Digi 001 Vs Digi 002

AccesFreak

Nieuwkomer
Lid sinds
11 september 2002
Berichten
14
buiten die compressor/compouder wil ik ook nieuwe audio-apparatuur, ik VERKOOP m'n YANMHA DSP-factory( prijs otk).

Ik heb m'n zinnen gezet op een DIGI 001, uiteraard van Digidesign (dan heb ik direct Protools8P ), MAARRR hier komt ie, Wat is het voordeel van de DIGI 002 t.o.v. de DIGI 001:confused: :confused:

PLZ educate me:geslaagd:

Thx in advance

Greetz:doei:
 
De verschillen zitten enkel in de hardware ; heeft niks met de ProTools soft te maken.

Digi002 combineert de audio interface met een controller paneel en 8 faders, zodat je de meest gebruikte functies van ProTools (bv transport) met een échte knop kan bedienen ipv met de muis op icoontjes te klikken. Heel handig zijn de 8 faders, die het mixen veel toegankelijker maken dan met de muis. Met een muis in real-time meerdere kanalen mixen is immers gekkenwerk. :stupid

Verbinding tussen Digi002 en computer verloopt via FireWire (zit standaard op elke nieuwe MAC). De Digi001 gebruikt hiervoor een PCI kaart. Bijgevolg kan je de Digi001 niet op een iMac aansluiten, maar de Digi002 wel (via FireWire) !

En o ja, nog een laatste verschil : Digi002 is ongeveer 2x duurder dan Digi001...
 
Bedankt

Bedankt

Daarom heb ik m'n vraag maar gesteld, omdat ie egenlijk bijna 3x zo duur was maar toch nog dezelfde basis heeft

Thx
 
Met een muis in real-time meerdere kanalen mixen is immers gekkenwerk. :stupid

Lang leve de automatisering!


Heb zelf ook een digi 001 en heb eigenliijk niet zo'n last van dit probleem. Protools is in twee jaar 2x vastgelopen. Verder doet het altijd zijn werk uitstekend.
Wel is de 002 32 kanaals (audio) en de 001 24. Er is wel een 32 beta versie voor de 001 maar die heb ik nog niet geinstalleerd.
 
Origineel geplaatst door Ian
Met een muis in real-time meerdere kanalen mixen is immers gekkenwerk. :stupid Lang leve de automatisering! Heb zelf ook een digi 001 en heb eigenliijk niet zo'n last van dit probleem.


Hangt af van je werkwijze, en ook van het soort productie dat je doet (PT wordt immers niet alleen voor muziekopname en CD-productie gebruikt).

Nadeel van een muis is dat je gewoonweg geen 2 handelingen tegelijk kan uitvoeren, en met een set faders wel. En dat is dan ook het grote voordeel van de Digi002 (en ProControl, Logic Control enz enz).
 
Origineel geplaatst door bounce
hebben ze bij digidesign ook wel eens van firewire gehoord?

enne... is er al bekend of de Audiomedia kaarten ook onder OS-X ondersteund gaan worden ?
of zijn ze te lui om daar een drivertje voor te maken.

antwoord op vraag 1 : ja, Digidesign heeft al wel eens van firewire gehoord : zie Digi002 (en uitleg hierboven)

antwoord op vraag 2 : ja, ze zijn te lui (of beter : wellicht vinden ze het niet meer nodig omdat ze liever zouden willen dat iedereen hun nieuwere producten zou kopen)
 
Protools LE is geen Protools en er zit een wereld van verschil tussen die twee.

En in die prijsklasse zijn er legio andere produkten (Roland,Yamaha,Mackie etc) die IMO veel meer opties voor je geld bieden. Dus zou ik even goed kijken of dit wel je ding is want het is een hele klap geld.
 

antwoord op vraag 2 : ja, ze zijn te lui (of beter : wellicht vinden ze het niet meer nodig omdat ze liever zouden willen dat iedereen hun nieuwere producten zou kopen)

Ik ben juist minder geneigd hun produkten te kopen als ze hun oudere hardware niet blijven ondersteunen.
 
Origineel geplaatst door fuse
Protools LE is geen Protools en er zit een wereld van verschil tussen die twee.

Het verschil zit vnl. in de verschillende mogelijke hardware configuraties. De PT software is in principe gelijkaardig, ongeacht of je nu met PT HD of PT LE werkt.

PT HD is een volledig open modulair systeem dat je zelf kan samenstellen en uitbreiden volgens je budget en productie-vereisten. Je kan bv. zelf bepalen hoeveel DSP kaarten je nodig hebt, hoeveel tracks je systeem aan moet kunnen, hoeveel fysieke inputs/outputs, alle sync-mogelijkheden met de buitenwereld enz

In vergelijking is PT LE eerder een gesloten systeem met een gefixeerd aantal kanalen en host-based DSP, waar je enkel RTAS plug-ins aan kan toevoegen.
 
Back
Top