Olla synthdudes

FireFox

Ingeburgerd
Lid sinds
26 mei 2006
Berichten
37
even voorstellen dus.....

Ik ben een 39 jarige computer-programmeur.

Op 9 jarige leeftijd ben ik begonnen met muziek maken. Eerst waren daar dus de wekelijkse orgel-lessen.
Ik heb er 2 versleten. Te weten Mevr. Hildebrandt en daarna Dhr. Oordt uit Apeldoorn.
Ze kwamen thuis, dus dat was wel makkelijk. Ik woonde toen nog in het vergeten dorpje Garderen op de veluwe.
Een kerk een bakker, slager, groenteboer en een spar. Dat was het zo'n beetje. Verder geen #*&$# te doen.

Echt noten lezen heb ik nooit gedaan. Ik kon het wel, maar leerde alles uit mijn hoofd. Vond ik leuker.
Na ongeveer 6 of 7 jaar had ik het wel gehad met het orgelspelen. Ik hoorde liedjes van mijn oudere broer, oa.
JM Jarre, Kraftwerk en Johan Timman (trip into the body) Dat vond ik veeeeeeel gaver.
Uren stond ik te kwijlen bij een muziekzaak in Putten. Die hadden daar Korg Synthesizers staan. Oh man, wat was
dat een geluid zeg. Heb lang lopen twijfelen om zo'n ding te kopen. Ja ze stonden nog in de winkel toen!!!
Na lang wikken en wegen heb ik toch maar een keyboard gekocht, te weten een Yamaha PS55. Leuk apparaat.
Zeker voor de overstap van een orgel naar iets moderns.
Na een paar jaar heb ik mijn PS55 verkocht en een yamaha PSR-60 gekocht. Hier zaten iets meer natuurgetrouwe geluiden in. Nog geen samples maar ach, leuk op te spelen hoor.

Niet lang daarna kwam er een Roland D10 bij. Hier heb ik veel nummers op geschreven. Deze werden dan vastgelegd op een Roland MC300 sequencer. Later ook met MS-DOS (ja dos ja) Cakewalk.
Geweldig programma was dat. Een vriend van mij had zelf een Midi-interface gemaakt. Dat werkte nog ook!
Zelf was ik toendertijd bezig om zelf een synth te maken. Toetsten uitzagen etc. Verder dan de kast is het nooit gekomen helaas. En tijdens een verhuizing is hij op de schroothoop beland. Wel jammer...
Ook heb ik nog bij een muziekzaak gewerkt in Apeldoorn. Euromusic voor de kenners. Via deze zaak heb ik een jongen leren kennen. Hans Eeninck. Daar speelde ik wel eens wat synthesizer mee. Je kent het wel. Alle zooi achter in de auto, aansluiten en gaan.
Samen met hem, heb ik voor het jubileum van een drumband een optreden gedaan in Orpheus. Een groot theater in Apeldoorn. Dat was wel heel erg mooi. Zooi Synthesizers op het podium en wij playbacken.... want alles hadden we van te voren ingespeeld. Het nummer was de Bolero van Rafael. Dat was wel kicken hoor. Zeker met lichteffecten etc.
Aan het einde van het nummer kwam die drumband op. Rillingen zo mooi.

Een tijd later kreeg ik te horen dat iemand een Korg synthesizer te koop had. Ik gelijk er naar toe. Het bleek een Korg MS-20 te zijn. Kosten? 75 gulden. Wel duur he? Toch maar gekocht toen. Ik heb hem nog steeds. Zeer fraaie synthesizer.

Mijn lijstje werd verder uitgebreid en uiteindelijk had ik dus:
- Yamaha PSR-60
- Roland D10
- Roland R5 drumcomputer
- Roland MC300 sequencer
- Roland soundcanvas SC55
- Roland A220 Midi seperator
- Korg MS-20

Ik heb ongeveer gespeeld tot ik samen ging wonen. Toen was ik 24. Daarna nog heel af en toe de toetsen aangeraakt.
Onlangs kwam ik weer eens bij een oude vriend van mij. Sioux (hier op het forum), hij liet mij zijn verzameling zien en liet horen waar hij mee bezig was. Ik moet je zeggen dat ik het gelijk weer helemaal te pakken had. Wow man, wat is dat toch heerlijk om muziek te maken. Al die geluiden..... apparatuur.... kabels...... bijna net zo lekker als goede sex!!!

Ik moet zeggen... ik heb er weer zin an.

Vorige week was ik een weekje duiken in Zeeland. Loop ik in Middelburg een muziekwinkel binnen. Wat zie ik daar staan.... een Edirol controller, 4 octaafs. De beste man deed mij natuurlijk een wereldaanbieding. Tja toen kon ik hem niet laten staan natuurlijk. De vrouwen gelijk klagen.... past dat wel in de auto.... en we moeten nog verder lopen.
He, ik heb niet voor niets bij de Mariniers gezeten riep ik nog.....

Nu de rest nog. Softsynths etc. Even kijken wat er allemaal op de markt is. Maar dankzij Sioux kwam ik op dit forum. Een grote bron van informatie. Zal wel goedkomen denk ik.

Gegroet,

Chris
 
Haha, een vrij herkenbaar verleden dit :D

Welkom!! :biertje:

En laat snel maar iets horen!
 
:biertje:

welkom!
 
Back
Top