Linemixer met Apogee Rosetta 200....

napalmman

Ouwe rot
Lid sinds
2 januari 2002
Berichten
502
Locatie
den Haag
Wzp,

Vraagje aan de pro's.

Is t een probleem als ik mijn mpc2000 Stereo outputs en mn keyboard aansluit op een linemixer (zie bijlage), en dan in een Apogee Rosetta 200 ga, is dat dan een enorm kwaliteits verlies, of valt dat wel mee?

Bvd.

Napalm.
 

Attachments

  • sm_pro_audio_sm_di8_pimx_149048.jpg
    sm_pro_audio_sm_di8_pimx_149048.jpg
    9,2 KB · Bekeken: 80
De kwaliteit van je opname is zo goed als de zwakste schakel.
Kies dus zeker geen goedkope/onbekende line-mixer maar ga voor een bekend en gerenomeerd merk dat bekend staat om zijn kwaliteit.

Denk hierbij aan line-mixers van:
Roland
Yamaha
Rane
of andere bekende (+duurdere) merken

Suc6
 
De rosetta is natuurlijk van een heel andere kwaliteit dan de mpc2000, dus volgens mij ook iets 'over the top'. Ik denk dat je met een goedkopere converter ook al een heel mooi resultaat kunt bereiken.
 
SM Pro staat nu niet bekend om hoogwaardige audiofiele kwaliteit met tevens grote duurzaamheid en zeer hoogstaande componenten...

Roland en Yamaha zijn nog kinderspeelgoed qua kwaliteit ivt. de rosetta convertors.
 
die sm pro pre's kan je wel opwaarderen hoor .. zie http://blacklionaudio.com/sm_pro_8_mki_mod.html

ik zou iig in een goede mengtafel investeren .. en goede hardware compressoren etc ..
zoals bij die sony broadcast tafels .. die hier op het forum nog een maand of 2 geleden aangehaald werden (belgische verkoper)

vanuit gaande dat je die rossetta alleen voor opname wil gebruiken en dus niks wil mixen in de computer ..
Line mixer zou ik niet doen .. das gewoon platte in/uit zonder eq of zeer simpele ..
 
Thnx voor alle replies heren.

Maar volgens mij ben ik een beetje onduidelijk geweest.

Ik ben een upgrade aan t plannen...en ik moet een beetje binnen mn budget blijven.

Ik ga een Apple Mac mini aanschaffen met Logic 7.2 en de Waves SSL plugs.


Als converter wil ik graag de Rosetta 200 maar vanwege het gebrek aan inputs, d8 ik dus aan een linemixer. Gewoon in/out zodat ik mijn MPC2000 en XP 30 erop kan aansluiten.

Ik discussieer liever niet over of de Rosetta te hoogwaardig is voor de MPC of niet...ik wil gewoon topkwaliteit binnen mijn budget maar dan moet de line mixer natuurlijk wel zo goed mogelijk zijn, ALS ik besluit voor die optie te kiezen.


Welke linemixers worden aangeraden, of andere oplossingen?

Vriendelijk bedankt*D

Napalm.
 
Meer inputs RME,MotU dingetjes kunnen toch ook wel?
Als je toch intern wilt gaan mixen.
 
Origineel geplaatst door Tactic
De rosetta is natuurlijk van een heel andere kwaliteit dan de mpc2000, dus volgens mij ook iets 'over the top'. Ik denk dat je met een goedkopere converter ook al een heel mooi resultaat kunt bereiken.

Dit heeft natuurlijk niets met elkaar te maken.

Hetgeen hij uit z'n mpc haalt wil hij zo natuurgetrouw als mogelijk opnemen. Dan ben je met de Rosetta een heel eind.
Als je mindere converters gebruikt voor opname zal de sound van de mpc minder klinken na opname.

Dat geldt voor alle sounds die je op je gehoor (neem ik aan....) tweakt zoals je ze wilt hebben.
Je wilt die daarna zo exact als mogelijk opnemen. Dan gebruik je zo goed mogelijke converters die in je budget passen.

En ligt er natuurlijk ook aan hoe serieus je bent. Als je een beetje aan het klooien bent koop je geen Rosetta.
Als je serieus muziek wilt maken wel.


gr. Tom
 
Origineel geplaatst door Tom Thomas
Dit heeft natuurlijk niets met elkaar te maken.

