[help needed] 8 track opnemen met 4 bus mixer

Nolet

verkeerd in goede staat
Lid sinds
10 oktober 2001
Berichten
2.316
Locatie
Utrecht
Ik heb een Mackie SR24_4 mixer en een M-audio Delta 1010 geluidskaart. De 1010 heeft 8 analoge inputs. De mixer heeft 4 bussen. Maar ik wil 8 tracks tegelijk kunnen opnemen en tegelijkertijd alles horen wat ik opneem. Ik had al geprobeerd om ook de main-bus op te nemen maar dan moet je de 4 losse bussen uit je main mix halen. Resultaat: Je neemt wel 6 kanalen op maar je hoort alleen je mainmix, niet bus 1 t/m 4.

Nu zat ik te denken om 4 van mijn aux sends in te zetten als extra bussen. Ik gebruik niet of nauwelijk effect sends, omdat ik dat allemaal met plugins doe als het eenmaal is opgenomen. De eerste 4 inputs van de 1010 worden dan gevoed vanuit de 4 bussen en de laatste 4 inputs worden gevoed vanuit 4 sends. De main mix sluit ik niet aan op de 1010, alleen op mijn speakers. Ik luister via de control room output naar de main mix.

Volgens mij gaat dit werken maar voordat ik de hele teringzooi ga ompatchen vraag ik me af ik iets over het hoofd zie.
 
Via je auxen zal wel gaan en die andere tracks ompatchen. Maar is het geen gedoe om de levels van je auxen iedere keer weer even hard te krijgen?
Zeker een goed voorbeeld van hoe tof een patchbay kan zijn. (of moet ik zeggen een petsjbee)

Misschien zat je er niet op te wachten maar met een digitale mixer met Adat was zoiets als dit geen probleem. Sterker nog je kunt direct realtime je losse kanalen voorzien van pluggo's.
 
In principe zit je met aux sends met hetzelfde probleem als met faders wat betreft je opname niveau. Als ik ga opnemen zet ik alles gewoon zo hard mogelijk zonder clippen. Dan krijg je een mooie opname. Ik heb trouwens een patchbay, maar ik zie niet hoe die me hierin kan helpen? Ik heb nog steeds maar 4 bussen en ik heb geen zin om 4 tracks op te nemen, om te patchen, en dan nog 4 tracks. Dat zou geen zin hebben....of heb jij een andere oplossing fuse?

Ik trouwens met die delta 1010 ook realtime track door VST sturen. De latency is verwaasloosbaar.
 
Je kunt ook je synths direct aan de LT hangen.
Weet niet of je dat kunt patchen maar zo kun je alle 10 kanalen vol 'knallen' en opnemen. Dan kun je later met intern mixen de boel wel weer recht trekken als dat nodig is.
Je kunt evt ook de sends als submixer gebruiken en bijv meerdere kanalen te mixen en die zo op nemen met je aux sends.
 
Back
Top