Fruityloops

tazex

Nieuwkomer
Lid sinds
22 november 2001
Berichten
22
hallo,

Even een vraag, hebben jullie wel eens gehoord van fruityloops en zo ja wat vinden jullie hiervan en misschien zijn er nog meer mogelijk heden mbt dit programma die jullie mij kunnen vertellen

graag reaktie :)

fruityloops
 
Leuk programma. Hebben we ooit een sample van gebruikt. Wel lachen, alleen softsynths lag ons niet zo. Andere kunnen je beter adviseren.
 
Buzz Tracker!

Een kruising tussen een tracker en reaktor!

De meest bizarre effecten die je achter elkaar door kunt knopen, wat niet kan met fruityloops.

Wel is het beter om met samples van soft- of hardsynths te werken, dat klinkt beter dan de meeste buzz softsynths.
 
Buzz is inderdaad vet maar heeft wel een onoverzichtelijke interface. REason en Fruityloops zijn daardoor een stuk overzichtelijker en makkelijker om snel en eenvoudig iets vets te maken. Je kunt ook eens psycle proberen, dat is een open-source (dus gratis) soort Buzz. Heeft erg goeie kwaliteit, en klinkt erg helder. HElaas ondersteunt deze geen midi. Buzz ondersteunt wel midi, maar heeft 'af en toe wat stabiliteitsprobleempjes'.

Verder is buzz gewoon moddervet en als je kunt leven met de paar ongemakjes dan is dit the way to go !

www.buzz2.com
psycle.sourceforge.net

maar dat was geloof ik de vraag niet helemaal ;)
 
Qua overzichtelijkheid vind ik Reason minder, Fruityloops is geloof ik wel wat beter maar daar ben ik niet zo ervaren in.

Eigenlijk vind ik Reason een schijtprogramma maar er zijn zoveel mensen laaiend enthousiast over dat het wel aan mij zal liggen.

Overigens was ik blijkbaar ook de enigste die Rebirth ontzettend vond destijds......

FruityLoops heeft wel leuke dingen zoals de FruityScratcher, en de laatste versie ondersteunt buzz effecten, helaas kun je die niet chainen maar toch, de sea cucumber is dus echt wel een bizar apparaat.
 
Fruity ondersteund ook VST plugins.
Het is wel een goed programma, maar heeft voor mij een te hoog tracker gehalte. Step sequencen doe ik wel op m'n synth.

En reason en rebirth zijn los in het gebruik (om Ruud de Wild te quoten) 'vette ruk'. Gewoon rewiren in Cubase en wat vette softsynths erbij en nog wat midi spul (of midi <-> CV spul voor de freaks)

En buzz tracker draait niet fatsoenlijk op Windhoos 2000/XP dus blijf ik daar met m'n tengels vanaf.
 
Tja buzz ondersteunt ook VST instruments en effects, met wisselend succes helaas, tja het zijn ook maar vrijwilligers die zo'n adapter schrijven.

Wat betreft 2000/XP heb ik andere ervaringen, ik heb nog nooit problemen gehad met Buzz onder 2000, wel schijnt het voor te komen dat je niet met shift kolommen kunt selecteren in de track view maar ja dat is ALLEEN onder XP en ik draai 2000 dus daar heb ik geen last van.

Overigens word ik gek van die Jeskola die nooit iets van zich laat horen het is wel een leuk programma maar wat vooruitgang zou ook niet gek zijn :(

Persoonlijk vind ik Buzz het fijnste programma om mee te werken, ondanks zijn nukken. Je kunt er uiteindelijk het meeste mee, behalve Reaktor misschien (hoewel die weer niet uitblinkt in effecten).
 
www.buzz2.com doet het niet kan er ook niets van downloaden helaas. weet ook bij god niet wat het is maar daar wou ik vandaag achtergaan komen.

Eigelijk ben ik pas weer bezig met het maken van electronische muziek na een hele lange periode niets gedaan te hebben.
Dus hoe dat zit met al die dingetjes die blijkbaar toch wel handig zijn om te weten. maar fruityloops vind ik wel een geinig programma, cubase moet ik nog leren te gebruiken en wat je ook zegt het heeft een trackergehalte dat is zeker waar.

tazex
 
bedankt, ik zal eens gaan kijken hoe dat werkt, het grote voordeel van fruityloops is dat je er ook (zoals gezegt) VSTi plugins mee kan gebruiken en daar uit de raarste geluiden uit je computer kan krijgen, best wel funny dus.

ik zag iemand schrijven over step-sequencing ik ben nog maar een beginner maar kan iemand uitleggen wat dat precies is of wat het in iedergeval betekend..

nogmaals dank!
 
Haah! er zit een foutje in de instalatie, hij kan een dll niet laden en dit merk je natuurlijk meteen bij het opstarten

fouwtje ?:confused:

"LoadLibary(C:\Windows\desktop\jeskola buzz\gear\effects\cyanphase DMO Effect Adapter.dll)"

of ligt dit aan mij?

bedankt!

tazex
 
Wat een rare plaats om een programma te installeren, op je buroblad......

De DMO adapter kun je eventueel los downloaden op Buzzmachines.com hij is nodig voor DirectX effecten.
 
Laatst gewijzigd:
ja.. inderdaat maar dat kwam omdat ik eigelijk zat te klooien in een internet cafetje zal het thuis nogmaals proberen
 
buzz ondersteunt trouwens ook asio(max 4 kanalen) en kan ook met midi-cc's bestuurd worden. En al dit moois kun je ook nog in een pattern opnemen.

Alleen jammer dat de harddiskrecorder zuigt.
 
Goed nieuws, je kunt met een effect op 32 bit opnemen met veel strakkere timing dan de normale harddiskrecorder.

Erg goed!
 
fruity loops ondersteunt toch ook ASIO?

Ik gebruik het weleens, als ik er in cubase echt niet meer uit kom. :stupid Dus ik gebruik fl als het goed is steeds minder. ;)

Cubase/Logic rocks... Je kan er zoveel mee doen, terwijl je het niet weet.

CU M8's *D

J-Run
 
Back
Top