• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

    Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

Roland MKS-80 "Super Jupiter" met MPG-80 programmer

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Hanz

Anonieme Analogist
Lid sinds
17 januari 2003
Berichten
13.797
Locatie
Mijn eigen kleine universum
Tja, wat zal ik zeggen... opruiming in huize Hanz.

Dus: te koop, de beroemde Roland MKS-80 "Super Jupiter" (zoals Roland 'm zelf noemt), met natuurlijk de bijbehorende MPG-80 programmer.

Het apparaat is natuurlijk een veelbesproken klassieker met heerlijke sound; 8 voices met ieder 2 VCO's, 2 LFO's, lowpass en highpass filter (met bassboost), patch layering, de beruchte poly-unison (de MKS-80 is de oervader van de superzaag... :P ), crossmod, 2-way oscillator sync etc. etc.

Qua techniek zit het apparaat ergens halverwege de Roland Jupiter 6 en de Jupiter 8, maar dan in 19" module vorm, en natuurlijk met behoorlijke MIDI implementatie (bijv. velocity te routeren naar envelope depth / envelope length, aftertouch te routeren naar filter of LFO etc. etc.)
Het is de versie 5, dus met Roland chips voor de iets mellower / bredere sound dan de versie 4 CEM chips (maar ik zeg eerlijk: het verschil is ontzettend subtiel, en ja, ik heb A/B vergeleken!)

Wat moet ik er verder over zeggen dan: "lees de diverse reviews op internet, en beslis voor jezelf!"?
Ik heb er in ieder geval veel plezier van gehad, de afgelopen jaren, het is gewoon een heel fijn apparaat.
Optisch mooi en verder technisch natuurlijk helemaal in orde, compleet met extra lange programmer cable en de geprinte manual.

Vraagprijs: 1500 euro, bespelen en afhalen in Alphen aan den Rijn.
Ik heb op zich wel interesse in (gedeeltelijke) inruil, maar dan wel in iets speciaals.
Vanwege het gewicht en waarde doe ik bij dit apparaat niet aan versturen.
Bezorgen tegen vergoeding benzineprijs is mogelijk in overleg.
 
Ik heb al een aantal leuke aanbiedingen gehad, waarvoor dank. :)
Op verzoek een foto... ik zal binnenkort even wat betere schieten...
Bij de programmer heb ik natuurlijk nog de rackoortjes.

(p.s. de Dimension D wordt niet bijgeleverd... :D)

Oh ja, ik ben driftig op zoek naar een Lexicon LXP-15 (II), dus dat zou erg welkom zijn als inruil!
 

Attachments

  • mksdimension (custom).jpg
    mksdimension (custom).jpg
    40,9 KB · Bekeken: 94
En weg... veel plezier ermee! :)
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top