high-end compressie/eq ?

De mijne... Focusrite Red3
Ook z'n kleine broer Green 4 heeft een stereo link.
Beiden worden jammer genoeg al een tijd niet meer gemaakt maar ik ben blij dat ik ze heb.
De Red 3 is zooooo smoooooth :D
best knap dat je met een red 3 weet te EQ'en want dat is namelijk toch echt een compressor. Misschien bedoel je de red2?
Wat Radiance al zegt: stepped switches, potmeters werken niet en gewoon stereo houden, ook EQ want soms wil je op links net een iets groterer boost/cut dan op rechts en hoe ga je dat dan doen? En ook MS, dan wil je ook apart controle over M en S en dat wil je juist. ;)
 
Ik heb sinds vorige week een ORAM/Trident 16 kanaals 8T, heeft ook een heerlijke EQ
SSL G en API 5500 op de Main insert en API-2500 op bus 1 van de 8, werkt perfect en klinkt super.
 
best knap dat je met een red 3 weet te EQ'en want dat is namelijk toch echt een compressor. Misschien bedoel je de red2?
Wat Radiance al zegt: stepped switches, potmeters werken niet en gewoon stereo houden, ook EQ want soms wil je op links net een iets groterer boost/cut dan op rechts en hoe ga je dat dan doen? En ook MS, dan wil je ook apart controle over M en S en dat wil je juist. ;)
Gosh :stupid Ja, 't begon al laat te worden!
Inderdaad, de Red2 heeft geen stereo switch maar klinkt net als de 3... smooooth :D
Volledig met je eens! :W
 
De mijne... Focusrite Red3
Ook z'n kleine broer Green 4 heeft een stereo link.
Beiden worden jammer genoeg al een tijd niet meer gemaakt maar ik ben blij dat ik ze heb.
De Red 3 is zooooo smoooooth :D


Red en green zijn geen mastering EQ's...Blue wel, en die heeft stepped controls.
No way dat je kunt stereo matchen op de Red of de green EQ

EDIT: Dagoose was me voor...never mind
 
Ik begrijp het inderdaad dat je zowel controle over je linker als rechterkanaal wil, zover was ik nog niet qua mastering denken :)
Is een spl qure voor in de studio een leuke toevoeging? Snap dat er nog tig betere gear is en meer high end maar lees veel goeds voor je knaken over de eq. Kan n.l een ruil doen met mijn mpc plus een beetje geld.
 
qure is ok om mid hoog boost te geven, meer een kleurdoos dan nauwkeurig
 
thanks raphie, ik lees dat het laag ook wel mooi blijft. het is natuurlijk geen massive passive qua eq maar heb verder geen losse eq's en vraag me dus af of de qure voor een leuk prijsje een bijdrage levert in de studio. voor een instap lijkt mij dit namelijk wel leuk in combinatie met mijn focusrite mixmaster
 
klopt, je kan een mix wat "mojo" meegeven. Ik vind de qure wel aangenaam klinken. Het is moelijk exact te omschrijven wat ie doet, maar het maakt de totale sound aangenamer en voller
 
ik lees veel goede dingen. ik snap dat als je een manley of crane eq of ander high end spul hebt dat je misschien niet zit te wachten op een qure maar lees toch ook over mensen die veel duur high end spul hebben en toch baat hebben bij een beetje van de qure. ik zit in een fase dat ik toch wel wat wil investeren in wat leuke eq's, opnemen op bandrecorders dat soort dingen. naast analoge synths wat meer exotica en sweet flavor. denk dat ik er gewoon voor moet gaan. buizen kun je ook vervangen toch? (weet dat ze alleen voor mid zijn)
 
tof, dan kan ik evt ook wat ervaringen doorlezen met verschillende typen buizen. zal ook wel draadje zijn hiero
 
Ik heb de laatste tijd heel veel mijn API 2500 gebruikt en ik vind hem super voor mijn lead bus en drums.

Vraagje over neve compressors.
Voor EDM is een neve 2254 of een 2264 geschikt? en zo ja waar voor?
 
Neve zou ik gebruiken vor pads, strings en sustain geluiden in het algemeen, goed voor opdikken, maar makt wel transients vrij makkelijk sompig
 
Back
Top