Even voorstellen

Jarno

Ingeburgerd
Lid sinds
21 april 2006
Berichten
59
Hey allemaal,

Ik ben een uit 't Gooi (oh god!) afkomstige hobby-muzikant die na het stiekem mee-leechen op dit forum toch de stap heeft gewaagd zicht te registreren. Dit voornamelijk vanwege de enorme lading aan interessante informatie die hier te vinden is, helemaal top!

Wat mijzelf betreft, ik ben begonnen met muziek maken toen ik een jaartje of 13 was. Ik gebruikte toendertijd al de PC als voornaamste 'instrument', en maakte muziek in applicaties zoals MTN-tracker en Fasttracker II. Daar heb ik veel plezier mee gehad, en ik heb dat zelfs volgehouden tot ik een jaartje of 19/20 werd. Toen de druk rond mijn toenmalige studie wat toenam, en daarmee de vrije tijd afnam, heb ik mijn hobby helaas een beetje links laten liggen. Ook omdat ik niet de gewenste kwaliteit geluid kon halen uit de applicaties waar ik vooral mee in de weer was.

Niet lang daarna ben ik in aanraking gekomen met diverse personen die muziek maakten met geavanceerdere applicaties, zoals cubase, reason, rebirth, noem maar op. Ik ben weer helemaal enthousiast geraakt en weer stevig aan het musiceren geslagen. Toen ik kort daarna afstudeerde, ben ik gelijk aan het werk gegaan. Het gevolg hiervan was direct dat er nu nog veel minder tijd overbleef om te musiceren.

Gelukkig heb ik sinds kort weer de koorts helemaal te pakken, en ga er nu zelfs nog wat serieuzer mee aan de slag. Ik heb (want je moet klein beginnen, nietwaar) een behringer BCR-2000 aangeschaft, en dit versnelt het muziek maken al aanzienlijk. De volgende aankopen op mijn lijst zullen zijn de Korg PadKontrol, en de K49. Ik heb al diverse winkels bezocht, maar heb ze nog niet te pakken kunnen krijgen. Ik hoop hier zo snel mogelijk verandering in te brengen, dus als iemand nog tips heeft waar ik deze apparatuur kan kopen, dan hoor ik dat graag!

Groeten,

Jarno
 
Ohja, mijn muziekstijl varieert - ligt eraan waar ik zin in heb - maar komt misschien nog het dichtste bij Luke Vibert, Boards of Canada, U-ziq, Aphex Twin, Autrechre, Squarepusher, Plaid... dat soort jongens. Dat, maar dan minder effect driven, en stukken minder orgineel (helaas).
 
Moklew !!

Originaliteit komt nog wel. Je kan wel ideeen genoeg hebben, als je de apparatuur waar je mee werkt nog niet helemaal onder de knie hebt, blijft het ook vaak bij ideeen. Gewoon doorgaan, en op een gegeven moment sta je er versteld van wat je gemaakt hebt. !! :okdan:
 
:biertje: Heej!

Voor de spullen die je zoekt zou je ook HIER eens kunnen kijken.

Thuisbezorgen zit rond de €8,- geloof ik, en de prijs en betrouwbaarheid van deze zaak is wel redelijk goed. (zoek eventueel maar eens op de naam van deze zaak hier op 't forum)
 

Attachments

  • welkom-gr.gif
    welkom-gr.gif
    3,7 KB · Bekeken: 104
Origineel geplaatst door Zoidsity
:biertje: Heej!

Voor de spullen die je zoekt zou je ook HIER eens kunnen kijken.

Thuisbezorgen zit rond de €8,- geloof ik, en de prijs en betrouwbaarheid van deze zaak is wel redelijk goed. (zoek eventueel maar eens op de naam van deze zaak hier op 't forum)

Hey! Bedankt voor de tip, ik zal er even naar kijken. Het probleem dat ik heb echter is dat ik in een flatje woon, waar bijna nooit iemand thuis is overdag. Dat levert vaak problemen op bij de levering. Daarnaast betaal ik ook liever niet met credit card via internet, maar ik kan natuurlijk altijd even kijken of er andere mogelijkheden zijn.

Afgelopen weekend een aantal speciaalzaken in Nederland afgebeld, en telkens was het product niet voorradig. Erger nog, de zaak die ik als eerste belde had net de laatste padKontrol verkocht - bah! Dat was wel even een dikke tegenvaller.

Ik wil graag snel op een echt serieuze manier aan de bak met muziek maken, en daarvoor heb ik snel wat velocity sensitive controllers nodig, maar voorlopig loop ik echt enorm achter de feiten aan...

Anyway, thanks nogmaals! :)
 
Back
Top