Yamaha S90 ES Thread

:) Kun je iets zeggen over de klank van deze monitor? Wat ik zelf belangrijk vind is een evenwichtige weergave van de frequenties bij zowel zachte als harde passages. Mag van mij best warm klinken maar niet te wollig.

Hij klinkt alles behalve wollig.
Oorspronkelijk zijn ze vooral gemaakt om ook zang en muziek doorheen te sturen. Heb er laatst zelfs accoustische gitaar overeengestuurd en dat klinkt ook super gaaf.
Blijft altijd helder, hoe hard hij ook gaat. laag is altijd duidelijk en niet overmatig aanwezig. oftewel het geluid van een goede stereospeaker die je thuis hebt staan maar dan voor op het podium die eventueel loeihard kan zonder een spatje vervorming. Echt iets voor toetsenisten omdat alle frequenties duidelijk gebalanceerd doorkomen en nooit irritant worden. super klein (overigens is hij wel zwaarder dan hij lijkt). Er is maar 1 nadeel en dat is de prijs. maar dan heb je ook wat.
Je komt hem overigens heel vaak tegen bij bekende artiesten.
Bijvoorbeeld Hans Teeuwen gebruikte hem bij zijn theatershow voor zijn piano en zang. Ik zou zeggen ga luisteren en laat je verassen.

Dat is inderdaad een uitstekende monitor!
Heb ze gehad als monitor toen ik speelde in theater Mozaïek in Amsterdam, voor piano en zang. Klonk echt enorm goed! Heb toen niet goed opgelet welke monitor het was. Maar nu herken ik 'm. Is echt de beste monitor die ik gehoord heb. Beter dan die HK Lukas/Powerworks monitoren.
Alleen kan ik me herinneren dat deze alleen een XLR-aansluiting had. En dat ze enorm zwaar waren.

Ik heb zelf 2x Voice Systems Compact monitoren (linkje is van de nieuwere versie). Voor stereo beeld. Maar elke monitor heeft een dubbele line-ingang, dus kun je ook alleen gebruiken. Bevallen me echt uitstekend!
 
Houdt wel rekening met een prijsverschil van hier tot tokio tussen die Sound Projects X-Act's en bijv de HK powered monitoren en soortgelijke. Dat is geen vergelijking, niet qua sound, kwaliteit als prijs. Ben de gelukkige eigenaar van een setje en heb daarvoor zoveel uitgeprobeerd en gehad...neemt niet weg dat je niet deze nodig hebt een goede monitor voorziening te hebben voor onstage, dat kan absoluut veel goedkoper. SRM-450 mkI of mkII zijn te gek en niet duur meer, JBL EON 15 (II's ook goed...staat nu een set te koop voor een leuk bedrag)
 
kan je hier ook een perfect yamaha cp70 sound uit krijgen zoals bij keane?
 
kan je hier ook een perfect yamaha cp70 sound uit krijgen zoals bij keane?

Ligt eraan wat je voor CP-70 sound bedoeld maar er zit er eentje in, die ook redelijk goed is. Houd er rekening mee dat er bij Keane een hele productie aan vast zit, dingen zijn gedubd, tracks mee lopen, de CP-70 live door diverse presets van een heel rack Line6 POD Pro's gahaald wordt enz...maar ook die sounds kan je namaken, standaard vind je ze misschien niet. Hier kan je de voicelist vandaan toveren. Zoek een beetje op Google en Youtube man, dan kom je genoeg tegen, hoef je ook dit soort vragen niet te stellen.

En ik heb de andere thread natuurlijk gevolgd en nogmaals de tip: wees creatief met zoeken, informatie vergaren en ga goed bij jezelf nadenken wat je wilt en zoekt en waar je het voor gaat gebruiken zodat je zinnige belangrijke vragen kan stellen. En hou www.motifator.com in de gaten, daar staat alles al 5000x

http://www.retrevo.com/support/Yamaha-S-90-manual/id/961bh839/t/2/
 
Sorry, heb nog niet zoveel verstand van die synthesizer termen, gedubdb? :erm:
 
Sorry, heb nog niet zoveel verstand van die synthesizer termen, gedubdb? :erm:

Iets dubben is meerdere lagen over elkaar heen opnemen. Layeren kan het ook heten. Bijvoorbeeld dat dezelfde partij 3x is ingespeeld met 3x een ander geluid. Dat is dus ook zo bij de Keane cd-producties en zelfs bij hun live-shows heel veel
 
ohh, dus net zoals met photoshop? xD verschillende lagen overelkaar heen laten vloeien...

