kabel vraagjes

SvV

De mac mackie!
Lid sinds
9 februari 2002
Berichten
111
Locatie
Purmerend
Ja binnenkort maar de studio inrichten, maar had nog een paar vraagjes.

- Ik wil de mixer en de monitors met een xlr kabel verbinden. Zou ik dan gewoon deze kabel kunnen gebruiken? Weet niet of microfoon xlr anders is. (pin 2 moet hot zijn, weet niet of die kabel dat is maar het schijnt de standaard te zijn)

- Ik heb 2 neutrik patchbays, alleen hij heeft gebalanceerde trs jacks. Zal het niks uitmaken als ik mijn juno 106 bijv. met een ongebalanceerde kabel aan de patchbay verbindt?

- En zal het dan niks uitmaken als ik mijn juno 106 met een gebalanceerde kabel aan de patchbay verbindt. (En als dat geen probleem is werkt die kabel ook als een gebalanceerde kabel?)

- Beetje zelfde vraag. Heb mono en stereo patchbay kabels, maar heb vernomen dat stereo patchbay kabels als een gebalanceerde mono kabel werkt. Maar het maakt dan niks uit als ik die mono kabeltjes gebruik?

- Laatste vraag. Is het geen probleem als ik gear met patchbay kabels verbindt aan de patchbay?

Alvast bedankt
 
xlr is xlr. of pin 2 hot of cold is ligt meer aan je mixer dan aan je kabel.

als je ongebalanceerd in gebalanceerd steekt, hou je ongebalanceerd over.

juno heeft geen gebalanceerde outs ook

gebalanceerd en ongebalanceerd maakt niet uit. stereo kabel kan je ook als gebalanceerde monokabel inzetten.

kabels zijn kabels, als de stekkers maar goed aangesloten zitten, raadpleeg uw handleiding voor wat goed is voor uw apparatuur
 
heej bedankt voor je antwoord.

Ik nam juno 106 als voorbeeld omdat ie ongebalanceerd was maar kon dat beter er misschien bijzetten.

Met pin2 = hot bedoelde ik de mixer + monitor xlr outs en ins. Maar aangezien de kabel dat dan dus ook moet zijn..
 
Begrijp ik nu dat je alleen kabels met stereo jack als gebalanceerde kabel in kan zetten?
 
Back
Top