Pioneer CDJ800

het kleine broertje van de CDJ1000:

cdj800.jpg


minder opties, minder prijs: 999$ ipv 1299$ voor de CDJ1000....
 
Ziet er wederom goed uit, Pioneer stampt lekker door met hun modellen. Werk zelf weles met de CDJ100S gaat ook best goed. Zeker voor die prijs
 
verschillen cdj1000 en cdj800

verschillen cdj1000 en cdj800

Let wel even op de verschillen, het zijn er nogal wat ...

Smaller footprint (305W*105H*330D) Vs CDJ-1000 (320W*105H*370D).
NEW: Quick Return
NEW: Auto Beat Loop
NEW: Tempo Control +-100% Pitch control
NEW: DJ Function Digital Out (including sending scratch, pitch, master tempo digital data info through digital outs)
Smaller Capacity Internal Cue/Loop Memory: 1 point per CD up to 500 CDs
No facility for external memory (no Multimedia Card)
Minimum Tempo Step only 0.05%
One Vinyl Speed Adjust
One adjust for both touch & release (it CAN do a "break" still)
No Wave Display
No Tempo Reset
No Hot Cue memory buttons
No CD Text
No Calendar Display


FEATURES CDJ-1000:

Wave Display
3 Hot Cue memory buttons
Cue/Loop Internal Memory 10 points per CD up to 100 CDs
Cue/Loop External Memory (MMC): 100 points per CD up to 10.000 CD's = 1,000,000 points of memory!
Tempo Control ±24% Pitch control
Minimum Tempo Steps on the pitch control 0.02%
Tempo Reset function button
Wave Display
CD Text
Two Vinyl Speed Adjust
Separated adjust for Touch & Release
Calendar Display
 
kan die nou ook al mp3's aan ?
 
Last edited by a moderator:
Zeker beter dit.... en al die toeters en bellen op de 1000 is wel leuk, maar vind dit een veel interessantere optie.....

CP
 
Zit op zo'n ding eigenlijk ook een optie op de bpm te saven bij de track? Dat is echt voor de luie donder DJ: je hoeft bijna geen pitch instelling te doen bij het djen...
 
Nee, hij slaat de BPM niet op, maar hij berekent hem wel realtime (de CDJ1000)... Hij is overigens niet altijd even nauwkeurig daarmee, m'n RedSound countertje is dat wel.

De CDJ1000 geeft af en toe 2x zo hoge of echt absurde waardes aan, vooral bij complexere ritmes.
 
Origineel geplaatst door MadR
kan die nou ook al mp3's aan ?

Nope... daarvoor moet je de DMP-555 hebben.....


DMP555s.jpg
 
ik vind ze nog steeds veel te duur......met bv een CDJ100 kan je net zo lekker draaien/mixen en die kost de helft.....alleen voor scratchende DJ's die met CD's willen draaien handig imho
 
Origineel geplaatst door olafmol
ik vind ze nog steeds veel te duur......met bv een CDJ100 kan je net zo lekker draaien/mixen en die kost de helft.....alleen voor scratchende DJ's die met CD's willen draaien handig imho

klopt !
gaat prima met die andere dingen..
...alleen is die grote jog/shuttle/schijf/dinges van de 1000 wel erg fijn met inmixen en bijsturen...en hij 'voelt' gewoon lekker...maar het heeft inderdaad z'n prijs..
 
ja kan me voorstellen als je 80% van de tijd met SL's werkt die grotere jog wat prettiger werkt maar zelf heb ik eigenlijk helemaal geen problemen met een wat kleiner draaioppervlak......zolang de response maar enigszins gelijk blijft....
 
Back
Top