Is vintage hoge kwaliteits compressie en EQ ook van toepassing?
Ik gebruik er zelf een paar:
Compressie/Limiting:
* Federal AM-864/u Vari-Mu (2x)
* Bloo LA2A (een 100% LA2A kopie)
* Siemens U273
EQ:
* Cinema Engineering 4031-B (4x)
* Trident-MTA Signature-Two
De Federals heb ik nog maar een paar maanden, en zijn ongeloofelijk! Absolute
killers op basgitaar en stem. OK, het zijn geen 660's, maar ze doen wel iets
met je geluid wat het gewoon dik maakt (niet vet, phat of whatever... gewoon
dik, haha!). Een paar dagen de hele nacht zitten spelen met m'n x0xb0x erdoorheen...
Ik heb dat ding geluiden horen maken die ik nog nooit had gehoord!
De LA2A heeft geen introductie nodig, fantastisch op bas en stem, en nog een hele
hoop andere dingen
De U273 is ongeloofelijk op gitaar, elektrisch en akoestisch.
De Cinema Engineerings zijn gewoon top, volledig passief met ongeveer 25 Db insert
loss. Een klassiek attenuator circuit uit de 50-er jaren, als ik daar een V72 of de Federal's
achter zet, zijn ze net zo goed (alleen minder flexibel) als een Pultec.
De Signature-Two is zooo smooth, het is een op-amps unit, maar toch! Daar zou ik
best wel een mixert vol van willen hebben!
Verder gebruik ik ook nog een JoeMeek SC2, soms ook ongeloofelijk goed, de niet te
onderschatten DBX 165 classic, en nog een zooitje andere funky units.
Toch wil ik nog best een Distressor (of twee), een paar 1176's, STC-8, etc., etc.
Andere namen/units die hier nog niet genoemd waren zijn:
Neve 33609, DW Fearn VT-7 en VT-4, Vintech Neve, API 2500, Chandler LTD-2,
Focusrite RED3, Millennia TCL-2, TubeTech, en dan vergeet ik er nog wel een heel stel!
Mvg.
CoolRunning
Mvg.
CoolRunning