Samson Servo 170/260 versus Lem Procoon 400

blizzzard

Ingeburgerd
Lid sinds
28 oktober 2001
Berichten
76
Locatie
Werkendam
hoi


Dit is m'n 100ste vraag alweer maar hier is ie.
Ik kan er zelf niet uitkomen maar welke versterker is het best om mijn Spirit Absolute Zero's aan te sturen?



Greetz,
Blizzzard8) 8) 8) 8)
 
...

...

Hoi Bambamstudio

Welk type Procoon heb je?
En levert samson over het algemeen kwaliteit?
Bij het luisteren kon ik niet zoveel verschil horen,maar de specs van de Lem zijn wel beter,hij is goekoper,en dat bij elkaar dat geeft dus voor mij de doorslag.Ik ga voor de Lem Procoon 400.Maar ik zit nog met een dingetje de Samson heeft beveiliging voor je speakers en de Lem voor zover ik weet niet.Ik heb dit wel nodog want ik heb Spirit Absolute zero's en die gaan tot 95 watt en de Procoon is in 8 ohm 2x125 en ik wil ze niet opblazen,maar Spirit zegt wel weer dat ze nog hoger niveaus aankunnen.Is hier een goedkope oplossing voor?


Greetz en alvast bedankt,
Blizzzard 8) 8) 8)
 
Ik heb de 400 van Lem.

en om af te mixen is 100 watt erg veel. Je moet ook nog oren overhouden voor de volgende mix ;)

Je kunt er een limeter opzetten, maar dat is overdreven.

En die beveiliging niet altijd save. Als je je speaker te vaak net op het randje belast, dan gaan die toch wel kapot. daar helpt geen enkele beveiliging tegen....
 
Tweeters..

Tweeters..

En tweeters kunt je nauwelijks beveiligen.. die beveiliging is namelijk altijd te langzaam.
 
Zal ik nou 'n nieuwe thread beginnen of niet?

Zal ik nou 'n nieuwe thread beginnen of niet?

Ik gebruik al tien jaar dezelfde Hi-Fi versterker (sony, 2x80w/8Ohm). Met mijn Absolute 2's kan die in ieder geval veel harder dan ik ooit zou willen mixen. Maar het is geen studioversterker... Hoe zeer is het verschil te horen denken jullie? Tussen Hi-fi en studioversterkers in het algemeen bedoel ik.

Het handige van 'n hi-fi versterker is dat je tussen meerdere inputs kan switchen. Maar ik zou het niet vreemd vinden als je met 'n Samson of Lem meer detail hoort... Wie heeft ervaring?
 
Back
Top