ReFX - PlastiCZ! VSTi

ScrShot_300.jpg


ReFX heeft een nieuwe VSTi synth in het assortiment. De PlastiCZ... Als je de demo beluisterd hoor je een soort strakke cleane, niet teveel FM sound... komt inderdaad wel plastic achtig over. Volgens 'xi' is het een clone van de Casio CZ serie!

Beluister hem zelf en see what it can do for you...
 
Laatst gewijzigd:
HEEL KEWL
Dit zijn gewoon de parameters van de CZ serie van Casio (zoals de naam, plastiCZ al doet vermoeden...
Ik heb de real thing al, cz3000, zal ze is vergelijken ;)

geinig
 
Is idd plastic, wel leuk, maar waarvoor bruikbaar? Ik vind "Slayer" nogsteeds supervet!:maffia:
 
hoezo "waarvoor bruikbaar"? er komt toch geluid uit? dus is het bruikbaar om muziek mee te maken...zoals rob papen al vertelde: muziek gaat om contrast...
 
ik praat weer eens onzin;). Ik bedoelde dat ik denk dat er bijna niemand plastic geluiden gebruikt, maar idd met alles kan je muziek mee maken. Slayer is de vorige creatie van reFX en die vond ik stukken leuker. :Z
 
Heb even die demo gechecked maar ik vind hem wel erg scherp klinken hoor. (net zoals meer ReFX synths trouwens)
Als lead zal het wel gaan, maar voor de meer subtielere dingen zou ik hem niet zo snel weten te gebruiken.

Dan is QuadraSID nog m'n favoriet. :)
 
gooi je er gewoon een lowpass filter achteraan...works like a charm.... de casio CZ series gebruiken phase distortion, en dat is ongeveer te vergelijken met FM als ik me niet teveel vergis..dat scherp klinken kan dus wel kloppen....lekker plugins chainen dus! ;)
 
Back
Top