geluid uit outblast - dominator

00melo00

Ingeburgerd
Lid sinds
13 augustus 2005
Berichten
32
Hey allemaal weet iemand op 0.40 dat geluidje wat je hoort, hoe je die ongeveer moet maken? Ik wil het niet namaken (met dezelfde synths enzo...) maar ik wil zeg maar wel weten hoe je zo'n geluid in het algemeen kan maken...

Dus iemand tips hoe dat ongeveer kan??

Ik zat zelf al dingen te proberen door de LFO naar de pitch toe te sturen en dan syncen (met het bpm) en dan de rate op 1/16e zetten (amount full) , maar dat pakte een beetje raar uit...

iemand tips?
 
Hij bedoelt: Human Resource - Dominator (Outblast & Angerfist remix)

En nee, ik ken de track zelf niet eensch.
 
ik heb de cd-single even niet bij de hand en kan dus niet tsjekken of het geluidje ook op 0:40 begint, maar bedoel je misschien de wereldberoemde hoover uit de alpha juno ?
 
Origineel geplaatst door gemmetje
ik heb de cd-single even niet bij de hand en kan dus niet tsjekken of het geluidje ook op 0:40 begint, maar bedoel je misschien de wereldberoemde hoover uit de alpha juno ?


die hoover zit niet in elke hardcore hoor ;) zeker niet nu
 
Dit was zeker een van de meest bekende voorbeelden van "de hoover"
 
*hoover* Im bigger and bolder and rougher and thougher in other words sucker there is no other. Im the one and only dominator...... (zoiets ;) )
 
..

..

waarom vraag je outblast het niet zelf hij zit ook sinds kort op het forum:)
 
Origineel geplaatst door anoniempje
die hoover zit niet in elke hardcore hoor ;) zeker niet nu
uhuh, maar gezien de tracknaam is gemmetje's antwoord vrij logisch;)
 
Ik heb het even bewerkt, het begint nu aan het begin ik hoop dat jullie me nu wat wijzer kunnen maken :)
 

Attachments

  • stukje van dominator.mp3
    196,9 KB · Bekeken: 122
Hehe. Neem een zaag en pitch m van laag naar hoog.

Klaar.

(dit lijkt mij iig t simpelst :))
 
Dus je bedoelt de toon die zo omhoog gaat.

Zou dat geen portamento zijn met een hele hoge rate? Golfvorm kan natuurlijk ook een hele korte gesamplede loop zijn wat als je het maar hoog genoeg opkrikt klinkt als een zaagtand.
 
Origineel geplaatst door Yoozer
Dus je bedoelt de toon die zo omhoog gaat.

Zou dat geen portamento zijn met een hele hoge rate? Golfvorm kan natuurlijk ook een hele korte gesamplede loop zijn wat als je het maar hoog genoeg opkrikt klinkt als een zaagtand.

Of een combinatie van beide. In het begin hoor je een korte gesamplede loop die steeds sneller afgespeeld wordt, waardoor het dus ook hoger gaat klinken. Kort daarna komen er gestapelde zaagtanden bij die ook langzaam van laag naar hoog gepitched worden.
 
Origineel geplaatst door DJ_LecZ
mmm ik hoor toch duidelijk een lfo :D

Met omhoog pitchen bedoelde ik dus beinvloeding van de toonhoogte van het geluid. Of dit nu door middel van een LFO, Envelope Generator, met de hand aan een draaiknop of wat dan ook gebeurt even ter zijde gelaten.

Overigens: Het geluid van een LFO is niet echt boeiend om de horen. Of je moet tik... tik... tik... leuk vinden. ;) :D
 
Hallo,

Het is een gemodicifeerde preset op de Alpha juno door een Alesis Midiverb met een of ander vaag effectje. Dat haal je door een slechte Roland Mixer et voila. Volgens mij heb ik de cartridge nog ergens liggen :-)

Laters

Drexer
 
zaagtandje met pitch envelope...of met pitchbend gedaan...lfo op de zaagtandjes om 'm wat te laten 'trillen'...
 
Hallo,

Niks pitchbend, gewoon glide, partijtje is oktaaf -> c c+1 c+1 C
 
Back
Top