x cv gate sequencer ,....hmhm:z
waar ik de cv weer in mn moog//pro1 filter cv in prop ,...semi mod. [0.5 ontopic:W ]
 

Attachments

  • s4021362.png
    s4021362.png
    474,3 KB · Bekeken: 36
@Raph & mono-poly: Thanks!
@R-ond: Nee, hij blijft niet op de grond staan :) Hij is nog niet helemaal af, maar ik had de hele handel er even ingehangen om te kijken of alles past en natuurlijk om te kijken hoe het eruit ziet. Er moet nog een voeding ingebouwd worden voor de doepfer dingen en ik moet nog wat bedenken voor de voeding en de midi van de Semtex en de Sherman. Als het helemaal af is, dan zal ik nog wat meer foto's (en misschien ook wel mp3's) posten.
De rack versie van de Filterbank is precies hetzelfde als de "gewone" versie, behalve dan dat alle aansluitingen op de voorzijde zitten. Werkt in een (semi-) modulaire setup veel handiger. Het enige dat ik niet handig vind, is dat de aansluiting voor de adapter ook op de voorzijde zit. Die had van mij gewoon aan de achterkant mogen blijven zitten.
 
mijn was rekje:
 

Attachments

  • doepferrack-big.jpg
    doepferrack-big.jpg
    57,9 KB · Bekeken: 37
Back
Top