Hebben ze dan een CP70 gelayerd met een El. Piano ofzo? (bijvoorbeeld)
 
ohh, dus net zoals met photoshop? xD verschillende lagen overelkaar heen laten vloeien...

Hebben ze dan een CP70 gelayerd met een El. Piano ofzo? (bijvoorbeeld)

Bijvoorbeeld...of meerdere CP70's, of of of...kan allemaal. Overigens is een geluidsmodule of synthmodule een synth maar dan in een bakje zonder toetsen zoals je bijvoorbeeld de Yamaha Motif XS6/7/8 hebt een dan de module: Yamaha Motif XS Rack
 
ik heb een effect bakje , Sony multi processor ofzo. zitten ook effecten in , dat is dan ook een module?

Hoe duur is die Yamaha motif xs rack eigenlijk?
 
ik heb een effect bakje , Sony multi processor ofzo. zitten ook effecten in , dat is dan ook een module?

Hoe duur is die Yamaha motif xs rack eigenlijk?

Bizar hoe je toch weer dit soort dingen gaat doen...GOOGLE ook ff n.a.v. de gegevens, tips, post enz die je krijgt! Ga even op onderzoek uit als je een nieuwe invalshoek hebt!! Als je dit forum op kan heb je dus ook een internet aansluiting!!!!!!!! Als je tijd hebt op te reply'n heb je dus ook tijd om even op het internet te kijken hoe de prijzen liggen.

Krijg je thuis ook het eten voorgekauwd naar binnen gestopt met een klein plastic lepeltje!?!
 
Volgens mij ga ik een hele domme vraag stellen, maar ik kom er niet uit. Bespotten van mijn gebrek aan kennis/kunde mag, als er maar een oplossing tussen zit ;).

Ik wil mijn live setup zo instellen dat ik met één druk op de knop beide keyboards goed ingesteld heb. Tot nu toe moet ik dat nog apart doen, en ik hoop hierdoor wat snelheid te winnen, met name als de setlist op het laatste moment omgegooid wordt. Ik werk met een Triton classic en een yamaha S90.

Mijn idee: op de Triton de combi de naam geven van het nummer, patches op de S90 in userbank op dezelfde volgorde zetten als in de Triton, zodat de patch change op de Triton dezelfde patch in de S90 selecteert. Redelijk rechttoe, rechtaan dus. Mijn probleem: ik krijg de Triton en de S90 niet zover dat de S90 alleen de program change overneemt, zonder ook de gespeelde noten op de Triton weer te geven. Andersom mag evt ook (ik weet dat de S90 een master mode heeft, maar die stuurt geen patch change naar de Triton), maar ik kan op de Triton het makkelijkst kijken op het podium, vandaar).

Ik kan wel filteren op juist de Program Changes, maar hoe filter ik juist op de note- en controllerdata? Ik heb beide manuals doorgespit, maar volgens mij zie ik iets over het hoofd. Wat kan het zijn?
 
Kan je de 2de synth niet op een ander midi channel zetten ?
de s90 op ch1 en de triton op ch 2 ? of andersom

dan is het toch opgelost ?


:mega:
 
Kan je de 2de synth niet op een ander midi channel zetten ?
de s90 op ch1 en de triton op ch 2 ? of andersom

dan is het toch opgelost ?


:mega:

:o: dat was mijn missende stukje. Ik kwam er gewoon niet op! dit had ik zelf ook wel kunnen bedenken -schaam-.

Maar goed, thanks!!!
 
Opgelost 8) leuk voor je :okdan:

Je hoeft je zeker niet te schamen hoor :smeris:, domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden ;)

We zoeken het soms te ver, heb ik ook wel es. :yamaha:
 
Back
Top