anyware analoge stepsequencer

dob

Helemaal in m'n (k)nopjes
Lid sinds
28 mei 2002
Berichten
2.371
http://www.anyware-instruments.de/navi_new/sequencer.html

Iemand ervaring hiermee? Ik kan er op het net niks over vinden, geen gebruikersreviews althans.
Ben toch altijd beetje huiverig voor "thuisbouw" stijl kleine bakjes, omdat ik vaak ervaar dat ze niet goed op midi sync'en of andere mankementen kennen waardoor ze niet zomaar bruikbaar zijn qua wat de specs beloven en je in bochten moet gaan om het dat te laten doen waar je het voor hebt aangeschaft.

Ik wil weten, met name, wat de bouwkwaliteit is. Ziet er goed uit nogthans, op foto, maar dat ziet er wel meer :)

In de review van de Semtex XL van dezelfde makers schrijft een medeforummer dit:
"De bouwkwaliteit is sowieso erg goed IMO; stevige potmeters zonder enige speling, een zware metalen kast met mooie houten zijpanelen. Hij is evt. ook als 6 HE paneel verkrijgaar zonder kast. Ik schat dat ie zo tussen de 6 en 8 kg weegt."

Dat is iig al fijn om te horen.

Iemand ervaring... dus? Of moet ik maar weer 's het proefkonijn zijn?

Voor de prijs hoef ik het niet te laten.
250 euro... !!
Eindelijk een betaalbaar alternatiefje voor de dure 'grote' sequencers. 2*8 of 1*16 steps, met per kanaal eventueel verschillende sequence-lengten... daar houd ik van. En transpose CV input... ook altijd fijn voor de Moroder-acties... gewoon jack in en uitgangen, die zijn ook bedoeld om vaak in en uit te pluggen...

Geen toeters en bellen, ook geen midi, want wie gebruikt dat nog tegenwoordig :) ghaha, grapje, maarja ik hoef het niet dus waarom zou ik ervoor betalen bij b.v. een duurdere Frostwave sequencer.

Jammer dat ie geen pendulum/bounce modus heeft, dat wel, of random. Maarja, voor dat geld...
 
Laatst gewijzigd:
Re: anyware analoge stepsequencer

Origineel geplaatst door dob
http://www.anyware-instruments.de/navi_new/sequencer.html

Iemand ervaring hiermee? Ik kan er op het net niks over vinden, geen gebruikersreviews althans.
Ben toch altijd beetje huiverig voor "thuisbouw" stijl kleine bakjes, omdat ik vaak ervaar dat ze niet goed op midi sync'en of andere mankementen kennen waardoor ze niet zomaar bruikbaar zijn qua wat de specs beloven en je in bochten moet gaan om het dat te laten doen waar je het voor hebt aangeschaft.

Ik wil weten, met name, wat de bouwkwaliteit is. Ziet er goed uit nogthans, op foto, maar dat ziet er wel meer :)

In de review van de Semtex XL van dezelfde makers schrijft een medeforummer dit:
"De bouwkwaliteit is sowieso erg goed IMO; stevige potmeters zonder enige speling, een zware metalen kast met mooie houten zijpanelen. Hij is evt. ook als 6 HE paneel verkrijgaar zonder kast. Ik schat dat ie zo tussen de 6 en 8 kg weegt."

Dat is iig al fijn om te horen.

Iemand ervaring... dus? Of moet ik maar weer 's het proefkonijn zijn?

Voor de prijs hoef ik het niet te laten.
250 euro... !!
Eindelijk een betaalbaar alternatiefje voor de dure 'grote' sequencers. 2*8 of 1*16 steps, met per kanaal eventueel verschillende sequence-lengten... daar houd ik van. En transpose CV input... ook altijd fijn voor de Moroder-acties... gewoon jack in en uitgangen, die zijn ook bedoeld om vaak in en uit te pluggen...

Geen toeters en bellen, ook geen midi, want wie gebruikt dat nog tegenwoordig :) ghaha, grapje, maarja ik hoef het niet dus waarom zou ik ervoor betalen bij b.v. een duurdere Frostwave sequencer.

Jammer dat ie geen pendulum/bounce modus heeft, dat wel, of random. Maarja, voor dat geld...

ziet er leuk uit hoor ! maar mij zegt het ook weinig .. mono poly ?
 
Ik vind hem niet zo spannend eigenlijk.
Ik mis unquantized outputs.
Is die op audiorate clockbaar?
Mijn meest favoriete sequencer is momenteel de Wiard Sequantizer gevolgd door de .com Q960 :)
 
Origineel geplaatst door mono-poly
Ik vind hem niet zo spannend eigenlijk.
Ik mis unquantized outputs.
Is die op audiorate clockbaar?
Mijn meest favoriete sequencer is momenteel de Wiard Sequantizer gevolgd door de .com Q960 :)

Jamaar wat jij daar allemaal noemt is idd. vetter, toffer, roffer;
Ooit wil ik ook de .com natuurlijk, laten we ff order op zaken stellen :)

maar als je de prijs bekijkt...
We hebben het hier over een soort poor mans basic stuur-uns-wat-voltages sequencer :)
En in die categorie is er volgens mij sowieso al niet veel. s.com zelf heeft helaas ook geen simpel iets in hun arsenaal, dat moet meteen groots daar.

