[prog rock] Isolated

Origineel geplaatst door Meinte37
Hoe kom je er in hemelsnaam bij om dit prog rock te noemen?! :confused:
Ik ga er even vanuit dat je met "prog" toch echt "progressive" bedoeld (zeg maar, zoals in Dream Theater c.s.).

ja sorry, je hebt gelijk, de genre-aanduiding is verkeerd...


verder iedereen bedankt voor de feedback!
ik ga hem misschien nog iets inkorten om het iets compacter (en dus boeiender) te maken....
 
Origineel geplaatst door FLechdrop
Dream Theater is meer prog metal. Prog rock is veel breder. ;)
Maar nogmaals: wat is hier "prog" aan?! Als dit prog is, dan is Oasis ook prog...
Als het dan geen metal mag zijn, kan ik i.i.g. nog Porcupine Tree of Spock's Beard als echte prog rock noemen en daar lijkt dit helemaal niet op.

:edit: @trigg: sorry, jouw post nog niet gezien; deze post gaat dus alleen over FlechDrop's post.
 
Ik bedoel ook niet dat dit per sé prog rock zou moeten zijn, maar het doet me er wel wat aan denken. In de verte zelfs wel wat aan Porcupine Tree. Qua sfeer heeft het voor een deel wal iets van sommige Ayreon muziek.
Maar het is inderdaad simpeler dan veel prog rock. Ik denk ook niet dat ik het uit mezelf zo zou bestempelen, maar het heeft er voor mij ergens wel iets van weg. ;)
 
@FLechdrop: OK, dan snap ik je beter :D

"Prog" is moeilijk te definieren maar voor mij hoort daar i.i.g. bij: gebruik van onregelmatige maatsoorten (hoeft niet de hele tijd, maar het moet i.i.g. niet klinken alsof alles maar in een 4/4e geperst is, terwijl het materiaal wel 'ns anders wil), polyritmiek en niet-standaard tonaliteit (hetzij "opgerekte" tonaliteit, hetzij veel toonsoortwisselingen of een "jazz"-aanpak). Niet alle 3 hoeven altijd tegelijkertijd aanwezig te zijn, maar minstens 1 zou moeten lukken...
 
Goed man! Hou hier zeker ook van..niks mis mee !
Zijn de drums echte drums of samples ?
 
Origineel geplaatst door MARCO2
Goed man! Hou hier zeker ook van..niks mis mee !
Zijn de drums echte drums of samples ?

de drums zijn samples (van echte drums.... )

ik heb Stylus RMX (incl. een paar expansion-packs) gebruikt.
 
vooral het begin is geniaal .. voel me toch echt op woodstock staan de eerste 10 seconden
van mij mag het nog korter en meer bluess zoals hendrix ..maar ach ik kan dit niet dus erg cool !
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top