hoeveel kanalen, hoeveel instrumenten

Een beetje speling en flexibiliteit in je setup kan geen kwaad.
En wat Paul zegt, het is verrekte handig al je spulletjes aangesloten te hebben; zowel audio, midi als cv/gate enz.
 
waarom koop je niet een 2e handse spirit sx, die kosten ook geen drol meer.. ben je voorlopig van je probleem af.. .
 
dat is inderdaad wel een optie. maar waar vind ik een tweedehands spirit sx en wat kost zoiets op de tweedehandsmarkt? zag er net eentje voor 450 op marktplaats staan, is dit niet duur of wel duur voor zo'n beestje?
wat betreft de specificaties kan ik er zeker mee vooruit :) thanks voor de tip
 
375 heb ik ze al voorbij zien komen.. bied je je huidige mixer te koop aan kost het helemaal niet zoveel meer.. .

en op mp en interface komen ze regelmatig voorbij...
 
heb ook zitten denken om een behringer MX802A mengpaneeltje aan mijn huidige mixer te hangen.
specs:
4mono, 2 stereo kanalen, kosten: 100 euro
 
Laatst gewijzigd:
Da's inderdaad ook een simpele (goedkope) oplossing. Maar wel weer meer kabels en sjiiiit. :P
 
even hardop aan het denken

nu heb ik 8 mono, 2 stereo = 12.
voor 99 euro koop ik daarbij 4 mono en 2 stereo kanalen = 8
daarvoor offer ik op van de 12 die ik al had, 2 kanalen...
totaal: 12 - 2 + 8 = 18

of

ik verkoop een yamaha mixer en koop een spirit sx
dus... dan heb ik 12 mono kanalen, en 2 stereo kanalen = 16 kanalen te mixen input... hmm
en het prijskaartje daarbij is : onbekend.

hm iemand die me een extra mengpaneeltje als lowbudget optie afraadt? (omdat het een behringer is bijvoorbeeld)
 
Ey Roel hier staat een 2e hands Folio SX te koop. Heb zelf betere ervaringen met Spirit dan met Behringer qua geluid.

Zorg dat je iig voldoende kanalen hebt, scheelt frustratie.
 
Origineel geplaatst door Roel
qua geluid... kan je dat een beetje nuanceren?

Fijnere EQ en overall sound. 't is uiteraard wel mijn persoonlijke mening. :)
 
hmjah... naja ik zou het behringer beestje weer op mijn yamaha prikken, dus dan heb ik toch weer mijn lekkere sound te pakken? of zou het al verpest zijn door het gebruik van het behringer beestje?

heb een alternatief: de folio notepad. alleen die kost 60 euro meer en kan minder
 
Ik denk dat je geluid er niet beter op wordt als je mengpaneel op mengpaneel gaat inprikken.
 
goedkopere tafels van yamaha worden door phonic geproduceerd, misschien is dat merk ook een optie als je van je huidige tafel weg bent.
 
ik heb een niet goedkoop tafeltje van yamaha :)
ik kan een nieuw tweedehands mengtafeltje kopen maar dan kom ik meteen in prijsklasse >700 euro terecht, dat was voor 6 extra kanaaltjes niet de bedoeling... (of toch wel? :confused: )
 
Wat voor Yammie heb je?
 
Origineel geplaatst door The Q
Wat voor Yammie heb je?

yammie mx12/4

mx12_4.jpg
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door murphi
Ik denk dat je geluid er niet beter op wordt als je mengpaneel op mengpaneel gaat inprikken.

ik kan het toch op de fx return prikken ? zoveel verlies is er dan toch niet als ik goede kabels gebruik... :confused: kwil gewwoon hetzelfde mixer alleen met een auxsend, 2 subgroepen en 8 mono kanalen extra. :(
 
sja, ze hadden beter 2 subgroepen weg kunnen laten en daar 2 stereo kanalen voor in de plaats kunnen maken.. tsssk
 
tja das waar
maar ach ja niks aan te doen.. ach ja mixer is eventueel te koop (zie dsf>markt>te koop).. mocht het echt niet anders gaan dan koop ik er wel een behringer mixertje bij
 
Back
Top