[prog rock] Isolated

trigg

Brass Intelligence
Lid sinds
27 november 2002
Berichten
2.576
Locatie
Delft
zo, dit keer geen spooky ambient of cleane beats, maar een dikke muur van geluid met gitaren enzo... 8D

genre: progressive noise-rock o.i.d.
http://trigg.gunslinger.nl/Isolated.mp3


edit: voor degenen die niet houden van gitaargeweld, klik hier voor een relaxed aperatiefje
 
Laatst gewijzigd:
Lekker ja! Een van de riffjes doet me denken aan een bepaald Jesus Christ Superstar liedje (geloof ik). De stijl doet me een beetje denken aan Ayreon, maar dan wat minder 'netjes'. :kroon:

Mag ik vragen hoe je de gitaar opgenomen hebt? Gewoon een versterker + mic, of...?
 
Origineel geplaatst door FLechdrop
Lekker ja! Een van de riffjes doet me denken aan een bepaald Jesus Christ Superstar liedje (geloof ik). De stijl doet me een beetje denken aan Ayreon, maar dan wat minder 'netjes'. :kroon:

Mag ik vragen hoe je de gitaar opgenomen hebt? Gewoon een versterker + mic, of...?

Thanks!

De gitaar (Epiphone SG) is opgenomen met een Line6 POD II.
Daarna nog een beetje eq en compressie toegepast..
 
jij schudt ze ook uit de mouw he

gitare!

lekker hoor.. niet uitmuntend speciaal, maar lekker. heb wel eens betere mixen gehoord van je, maar volgens mij heb je daar niet op agestudeerd

vind de stem qua intentie niet zo lekker passen
haal dan ook uit en zet je smerigste strot op :D.. ik hoor dat je je vuisten balt, maar je knokkels zijn nog niet spierwit

aperetiefje smaakte prima overigens
 
Origineel geplaatst door fjoesz
lekker hoor.. niet uitmuntend speciaal, maar lekker. heb wel eens betere mixen gehoord van je, maar volgens mij heb je daar niet op agestudeerd

vind de stem qua intentie niet zo lekker passen
haal dan ook uit en zet je smerigste strot op :D.. ik hoor dat je je vuisten balt, maar je knokkels zijn nog niet spierwit

haha, helemaal waar fjoesz.. maar ja, ik ben gewoon een 3e rangs zanger, dus het lukt me gewoon niet zo goed om die vocals er lekker op te krijgen... maar ik zal nog effe een nieuwe smerige take erop knallen later... :D

de mix heb ik redelijk snel gedaan, ik wil hem nog effe door de CV knallen in z'n geheel, daar wordtie ook vetter van denk ik.
 
Heeerlijk!

Vind de mix trouwens helemaal niet slecht, luistert goed weg ;)

edit: hoewel de stem klinkt misschien wat ver weg, voor de rest ok.
 
Origineel geplaatst door chrizz
Heeerlijk!

Vind de mix trouwens helemaal niet slecht, luistert goed weg ;)

edit: hoewel de stem klinkt misschien wat ver weg, voor de rest ok.

thanks,

d'r staat een nieuwe versie online (zelfde link)

ik heb de vocals iets harder gezet en een gedeelte opnieuw ingezongen + nog 1 extra lijntje..,
het blijft echter wel een beetje aanklooien met mijn beperkte zangkwaliteiten.. :P
 
Gave track. Niet bepaald wat ik dagelijks luister maar zal een mening geven.

De track is bijna goed. Melodie, drums en noem maar op zijn prima in orde behalve de mix zelf. Geluidskwaliteit vind ik mager en dan bedoel ik voornamelijk de drums. Het klinkt allemaal best dof allemaal en kan nog behoorlijk veel geëngineerd worden, denk aan de mix. Ik raad je aan om de EQ te gebruiken plus te levelen. Multiband kan wonderen doen. :)


7/10
 
Origineel geplaatst door chosenminder
Gave track. Niet bepaald wat ik dagelijks luister maar zal een mening geven.

De track is bijna goed. Melodie, drums en noem maar op zijn prima in orde behalve de mix zelf. Geluidskwaliteit vind ik mager en dan bedoel ik voornamelijk de drums. Het klinkt allemaal best dof allemaal en kan nog behoorlijk veel geëngineerd worden, denk aan de mix. Ik raad je aan om de EQ te gebruiken plus te levelen. Multiband kan wonderen doen. :)


7/10

mee eens.
 
lekker trackie .

gebalde vuisten hoort ik in de verste verte niet , meer het hoofd van links naar rechts , waar niets mis mee is btw .
meer een 'feel good rock' feel zeg maar .
zang is idd niet geweldig , maar er zijn bekende bands die het met minder doen .en met een beetje theater kom je een heel end op het podium, maar de zang is zeker niet storend . leuk ook met die delay op het staartje van de zang .

het geheel moet mij nog het meeste aan oasis denken , denk ik .

iig nice one !
 
Nog meer lieden met interessante feedback op deze track? :)
 
Hoe kom je er in hemelsnaam bij om dit prog rock te noemen?! :confused:
Ik ga er even vanuit dat je met "prog" toch echt "progressive" bedoeld (zeg maar, zoals in Dream Theater c.s.).

Erg weinig variatie: qua materiaal had het in 2min. gekund. Mix is niet al te raar, maar als je het niet meer wilt laten "beuken", dan zou ik (ook) nog wat anders erbij bedenken om het interessant te houden, hetzij qua geluid, hetzij qua compositie (bijv. een brug, om maar iets geks te noemen).
 
Vind het een lekker plaatje. Doet me aan Catharine Wheel denken. Harde gitaar afgewisseld met dromerige zang.
 
Is wel lekker ruig.
Alleen die gitaren beuken de hele tijd is wel erg simpel vin'k.
 
doet mij denken aan death in vegas

Contino sessions
 
Erg mooie track!

Ik vind hem wel lekker rustig eigenlijk.

Voor mij hoef je er niks meer aan te doen :)
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top