[track] Bloodlust

cyan_circle

_beware of perverts_
Lid sinds
7 januari 2002
Berichten
1.731
Locatie
Utrecht
even checken wat jullie denken over mijn nieuwe track... Bloodlust [crash 22]

link: http://Twin-x.com/fileboard/upload/cyan_circle - bloodlust [128 kbps].mp3
[size=0,5]shit, je moet de rest van de tekst er even bij kopieren en plakken[/size]

ik weet niet zo goed hoe ik m moet omschrijven; hij heeft een beetje een tribal-achtige drum, maar af en toe lijkt het ook ietwat op R'n'B, maar dan rauwer.
de S&C versies van de SH-101 en de Mono/Poly zijn gebruikt voor bassline en melodieen, alsook de GreenOaks Crystal, de CheezeMachine en Reaktor 3.
verder nog wat kleine futliteiten als drones enzo in mekaar gedraaid in reaktor... en wat vette stemsamples uit de welbekende tekenfilmserie Transformers [je weet wel, de robots in disguise]
 
Als je de file wilt downloaden moet je de hele link copy/pasten, de link verwijst nu naar een leuk ascii plaatje...

[edit]

En de track geluisterd.
Ik vind het helkemaal niets met R&B te maken hebben....gelukkig. Het is een beetje machinaal, het zou prima in een SF film passen waarbij bijvoorbeeld na een grote crash van een ruimteschip alle nog bruikbare delen uit elkaar worden getrokken om een soort onderkomen te bouwen ofzo... lekker nummer wel, erg relaxed.
 
Laatst gewijzigd:
Dit is wel oke!

Alleen, die accoorden komen er in het begin wel heel plotseling in. En de drumbreak bij 2:45 staat een beetje los van de de overige geluiden, ik denk dat het komt doordat de rest van de sonds nogal veel stereospread hebben, maar die drums niet.
Maaruh wat is dat lage geknetter op het eind??? hmmm....zou ik niet doen

Maar wederom een goed nummer!

ps. wat zijn drones?:confused:
 
ik vond de beats wel erg hard overstuurt maar dat zal wel de bedoeling geweest zijn ;)

lekkere track hoor !
 
Vind het meer gamemuziek hoor.

Een superlekkere track met lekkere drums en lage bassen. En hoe gecompliceerd die drums in elkaar zitten is erg vet. Die superlage bas af en toe is briljant gewoon.

De mix lijkt me best wel moeilijk. Ik zie ergens een spoor met een ontzettende DC component. Of zijn het die lekkere ranzige drums. Het resultaat word hier sterk door beinvloed en denk dat als je dit minder laat vervormen je uiteindelijk meer met de mix kunt. Nu is het eigenlijk teveel. Want bij uitpluizen van de track ben ik qua masteren redelijk opgeschoten maar krijg ik bepaalde aspecten niet goed vanwege de mix.

Heb dus weer lopen masteren:
http://mmbase.dyndns.org/synthforum/bloodlust_mastered_by_fuse.mp3
 
bedankt allen!

fuse, ik weet dat de bas veel DC offset heeft, maar ik had er persoonlijk eigenlijk niet zo'n last van. ik heb je geremasterde versie gedownload maar nu vind ik de bas te veel in de weg zitten en best lelijk klinken [sorry!]. ik ga de baslijn wel in cubase zelf lekker compressen, dan komt het wel goed. kon je het echt zo goed horen?
NLX, met r'n'b bedoelde ik de soms rare sprongen in de drums zoals je die ook bij missy elliot-achtige r'n'b vind... niet dat het een R'n'B track is [ik zou in mijn slaap vermoord worden door mijn vriendin als ik het probeerde!]
oxy, drones zijn van die lange a-tonale loops zegmaar van die geluiden die 'bmmmmmmm' of hrrrwewewewewe' doen :)

maar goed, bedankt lieve mensen, ik ga d'r nog even aan werken [aan die bas met name]. ik heb eigenlijk nog nooit een track zo snel op het internet geknald nadat ik m af had, dus voor mij was het ook een experimentje ;)
 
Tsja dat heb je wel eens dat bij masteren een geluid eruit springt. Je kunt wel veel, maar een niet perfecte mix valt dan wel sneller op. (is lang niet zo dramatisch als het lijkt, wel leerzaam)
 
Origineel geplaatst door nick nova
Goeie R'n' B track , cyan!

LOL 8o)
 
Niks mis met die distortion, klinkt wel passend.
'bloodlust', ehm wat veel rood vlees gegeten de laatste tijd?

Z.
 
Back
Top