Olla synthdudes

FireFox

Ingeburgerd
Lid sinds
26 mei 2006
Berichten
37
even voorstellen dus.....

Ik ben een 39 jarige computer-programmeur.

Op 9 jarige leeftijd ben ik begonnen met muziek maken. Eerst waren daar dus de wekelijkse orgel-lessen.
Ik heb er 2 versleten. Te weten Mevr. Hildebrandt en daarna Dhr. Oordt uit Apeldoorn.
Ze kwamen thuis, dus dat was wel makkelijk. Ik woonde toen nog in het vergeten dorpje Garderen op de veluwe.
Een kerk een bakker, slager, groenteboer en een spar. Dat was het zo'n beetje. Verder geen #*&$# te doen.

Echt noten lezen heb ik nooit gedaan. Ik kon het wel, maar leerde alles uit mijn hoofd. Vond ik leuker.
Na ongeveer 6 of 7 jaar had ik het wel gehad met het orgelspelen. Ik hoorde liedjes van mijn oudere broer, oa.
JM Jarre, Kraftwerk en Johan Timman (trip into the body) Dat vond ik veeeeeeel gaver.
Uren stond ik te kwijlen bij een muziekzaak in Putten. Die hadden daar Korg Synthesizers staan. Oh man, wat was
dat een geluid zeg. Heb lang lopen twijfelen om zo'n ding te kopen. Ja ze stonden nog in de winkel toen!!!
Na lang wikken en wegen heb ik toch maar een keyboard gekocht, te weten een Yamaha PS55. Leuk apparaat.
Zeker voor de overstap van een orgel naar iets moderns.
Na een paar jaar heb ik mijn PS55 verkocht en een yamaha PSR-60 gekocht. Hier zaten iets meer natuurgetrouwe geluiden in. Nog geen samples maar ach, leuk op te spelen hoor.

Niet lang daarna kwam er een Roland D10 bij. Hier heb ik veel nummers op geschreven. Deze werden dan vastgelegd op een Roland MC300 sequencer. Later ook met MS-DOS (ja dos ja) Cakewalk.
Geweldig programma was dat. Een vriend van mij had zelf een Midi-interface gemaakt. Dat werkte nog ook!
Zelf was ik toendertijd bezig om zelf een synth te maken. Toetsten uitzagen etc. Verder dan de kast is het nooit gekomen helaas. En tijdens een verhuizing is hij op de schroothoop beland. Wel jammer...