Dat voltage quantize is ook niet iets waar ik om te springen sta overigens. En waarom zou ik op audiorate willen klokken als ik 'm niet als osc wil gaan gebruiken? Ik denk het trouwens niet, niks over gelezen in de specs.

Maar ik heb dus het donkerbruine vermoeden dat er hier niemand het ding verder nog betast heeft?
Als Mono het al niet weet... :D
 
Gevonden:

Das Gerät kann eine Spur mit 16 Schritten oder 2 Spuren mit 8 Schritten verwalten. Die Sequenz-Länge der beiden Spuren kann separat eingestellt werden. Die interne Clock arbeitet von 0,1 bis 100 Hz und bei Einsatz von zwei Spuren kann die zweite Spur die interne Clock modulieren. Die zwei unabhängigen Gate/Trigger-Spuren können mit Drehschaltern programmiert werden. Der Output kann zwischen 0 bis 5 Volt stufenlos geregelt werden. Auch eine gleichzeitige Ausgabe von normalem Gate/Trigger und S-Trigger zur Ansteuerung von Moog Synthesizern ist möglich. Darüber hinaus bietet das Gerät eine Glide-Funktion.

Das Pultgehäuse bietet an der Rückseite acht 6,3mm Klinke und einen 2,1mm Hohlstecker, sowie einen 12 Volt DC-Eingang, zum Anschluß für das mitgelieferte Netzteil. Ein externer Clock CV- sowie Trigger-Eingang sind ebenfalls an Bord. Der Transpose Input ermöglicht die Einspeisung einer externen Steuerspannung.
 
Ja daar heb ik ook aan gedacht.
Ik heb ook al 's een poos een DSI gehad.
Heb ik meteen dat maffe synth'je er weer bij. Fijn ding was dat, niet ideaal, maar voor het geld zeker erg tof.

Maar dat werkt qua sequencing toch veel minder hands-on dan je zou denken/willen. Die endless rotary knoppen zijn fijn, maar je ziet niet hoe je sequence er eigenlijk uit ziet. Al zijn draaiknopjes v.d. anyware daar ook niet ideaal bij met dat kleine aanwijzertje, ok, maar toch al beter.
Die kan ik altijd anders nog zelf vervangen, en anders doet wellicht een wit verfpuntje al wonderen.
Het visueelste is denk ik schuifjes.

Je zit op die DSI toch met 8 knopjes die ergens in je 4 sequences 8 stapjes voorstellen. Bovendien heb ik het liever analoog, als het niet digitaal hoeft. Ik heb liever een trigger richting een all-analog stepsequencer dan een midi signaal naar een analog-style digitale sequencer die waarschijnlijk 128 stapjes kent en dat omrekent naar een analoog signaal. Of wacht 's, een DSI heeft helemaal geen CV uitput, toch?! Dus dan zou ik die output weer via midi naar m'n s.com moeten sturen, alwaar het eindelijk analoog wordt. Ik zit liever al eerder op CV, dat werkt creatiever in een modulaire omgeving..

Bovendien neigt de DSI prijs weer naar een andere prijsklasse, vind ik. Iets over de 400 euro toch, bij Thomann?
In die prijsklasse zou ik denk ik veeleer ff doorsparen en richting http://www.synthesizers.com/q119.html gaan.

Ben eigenlijk ook niet zozeer op zoek naar tips hier, maar of iemand gewoon ervaring heeft met dit bakje, weet of dit kwalitatief goed zit, of dat na 2 maanden de knoppen speling krijgen of eraf breken.
 
Origineel geplaatst door reddread
MFB heeft toch ook een paar leuke stepsequensers gemaakt?
Ik heb er geen ervaring mee, maar ben al een tijdje aan het overwegen om zo´n ding te kopen voor m´n Mono/Poly.
Iemand hier die d´r wel ervaring mee heeft?

MFB dingen hebben issues met midi, in mijn ervaring, en hebben het dus verkloot qua in aanmerking komen voor mijn setup. Zoals ik ook al aangaf in de draad die Sander aanhaalt.

Ik wilde deze juist puur opzetten om wat info over het Anyware bakje verzameld te krijgen... maar niemand schijnt er vooralsnog wat van te weten. Als dat zo blijft kunnen de 2 draden mss. samengevoegd worden uiteindelijk ja.
 
Nou als je de sequencer als vco/waveshaper kan gebruiken is toch echt wel dik hoor.
Dus hij zou zeker met een vco syncbaar moeten zijn voor mij en dus op audiorate.
Daarom zou die voor mij ook unquantized outputs moeten hebben.
www.metalbox.com heeft ook een leuke sequential switch.
Echter zijn de outputs unquantized.
 
Back
Top