Check my sound track

creatormusic

Dr. Reason
Lid sinds
8 september 2002
Berichten
93
Locatie
ALMERE
Hoi music freaks!

Zoals belooft heb zou ik jullie wat van mijn muziek laten horen. Deze track heb ik ongeveer een jaar geleden gemaakt met een device waar je misschien nog versteld van zal staan (de kwaliteit is daarom niet optimaal).

DOWNLOAD TRACK HERE
of http://members.chello.nl/w.defeber/song.mp3
je komt terecht op me FTP server (dit kan heel ff duren). Ik heb de tracks in een bitrate van 96, 128 en 160.

ff wat informatie: ik heb gedeeltelijk bestaande samples gebruikt, en gedeeltelijk me eigen samples in dit nummer gemaakt. Alles wat met ritme te maken heeft, bestaat uit bestaande samples en alles wat met de tonen, (noten, melodie) te maken heeft, is door mij gemaakt (noot voor noot ingevoerd). Ik heb stukjes nagemaakt uit 2 sound tracks: Honor Him uit de movie: the Gladiator, en het laatste gedeelte komt uit de track van Muse - Unintended.

Ik ben nu bezig met andere apparatuur om muziek mee te maken, maar moet nog veel leren... vooral prog's. Ik zal binnenkort nog wat track's laten horen, en hoop snel ook iets leuks te kunnen maken met me nieuwe apparatuur :P

greetzz creatormusic

DOWNLOAD TRACK HERE
 
Laatst gewijzigd:
FYI, bij mij wel. Maar ben ook een chello guppy. Misschien dat het uitmaakt.

Het is een leuk nummer hoor. Leuk om te weten dat je ook een soundtrack fan bent. ;)
Misschien dat je de drums iets harder kunt mixen. Maar mooie volle warme geluiden van die pads.
 
Thx! Ik weet waarom het even niet werkte... ik had me firewall/vuurmuur aanstaan op me pc, en ja, dan lukt het niet om op me servertje te komen... Maar nu kan iedereen gewoon downlaoden :P
 
een GOED dreamy nummertje MAAR:

je maakt de volgende grOOve fout

1. Werk je drumpartje goed uit, ze klinken niet proffesioneel, dien overgang telkens 'drumroll' staat te hard en gebruik de juiste klanken

2. op 1.57' komt er een nieuw arpeggiootje op de proppen dat ZEEER mooi is maar het staat te hard in volume, het staat er te ver uit en dan word het juist minder mooi.


Werk aan je muziek tot het af is en geniet er dan pas van.


Ik hoop je geholpen te hebben want ik hou wel van zulke nummers en nog vele mensen.


sieejaaaa!


p.:biertje: :biertje:
 
Thx voor de reacties.

Ik moet toegeven: Ritme is niet mijn sterkste punt, maar ik leg me er ook niet op toe. Ik besteed er eigenlijk veel te weinig tijd aan. Ik vindt het leuker om aan de melodie te werken... maar ik ga er nog een leuk remixje van maken...

Tot nu toe is die hele track met een playstation 1 gemaakt, en die beats gaan gewoon niet harder.

Voor sommige werkte die link niet, ik heb het zo opgelost:

http://members.chello.nl/w.defeber/song.mp3 (klik met rechtermuisknop en dan "doel opslaan als".

of kijk op ftp://music:music@213.93.115.67. Binnenkort verschijnen er meer nummers op van mij.

creatormusic
 
Een heel leuk en dreamy nummerken.

Ja, de drums missen net dat beetje stampgehalte.
De pads klinken heel mooi.
Het stemmetje ergens op het eindje had misschien 'beter' een gewone stem (met wat reverb voor het dromerige) geweest? Maar misschien zat dat in het thema van die films waar je je inspiratie hebt gehaald ( heb de films niet gezien dus weet ik het niet).
Anyway, heel goed nummer en erg leuke melodie. :okdan:

Vraagje, heb je echt de PSX gebruikt :confused:
 
ik wist niet eens dat je met de playstation muziek kon maken....nu wordt ik benieuwd naar de sound (download t morgen wel....dan zit ik weer op kabel :D )
 
Origineel geplaatst door creatormusic


Tot nu toe is die hele track met een playstation 1 gemaakt, en die beats gaan gewoon niet harder.

Dat is volgens mij een denkfout; de beats moeten niet harder, de rest moet je daarom zachter zetten!
 
Origineel geplaatst door Oxy-Yan


Dat is volgens mij een denkfout; de beats moeten niet harder, de rest moet je daarom zachter zetten!

Daar heb je gelijk in. Ik heb idd heel veel uit de truckenkast gehaald om er het beste van te maken. Wat ik in het begin deed, op 2 sporen het zelfde geluid zetten. Maar dan heb je vette overmodulaite en vervorming, dus de pad op een gegeven in laten krimpen tot 16 % !!! Dit moet wel, anders krijg je echt vette vervorming. Maar weet wel, dat de sampels die ik gebruik van music2000 op de playstation van lage kwaliteit zijn, vooral als je weet dat de playstation slecht 1MB werkgeheugen bevat!!! Veel samples kon in niet op de volle 44 Khz gebruiken, maar 22 of 11Khz. Of ik moest minder samples gebruiken...
 
Origineel geplaatst door Pjotr G
ik wist niet eens dat je met de playstation muziek kon maken....nu wordt ik benieuwd naar de sound (download t morgen wel....dan zit ik weer op kabel :D )


Ik geloof dat een soort playstation musicmaker is??

No offence maar musicmaker makes me :[>

Je hebt tenminste de (mooie) melo's zelf gebakken creatormusic! Gelukkig heb je nu andere apparatuur! :biertje:
 
Ken het programma wel, een kameraad maakt er ook muziek mee, maar die heeft van die memorycards er inzitten, daardoor kan die meer samples opslaan.
Die kerel heeft nu wel een platencontract met zijn muziek die die met de PSX heeft gemaakt !

Klinkt goed !
 
Back
Top