[Studio] PC ook voor games + internet?

DJ41

Lid sinds 1834
Lid sinds
20 december 2001
Berichten
1.910
Locatie
Nieuwerkerk a/d IJssel
Wie van jullie gebruikt zijn "studio PC" ook voor andere doeleinden, zoals games, internet, photoshoppen etc.

Sommige mensen hebben een PC waarmee ze alleen muziek maken en een aparte PC voor games e.d.

Wie van jullie heeft wat en waarom? Ikzelf gebruik mijn Studio PC ook voor andere dingen. Is het echt de moeite waard om een PC aan te schaffen voor enkel Audio toepassingen?
 
gebruik de mijne (deze dus) voor alles wat ik met computers doe; internet, photoshop, webdesign, compositing, audio, en games. of beter gezegd: game.
unreal tournament junk. en....

d'r is een playable demo van Unreal Tournament 2003!!!

yeaj!!!
 
alleen maar audio.......a) wordt het een zooitje op de HD met allerlei (geremovede) proggies etc.etc. b) teveel verleidingen (lees: DSF surfen)
 
Nu nog wel, straks niet meer alles op 1 PC. Het wordt er niet stabieler van als je software gaat testen op je audio PC, zoals ik nu doe...
 
Morgen komt mun tweede pc binnen (lees: onderdelen :)) Ik zet hem zelf in elkaar, en dan kijken welke pc voor audio is en welke voor games en internet :):)
 
ik heb een dedicated muziek pc. Hierop doe ik geen spelletjes omdat er een kamer verder een pc staat waarop veel leukere spelletjes kunnen als op mijn pentium 90 :D

maarre....geen office of niks erop....werkelijk...die pentium 90 RAAST als een dolle stier!
 
Ik heb een redelijk dedicated muziekPC. Ik speel er wel 's een spelletje op maar ik zorg wel dat die altijd op aparte schijven staan. Shit als Office, Photoshop en andere zooi voor mijn werk doe ik op mijn laptop. Die is overigens ook van mijn werk. Als ik die niet had zou ik het ook op mijn PC doen.

Off topic: Vorige week van mijn werk een spanking nieuwe HP 6100 laptop "gekregen"!!! Pentium 3 1Ghz, 521mb, DVD de hele rim ram. Werken in de IT heeft zo zijnvoordelen.....
 
alleen maar audio.......a) wordt het een zooitje op de HD met allerlei (geremovede) proggies etc.etc. b) teveel verleidingen (lees: DSF surfen)

Hmmmm misschien niet zo'n slecht id :erm:
Ik heb hier nu namelijk ook veel (erg veel) last van
Doe dus alles op een PC maar dan wel op verschillende partities ...
Maar toch ...
 
alleen music, internet
binnen enkele dagen komt er een nieuwe bij die ook alleen maar voor audio is
 
Je kunt Bootmagic installeren wel even de manual lezen want er zitten een aantal addertjes onder het gras ( en 2 tuinslangen) met de 2Gb bootgrens.
Maar met twee partities is het ook mogelijk om met Win2000 en XP een multiboot systeem te maken
 
Ik heb een dualboot systeem (XOSL bootmanager).
Een kale windows 98 partitie (getuned) die ik voor audio apps gebruik. Verder een Windows XP partitie die ik voor games en dergelijke gebruik.
Als ik ooit een keer overstap naar XP voor audiogebeuren dan wordt het ook een dualboot (2 x XP dus).
 
Heb in m'n audio PC's kaarten met Adat en m'n game PC de GF4. Dat maakt het voor andere doeleinden al ongeschikt.

Maar een dual boot en een grote HD gaat prima samen op 1 systeem IMO. Maar 1 OS en audio/gamen kan wel, maar vraagt om veel gezeik.
 
Back
Top