factory ram-patches Elka Synthex

wouw

Ouwe rot
Lid sinds
29 januari 2005
Berichten
974
Heeft iemand de originele ram presets (dus de geluiden in de memory sectie) in zijn bezit, bv als mp3 of wav-files zodat ze in te lezen zijn via de cassette-interface ?
 
Beetje laat...8D

Nu mijn batterij leeg is ben ik op zoek gegaan en deze gevonden op Franse site.
 

Attachments

  • Elka_Synthex_Preset-Elka.wav
    2,8 MB
Wouw postte vraag in 2006.....Ach ze staan nu hier voor wie ze wil, moeilijk te vinden die factory ram presets.
Heb ze ingeladen hier, nu ik een nieuwe batterij heb, ze werken en zijn ook verschrikkelijk slecht op een paar na die JMJ gebruikt heeft op rendez vouz.
intussen zelf weer 4 banken met patches gemaakt naar eigen smaak, weg met die factory troep.
 
Ik vind het in informatieve draadjes ook helemaal geen probleem als een nuttige reactie 30 jaar na datum komt. Via google komen mensen alsnog hier terecht en vinden ze vanaf heden wat ze zoeken.

Wel grappig om op het einde van de rit dan te mogen concluderen dat het meeste troep is :) maar toch nuttig voor de paar factory patches die je wel wilt hebben.

Nog veel plezier met de syntex!
 
  • Duimpje
Duimpjes: Vic
Ik spreek hierbij mijn dank uit aan Vic. Natuurlijk was ik mijn verzoek allang vergeten en ik zag zojuist dat ik in 2008 die wav file zelf al had gevonden. Als ik toen nog wist dat ik deze vraag uit had staan dan had ik me destijds al gemeld.
Volgens mij zijn ze ook te vinden op de site van virtual-music.
Ik weet niet eens of ik ze ooit ingeladen heb (ik vermoed van wel) maar hoe dan ook heb ik ze weer overschreven met mijn eigen patches.
Een jaar of wat geleden bleek bij mijn synthex dat de tuning verlopen was dus met wat zoeken in oude aantekeningen heb ik mbv de trimmers de tuning weer op orde gebracht. Volgens mij komt dit wel vaker voor bij Synthexen, had het zelf al een keer eerder meegemaakt...
 
  • Duimpje
Duimpjes: Vic
Mijn Synthex was ook gevuld met factory patches, en idd de meeste allerjezus slecht, vrijwel alles weg. Na een jaar of wat was de liefde over en mocht de synth zelf ook weg voor een bedrag dat nu lachwekkend is.
 
Heb ook wat out of tune te regelen. 1 filter is way out of tune. Dat moet dan nog even, ga dat deze week doen op het gehoor, mag een klein beetje naast zijn voor de charme maar nu is het te veel.zijn

Heb hem nog maar een jaartje of 10 en het is de eerste keer dat ik wat moet regelen/fixen. Dat valt goed mee dus.

de liefde is nog groot, hij mag blijven.
 
Ai, ik heb een defecte CEM3320 ic, er zitten meer dan 1000 ic in de synthex, waarom nu deze.
Allezz, €35 voor een originele is besteld. Gelijk een €5 AS3320 remake erbij om eens uit te proberen, komt toch op ic voet te staan.
 
Je moet maar denken: bij een piano zit je sowieso aan 90€ stemmen per jaar. En in een jaar als dit doe je dat maar maal twee met dat gekke weer.

Tof dat jij deze synth zelf kan analyseren en repareren, dat scheelt een hogere rekening. Op naar de volgende 10 jaar!
 
  • Duimpje
Duimpjes: Vic
De originele cem 3320 lag eerst in de bus.

De synthex is weer tip top.
Wat een bak. :halleluja
 
Back
Top