[mixers] klein maar genoeg kanalen?

Stefan

budget freak
Lid sinds
20 februari 2002
Berichten
721
Locatie
Woudenberg, Nederland
hoi allemaal

op dit moment heb ik een spirit notepad mixertje. die begint echter nu toch wel aardig vol te raken. ik heb dus gewoon kanalen te weinig.

ik ben nu aan het rondkijken naar een mogelijke nieuwe mixer. aangezien mijn studioruimte erg klein is en ik wel op zoek naar een compacte mixer, maar dan met wat meer kanalen als mijn huidige mixer. gelet op wat ik in de toekomst denk te gaan kopen zou een tweede (en eventueel derde) send/return ook wel fijn zijn.

maar zijn er zulke mixers? mixers die compact zijn, maar wel wat meer kanalen hebben? heeft iemand een idee?
 
Spirit F1's zijn niet groot en volgens mij zijn de meeste Behringers ook lekker compact.
 
De cubase mixer... inkoppertje... Maar hoe meer kanalen hoe groter, logisch toch? Maar volgens mij zijn die Phonics behoorlijk beknopt.. en een Spirit is ook niet echt groot.. een SX kan je prima meenemen voor live gebruik.

Dan heb ik evt. nog wel een flightcase voor een SX staan... die doe ik hoogstwaarschijnlijk weg, aangezien ik toch niet live ga...
 
Compacte 19" mixers:

Mackie 1604 VLZ Pro (16 mono ch. / 6 aux)

Allen & Heath WZ20S (4 mono ch. / 8 stereo ch. / 6 aux)

Crest XR-24 (6 mono ch. / 6 stereo ch. / 6 aux)
 
De M-serie van Soundcraft is ook heel goed prijskwaliteit. Hij is langer dan dat hij breed is, ziet er goed uit, veel mogelijkheden, het is geen spirit, geen ruis, je hebt ze in verschillende modellen.
 
Origineel geplaatst door Inflexus
Compacte 19" mixers:

Mackie 1604 VLZ Pro (16 mono ch. / 6 aux)

Allen & Heath WZ20S (4 mono ch. / 8 stereo ch. / 6 aux)

Crest XR-24 (6 mono ch. / 6 stereo ch. / 6 aux)

Hele mooi mixers maar waarchijnlijk way out of budget :)

Ik denk dat je het idd eerder bij Behringer, Spirit of Phonic moet zoeken.
Keus genoeg in die klasse dacht ik.


Forumlid Roel heeft hier nog een prima mixer voor de centen te koop.
 
dank voor de hulp tot nu toe. ik moet inderdaad niet te duur hebben, budget is beter. behringer en spirit kende ik al, phonic klinkt bekend maar ik kan me niet herinneren dat ik die al eens gezien heb. daar zal ik ook eens naar kijken.
 
phonic is van yamaha hoorde ik hier iemand op het forum roepen...
 
de goedkopere yamaha mixers schijnen door phonic gemaakt te worden, hoorde ik ook iemand roepen.

ik heb een 12 kanaals supergoede *voor mij helaas net te kleine* yamaha mixer. goede kwaliteit.
desktopmixer, 43 cm breed, 40 cm diep, 7.5 cm hoog.
laat maar weten als je interesse hebt.
 
Origineel geplaatst door nick nova
De M-serie van Soundcraft is ook heel goed prijskwaliteit. Hij is langer dan dat hij breed is, ziet er goed uit, veel mogelijkheden, het is geen spirit, geen ruis, je hebt ze in verschillende modellen.

De M-serie is wel van spirit:

http://www.soundcraft.com/products/multi_purpose.html

Maar het is idd een lekker mixertje! mijn spirit F1 heeft trouwens ook bijna geen ruis.
 
Back
Top