Hetgeen hij uit z'n mpc haalt wil hij zo natuurgetrouw als mogelijk opnemen. Dan ben je met de Rosetta een heel eind.
Als je mindere converters gebruikt voor opname zal de sound van de mpc minder klinken na opname.

Dat geldt voor alle sounds die je op je gehoor (neem ik aan....) tweakt zoals je ze wilt hebben.
Je wilt die daarna zo exact als mogelijk opnemen. Dan gebruik je zo goed mogelijke converters die in je budget passen.

En ligt er natuurlijk ook aan hoe serieus je bent. Als je een beetje aan het klooien bent koop je geen Rosetta.
Als je serieus muziek wilt maken wel.


gr. Tom

Hartelijk bedankt Thomas. My words exactly!

Maaruh, ben je dan ook van mening dat ik dat gewoon via een line mixer kan doen? Of vervuilt dat mijn sound PRE-Rosetta teveel?

Napalm.
 
Ik weet weinig van line-mixers. Mix zelf met een Ghost.

Als je niet gelijktijdig je mpc en toetsenbord hoeft op te nemen zou je met een patchbay al klaar zijn.

Wat de budget mixertjes betreft heeft Mackie volgens mij wel de minste kleuring. Ze hebben ook hele kleine mixertjes die relatief weinig kosten dus die zou je kunnen gebruiken als doorvoer kanaal. Gainpot en eq's met rust laten. De eq is niet zo best.

Zolang je de gainpots en eq niet gebruikt zul je met zo'n mixertje prima kunnen opnemen.


gr. Tom
 
Hmmm...ok.

En nog een vraag, kan je op de Rosetta 200 nou maar 1 van die stereo inputs tegelijk gebruiken?

Of kan ik bijvoorbeeld wel mn MPC via S/PDIF aansluiten en mn keyboard via de analoge ingang maar dat er maar 1 stereokanaal UIT de Rosetta komt?

In dat geval zou mijn probleem makkelijk verholpen zijn.


Napalm.
 
Dank je wel chef, maar dit is tegelijkertijd ook een SUMMINGbox...en DAT is net iets teveel van het goede. Hahahahahhaha.

My money ain't THAT long.

Ik zoek dus een goedkoper alternatief, zodat ik die Rosetta WEL kan aanschaffen.
 
Origineel geplaatst door napalmman
Dank je wel chef, maar dit is tegelijkertijd ook een SUMMINGbox...en DAT is net iets teveel van het goede. Hahahahahhaha.

My money ain't THAT long.

Ik zoek dus een goedkoper alternatief, zodat ik die Rosetta WEL kan aanschaffen.

Wat had je dan willen hebben Chef? Je hebt maar twee analoge ingangen op je Rosetta dus er zal toch "ge-summed" moeten worden. En een linemixer is ook een "summer", mischien opgeleukt met wat aux sends en een EQ.
Ik zou als ik jou was even doorsparen voor de rosetta 800......hoef je ook geen mixer meer.
 
Heb je ook gedacht aan Lynx Aurora8 converters ? Kosten zo'n 2395 euro en hebben 8I/O op 192 kHz.
Link:Lynx studio

Zoek ze maar eens op Gearslutz.com of het Soundonsound forum. Ze zijn zeker gelijkwaardig aan de Rosetta 200 of 800.
Er staat deze maand trouwens ook een review van de Aurora 8 in de soundonsound.
In Nederland kan je ze krijgen bij Helios maar in Duitsland bestellen is wat goedkoper.

Heb je geen line mixer meer nodig en heb je kwaliteits conversie.*D
 
ja...maar dan heb ik geen Firewire optie. Met die aurora,...toch?

Want ik ga voor de Apple mac mini...en die heeft geen PC sloten.
 
hmm sorry voor de dode vis maar er is geen firewire kaart voor te krijgen (staat wel aangekondigd voor mid 2005?).

In Nederland zijn ze te krijgen bij Helios maar die zijn prijzig.
In Duitsland verkoopt Digital Broadcasting Systems ze.

edit- dode mus natuurlijk. :o:
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top