Compressen Met Die Handel

AccesFreak

Nieuwkomer
Lid sinds
11 september 2002
Berichten
14
een vraagje,

Ik zoek een goede Eindcompressor, tss 500 en 1300€, mag altijd een tikkeltje meer zijn;)

ik dacht aan iets van Joemeek of TLAudio (...)?
wel een comp. met lampen liefst, digitaal mag ook als je me er van kan overtuigen dat ie beter is!

ik hou me bezig met allerhande housemuziek, dus moet ie wel voor deze stijl geschikt zijn:dj:

Thx in advance:doei:
 
zou voor die focusrite gaan hoor. of effe kijken bij tc electronics. heb zelf een dbx maar die 'sopt' nogal als ie hard moet werken. ongeacht attack/release. bovendien maakt de gate een bijgeluid tijdens en dichtgaan. moet wel zeggen dat ik de goedkope 266xl heb.
 
ik zeg ook focusrite compounder of mixmaster....digitale optie: tc electronics
 
Iemand ervaring met een Focusrite Green 4? Ik kan ereen voor 450 euro aanschaffen, alleen ken ik de Green niet. Is ie vergelijkbaar met een Compounder, of zit ik er dan helemaal naast?
 
Even een gerucht uit de wereld: Een multiband is zeker niet alleen voor mastercompressie net zo min een singleband alleen voor losse tracks is. Het is maar net welke materiaal je gebruikt en hoeveel je wil tweaken. Er worden zat masters gemaakt met singleband compressors en er worden genoeg tracks door multiband gehaald.

Als je een hele dikke bass hebt of een geluid wat heeeeeel hard door je mix komt, dan kan je beter multibanden, want dan beinvloed dat je gehele dynamiek niet. Wil je echter express een soort "limited" geluid in je mix dan knal je het door een singleband.
 
Back
Top