high-end compressie/eq ?

had ik ook nog naar gekeken, maar wilde toch liever eerst de SSL aangezien ik ook al een echte 2500 heb.
 
Ik zat ook te denken aan zo'n ding,
maar aangezien ik al een echte space echo had wilde ik liever een RCA. :P
 
De enige overeenkomst met een api is dat het ook op een vca is gebaseerd, meer ook niet. De ssl komt zelfs veel meer bij de api in de buurt.
 
De enige overeenkomst met een api is dat het ook op een vca is gebaseerd, meer ook niet. De ssl komt zelfs veel meer bij de api in de buurt.


SSL kan het vca kunstje maar alleen dat,
Api2500 kan dat ook maar dan nog meer,
P3s/Pico kan dat allemaal maar nog weer meer en zonder de kleuring van de Api2500.
SSL kopen als je al een Api2500 hebt is vrij zinloos als je ze niet tegelijk gaat gebruiken....
 
dat dacht je van api op drumbus en SSL op main insert? of API op M/S aangezien je de stereolink volledig uit kan zetten, zo zijn er nog wel meer chain variaties te bedenken.
Het is een mooie compressor hoor DaGoose absoluut, ben benieuwd hoe die gaat klinken
 
dat dacht je van api op drumbus en SSL op main insert?

SSL heeft geen hpf in de side chain en vind ik daarom te heavy voor op de master.
Echt, als je perse twee vca compressors tegelijk wil had je beter nog een api kunnen kopen, of een P3s..of voor de MS een allan smart omdat die ECHT dual mono is in tegenstelling tot de API.
De ssl is erg beperkt...

Een trukje wat je wel zou kunnen uitproberen is om je mix ook naar de ext side chain input te sturen en je signaal (mix) naar de compressor input met 1mS te vertragen. Als je nu een attack van 1mS kiest op je ssl heb je analoog brickwall limiting.
Ben benieuwd of dit beter klinkt dan software limiters...
 
Goede tip, ga ik binnenkort eens proberen. Lekkere tracks toruwens op je SC, heb je ook nog wat nieuw spul in de pijplijn?
 
Roger Foote maakt bepaald geen bagger. Ik heb indertijd bijna een PC3 custom overgenomen van iemand. Die wordt nu niet meer gemaakt, maar hij klonk absoluut geweldig. Extreem veelzijdig ook. Hij kan clean klinken maar ook lekker wat kleur meegeven.

Lijkt mij prima keus, dagoose!
 
Grappig dat je bij je eigen zoektocht niet helemaal alleen staat. En er al een thread is vol met info.

ik heb deze hele thread gelezen. Voordat ik dat deed was ik heel erg geïnteresseerd in een Distressor. Na het lezen ben ik door Dione meer en meer geïnteresseerd geraakt in een Drawmer 1968 ME. Maar wat is nu precies het grote verschil tussen een 1968Me en 1968 MK2.

Ik lees eigenlijk niks over de SPL Transient Designers? is dit niet high-end genoeg?

Heb nu een UA-610 MKII. En een SSL clone(die nog steeds niet af is overigens).En wil nog daarbij een Drawmer 1968ME en misschien toch een (setje) distressor(s). Ik koop dit alleen op basis van reviews. is dit verstandig? Of hebben deze te veel raakvlak. Daarnaast ben ik nog aan het bieden op een really nice compressor. Voor dat geld kun je eigenlijk niet laten om hem niet uit te proberen.
 
Ga je jouw exemplaar verkopen Elektrovolt?

[EDIT]

Ah nee laat maar...jij hebt een Fairchild kloon toch?

Tof dat ze nu ook een Ba6a op de markt zetten.
Dat zijn mooie limiters!
 
Zuigt zwaar, vooral voor masteren mag je dan met 2 handen gaan stuntelen. Snap niet dat ze niet ff een link schakelaartje inbouwen
 
Zuigt zwaar, vooral voor masteren mag je dan met 2 handen gaan stuntelen. Snap niet dat ze niet ff een link schakelaartje inbouwen

Noem mij een mastering EQ die stereo link heeft??

Meeste mastering engineers werken ook met M/S processing en dan heb je juist WEL twee sets controls nodig. Daarbij, soms wil je links anders dan rechts EQ-en.

Eigenlijk kun je alleen een mastering EQ bouwen met stepped switches. Gewone potmeters hebben een tolerantie van 10% of zelfs 20%...en verschillende LOG curves...hou op ;-)

...en, komt veel meer bij kijken dan alleen een schakelaartje :-( was het maar zo simpel...
 
nee, ik heb een Drip 175b met wat eigen mods. super ding, echt. maar mag nog wel iets rauwer ! wellicht andere trafo's proberen.
 
Back
Top