1e Mixer

bikkel

Everything is on the One
Lid sinds
14 november 2001
Berichten
12.708
Locatie
Utrecht
Sorry voor een tweede mixer topic, maar mijn vraag ligt net iets anders vandaar dat ik een nieuwe start.

Nu net voor de 2e keer een deal voor een Behringer MX8000 is afgeketst met een aanbieder op marktplaats is het misschien toch een idee om het even aan jullie voor te leggen.

Ik heb de mixer nodig om minimaal 3 (vintage) synths, een xbase of airbase, een geluidskaart met meerder sporen en de nodige effecten op aan te sluiten. Dit spul heb ik nu nog niet allemaal, maar in de toekomst wel.

De reden dat ik voor een MX8000 ging was omdat hij veel inputs en kanalen heeft, subgroepen (hoewel ik er geen 8 nodig heb denk ik), effect sends, en een parametrische EQ waarmee ik ook muzikale effecten kan bereiken.

Mijn budget is maximaal 2000 gulden (voor een nieuwe mixer), en de eisen zijn dus buiten de bovenstaande dat hij zeker 16 sporen heeft.

Wat zijn kwalitatief goede mixers in deze prijsklasse, nieuw of gebruikt?
 
Laatst gewijzigd:
Heel simpel, hij vroeg 2000, ik bood 1750, uiteindelijk waren we een prijs overeen gekomen van 1850 gulden nadat hij verder geen hoger bod had gekregen.

Belde ik hem gisteren op om de overdracht te regelen had hij alsnog een bod van 2000 gulden had gekregen. Tja ik kan hem natuurlijk ook geen ongelijk geven, d'r zat nog een goede standaard bij ook voor die prijs.
 
Behringer mixer goed?! No way!!! Die dingen vallen van ellende uitelkaar. De hiss-factor is torenhoog. Sorry, maar koop alsjeblieft geen Behringer mixer. Kijk je niet blind op de uitgebreide specs van die MX8000. Het is in essentie een goedkope Mackie 8 bus rip off van zeer dubieuze kwaliteit.
Kijk naar een Spirit Sx (goede tafel met 16 inputs) of een 2e hands Mackie 1604. Wel iets minder subgroepen op deze tafels maar ook parametrische EQ en zat sends.

Een gewaarschuwd man etc...
 
De reden ook dat ik om advies vraag is het feit dat ik ALLEEN maar op Behringer MX8000(A) modellen heb geboden is omdat ik verder geen mixers ken met die features in die prijsklasse (nieuw of 2e hands) maar misschien weten jullie nog goede alternatieven.

Ik zie trouwens nu een Mackie 1604 VLZ Pro staan, met precies de specs die ik zoek. Normaal gesproken is Mackie toch kwalitatief beter dan Behringer, of geldt dat alleen voor de goedkopere modellen?
 
Ik zie dat mijn vraag inmiddels beantwoord is :D

Wat is een mooie prijs? 2000 gulden?
 
2000 voor een 1604 VLZ pro! Meteen doen. Zeer goede mixer en zo'n 3800 piek in de winkel (dacht ik). Met Mackie kan je niet fout gaan. Mackie staat op eenzame hoogte als het om (Redelijk) betaalbare mixers gaat. Behringer op eenzame laagte. Spirit zit er ongeveer tussen, alhoewel het geluid van een spirit wel mooi is.
Maar Mackie is echt een goede koop. Ik ben stapelverliefd op mijn SR24
 
Hij staat voor 2150 op marktplaats da's meer dan mijn budget, het is natuurlijk wel een Mackie maar ik ben aan de ene kant bang dat als ik 2000 bied dat hij dan weer aan mijn neus voorbij gaat.
 
Tsja, als ik jou was zou ik die 150 piek bijelkaar stelen/lenen/verdienen. Het is het echt waard. Anders ga je voor een Spirit SX of een FX16. Ook zeer degelijk en mooi geluid. Die zijn 2e hands wel voor onder de 2000 te krijgen.
 
Ik ga mijn geldbronnen nog eens aanspreken, en dan ga ik kijken of ik tot de vraagprijs kan komen, want de Mackie is:

1) Kleiner
2) Rack-mountable, vindt mijn vriendin leuk want dan staat er hier minder rommel
3) Kwalitatief beter (heb ik me laten vertellen, eigenlijk geloof ik pas dingen als ik ze zelf gezien/gehoord heb)
 
Ik persoonlijk vind de MACKIE 1604 de beste 19" mixer die er is. Lekker robust, geen sorus, niets kraken... 2150 piek. Ik zou hem bijna kopen en mijn 1402 daarvoor weg doen.

CraZ en ik hebben al vaak gesproken over twee 1604s.

Vooral omdat ze dan beide live op een flightcase gezet kunnen worden. Een SR32-4 is ook mooi alleen veel te lomp groot live...

Dus iemand een 1402 kopen? En mijn Spectral Audio's? (Neptune, Protone en Syntrack)
 
bikkel

misschien moet je geduld hebben en wat geld erbij sparen kijk een mixer kopen doe je toch voor lange termijn en je wil er natuurlijk plezier van hebben en kwaliteit wil je ook natuurlijk hebben een 8000a is leuk maar op lange termijn kan je daar spijt van krijgen. ondanks dat hij veel mogenlijk heden heeft vind ik de kwaliteit minder en ik ga er van uit dat je toch een leuke mix wil maken op je mixer. het bepaald wel de kleur van je muziek.
mijn advies spaar verder of je moet hem voor zo'n mooie prijs krijgen maar ik vind 2000 te duur voor de 8000a en het is zonden als je er spijt van krijgt
 
Mackie

Mackie

Jahaa.. die 1604 VLZ Pro is nieuw heel erg duur. Dat komt een beetje door de hoge dollar (lang leve de Euro).. maar ook omdat vooral projectstudio's en dergelijke gewoon een aantal 19 inch mackies kopen.. de prijs is dan niet zo heel belangrijk meer.

Gelukkig zie je ze tweedehands vaak opduiken voor prijzen rond de 2000 gulden. Die van ons heeft dat ook gekost.. en hij was echt nog helemaal nieuw. Scheelt wel even een slok op een borrel..

.. borrel ? Beter !
 
Da's duidelijk. Koop die Mackie. Is goed spul. Alles wat Nolet zegt is waar.

Maar Johnny, waarom wil je ineens van je Spectral Audio arsenaal af? In Utrecht zei je nog dat je die Neptune zo geil vond. Als ik er niet al een had zou ik 'm zo van je kopen.
 
over behringer heb ik gehoord dat zij bepaalde platen die in mixers zitten horizontaal plaatsen, wanneer de mixer wordt verplaatst gaan deze platen bewegen, en beschadigen ze snel...

Andere mixers hebben deze platen verticaal en gaan daardoor minder snel stuk en zijn daarom beter, mijn advies: kijk eens naar een spirit,

maar goed, natuurlijk weet ik er ook niet alles van...
 
Back
Top